Ook Albert Heijn lanceert EK-campagne
ZAANDAM (ANP) - In navolging van andere supermarktketens heeft ook Albert Heijn de eigen EK-campagne donderdag gelanceerd. Onder de naam 'Alles voor Oranje!' kunnen klanten sparen voor tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons om zichzelf en het huis te versieren. Daarnaast is op tv een commercial te zien met een aantal selectiespelers.
De echte fans kunnen tattoos met de namen van spelers uit het Nederlands elftal sparen en opplakken. Als klanten stickers of tattoos over hebben, kunnen ze het terugbrengen en dan verspreidt de supermarkt het bijvoorbeeld onder lokale voetbalverenigingen of de Voedselbank.
Andere supermarkten lanceerden al eerder hun campagne voor het Europees kampioenschap voetbal dat op 11 juni van start gaat. Bij Plus kunnen klanten sparen voor een Lego-achtig voetbalstadion, bij Jumbo voor een Snollebollekes-juichcape en bij de Lidl voor een 'Fluoranje'-outfit, gepromoot door onder anderen oud-voetballer Rafael van der Vaart. Aldi zette de eigen medewerkers in bij een reclamespot voor het 'Oranjelegioen'.
Meer uit Financieel
SANTA CLARA (ANP) - Nvidia heeft in het afgelopen kwartaal een 62 procent hogere omzet geboekt dan een jaar eerder. 's Werelds belangrijkste verkoper van AI-chips presteerde daarmee beter dan verwacht. De winst steeg in dezelfde periode met 65 procent.
1 uur geledenNEW YORK (ANP) - De aandelenbeurzen in New York zijn woensdag met winsten gesloten. Beleggers keken vooral uit naar de kwartaalcijfers van Nvidia, 's werelds belangrijkste ontwikkelaar en verkoper van AI-chips. De resultaten van het bedrijf zeggen daarmee ook veel over het tempo waarin bedrijven investeren in nieuwe datacenters voor de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie.
1 uur geledenWASHINGTON (ANP/BLOOMBERG) - Een aanzienlijk aantal beleidsmakers bij de Federal Reserve heeft bij de recentste rentevergadering gepleit tegen een nieuwe verlaging van de leenkosten in december. Dat staat in de notulen van die vergadering eind oktober, toen de Fed de rente voor de tweede keer op rij verlaagde.
3 uur geledenNEW YORK (ANP) - Warner Music Group (WMG) heeft een overeenkomst gesloten met de AI-startup Udio over het gebruik van liedjes van artiesten die het muziekconcern vertegenwoordigt. Via Udio kunnen gebruikers met kunstmatige intelligentie zelf gemakkelijk liedjes maken. Vanaf volgend jaar mogen ze daarbij muziek gebruiken van Warner Music-artiesten die daar toestemming voor hebben gegeven.
3 uur geledenMILAAN (ANP/BLOOMBERG) - De erfgenaam van de familie achter Prada wordt de nieuwe topman van rivaal Versace. Het modehuis maakte eerder dit jaar bekend Versace over te nemen. Na de afronding van die deal krijgt Lorenzo Bertelli de leiding over dat merk. Hij is de zoon van ontwerpster Miuccia Prada en Prada-bestuursvoorzitter Patrizio Bertelli.
3 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Beursuitbater Euronext is erin geslaagd voldoende steun te krijgen voor zijn overnamebod op ATHEX, het bedrijf achter de beurs in Athene. De eigenaar van de beurzen in Amsterdam, Parijs, Milaan en Brussel heeft bij de deal in aandelen ongeveer 413 miljoen euro over voor zijn Griekse branchegenoot.
5 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De aandelenbeurs in Amsterdam is met winst gesloten. Beleggers wereldwijd zijn in afwachting van de kwartaalresultaten van chipontwikkelaar Nvidia, die worden gezien als barometer voor de groei van de AI-sector. Eerder maakten zorgen over mogelijk te hoge waarderingen voor techbedrijven en forse investeringen in datacenters beleggers nerveus.
6 uur geleden