Ook Albert Heijn lanceert EK-campagne
ZAANDAM (ANP) - In navolging van andere supermarktketens heeft ook Albert Heijn de eigen EK-campagne donderdag gelanceerd. Onder de naam 'Alles voor Oranje!' kunnen klanten sparen voor tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons om zichzelf en het huis te versieren. Daarnaast is op tv een commercial te zien met een aantal selectiespelers.
De echte fans kunnen tattoos met de namen van spelers uit het Nederlands elftal sparen en opplakken. Als klanten stickers of tattoos over hebben, kunnen ze het terugbrengen en dan verspreidt de supermarkt het bijvoorbeeld onder lokale voetbalverenigingen of de Voedselbank.
Andere supermarkten lanceerden al eerder hun campagne voor het Europees kampioenschap voetbal dat op 11 juni van start gaat. Bij Plus kunnen klanten sparen voor een Lego-achtig voetbalstadion, bij Jumbo voor een Snollebollekes-juichcape en bij de Lidl voor een 'Fluoranje'-outfit, gepromoot door onder anderen oud-voetballer Rafael van der Vaart. Aldi zette de eigen medewerkers in bij een reclamespot voor het 'Oranjelegioen'.
Meer uit Financieel
WASHINGTON (ANP/BLOOMBERG) - Meta heeft een grote concurrentierechtszaak gewonnen in de Verenigde Staten. Daardoor ontloopt het moederbedrijf van Facebook, WhatsApp en Instagram een mogelijke gedwongen opsplitsing, iets waarop toezichthouders uit waren. De uitspraak lijkt een grote nederlaag voor de federale overheid.
23 minuten geledenAMSTERDAM (ANP) - Europese aandelenmarkten daalden dinsdag tot het laagste niveau in een maand door de groeiende vrees onder beleggers voor een AI-bubbel. Ook op Wall Street kleurden de koersenborden opnieuw rood. In Amsterdam ging AkzoNobel (min 3,3 procent) flink omlaag.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De loonsverhogingen in Nederland zwakken af, maar volgens werkgevers gaat dit proces te langzaam. Werkgeversvereniging AWVN vreest dat hogere loonkosten op lange termijn het concurrentievermogen verder uithollen en investeringsbeslissingen in het nadeel van Nederland doen uitvallen.
3 uur geledenNEW YORK (ANP) - Axalta Coating Systems behoorde dinsdag tot de winnaars op de beurzen in New York. Amerikaanse beleggers reageerden verheugd op de aankondiging dat het verfbedrijf gaat fuseren met zijn Nederlandse branchegenoot AkzoNobel. Door de fusie ontstaat de op een na grootste verf- en coatingsfabrikant ter wereld, na Sherwin-Williams. Axalta steeg 2,3 procent.
3 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Veel consumenten ondervinden moeilijkheden bij het vergelijken van energiecontracten en aanbiedingen, concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM) na onderzoek. Om de transparantie en vergelijkbaarheid te vergroten, start de ACM een nieuw onderzoek naar manieren om deze processen te verbeteren.
5 uur geledenWASHINGTON (ANP/AFP) - De Ierse politicus Paschal Donohoe krijgt een hoge positie binnen de Wereldbank, maakt het instituut voor ontwikkelingsfinanciering bekend. Hij legt daarom zijn functie van minister van Financiën van Ierland neer en zwaait af als voorzitter van de Eurogroep.
5 uur geledenDÜSSELDORF (ANP/BLOOMBERG) - Het Duitse defensieconcern Rheinmetall verwacht dat de jaarlijkse omzet tegen 2030 ongeveer vervijfvoudigt ten opzichte van de behaalde 9,8 miljard euro vorig jaar. Topman Armin Papperger voorziet dat de jaarlijkse inkomsten dan 50 miljard euro bedragen, zei hij dinsdag. Het geld stroomt al tijden binnen bij de wapenfabrikant, nu Europese regeringen honderden miljarden vrijmaken voor herbewapening en defensieversterking.
6 uur geleden