Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

NS: verkoop internationale treintickets trekt weer aan

NS: verkoop internationale treintickets trekt weer aan

UTRECHT (ANP) - De verkoop van internationale treintickets trekt weer aan. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen (NS) op basis van de verkoopcijfers van NS International. Half april bereikte de verkoop een dieptepunt, met een verkoop van slechts 3 procent van wat er normaal wordt verkocht. De laatste weken nam dat aantal weer stevig toe, met inmiddels weer 30 procent van de normale verkoopcijfers.

Sinds begin juni rijden de meeste treinen naar Duitsland en België weer. Antwerpen, Brussel, Parijs, Berlijn en Keulen zijn in de afgelopen weken de meest populaire internationale treinbestemmingen. Daarbij is Berlijn bijna twee keer zo populair als normaal in deze tijd van het jaar. NS verklaart dat door het feit Berlijn altijd een populaire bestemming in de zomer is, maar dat reizigers deze zomer hun ticket pas laat aanschaffen.

Voorwaarden van veel internationale treintickets zijn versoepeld, waardoor ze tot kort voor vertrek kosteloos kunnen worden omgeboekt. Ook is er in de trein aandacht voor hygiëne. Zo worden ruimtes extra gedesinfecteerd en moeten reizigers een mondkapje dragen.

NS International noteerde in 2019 een groei van 13 procent. Ook de eerste maanden van 2020 was een vergelijkbare groei van het aantal reizigers zichtbaar op alle bestemmingen. Eind april zou de Eurostar in vier uur rechtstreeks tussen Amsterdam en Londen gaan rijden, maar dat traject werd door corona voorlopig uitgesteld tot later dit jaar.

Meer uit Financieel

Aandacht voor cijfers Unilever, Besi en Adyen op Damrak

AMSTERDAM (ANP) - Op de Amsterdamse beurs gaat de aandacht donderdag uit naar de resultaten van levensmiddelenconcern Unilever, chiptoeleverancier Besi en betaalbedrijf Adyen. Unilever, bekend van merken als Axe, Dove en Calvé, zag de omzet in het eerste kwartaal licht stijgen tot 15 miljard euro. Exclusief overnames en afgestoten activiteiten bedroeg steeg de omzet met 4,4 procent. Het aantal verkochte producten nam toe met 2,2 procent. Het concern bevestigde daarnaast de groeiverwachting voor dit jaar.

10 minuten geleden
Unilever voert verkoop Dove-shampoo en Knorr-blokjes op

LONDEN (ANP) - Unilever weet weer meer voedingsmiddelen en verzorgingsproducten te verkopen. Na een periode waarin het bedrijf achter merken als Knorr, Dove en Calvé de omzet vooral dankzij duurdere producten zag stijgen, neemt nu het volume voor het tweede kwartaal op rij toe.

16 minuten geleden
Hinder vliegverkeer door staking Franse luchtverkeersleiders

PARIJS (ANP/RTR) - Het luchtverkeer in grote delen van Europa dreigt donderdag grote hinder te ondervinden door een staking van Franse luchtverkeersleiders. De staking heeft niet alleen gevolgen voor vluchten naar Frankrijk, maar ook voor vluchten door het luchtruim van het land.

20 minuten geleden
Betalingsverwerker Adyen verdient meer bij bestaande klanten

AMSTERDAM (ANP) - Betalingsverwerker Adyen heeft in de eerste drie maanden van dit jaar geprofiteerd van de forse uitbreiding van een klant. Mede dankzij die groei van dit niet bij naam genoemde bedrijf had de Amsterdamse fintechonderneming bijna de helft meer werk. Ook maakten andere al bestaande klanten meer gebruik van de diensten van Adyen.

40 minuten geleden
Daling bij nieuwe orders voor chiptoeleverancier Besi

DUIVEN (ANP) - Besi heeft in het eerste kwartaal de instroom van orders zien dalen. Het bedrijf uit Duiven levert bijvoorbeeld technologie voor het plaatsen van chips op printplaten en verpakkingen voor de zeer kwetsbare chips. In verschillende eindmarkten voor halfgeleiders zoals smartphones en de autosector is er zwakte, nu de investeringshausse in de chipindustrie van eerdere jaren minder is geworden.

48 minuten geleden
Omzet Fugro stijgt door bouw van nieuwe windparken op zee

LEIDSCHENDAM (ANP) - Fugro blijft goede zaken doen met bodemonderzoek voor nieuwe windparken op zee. De inkomsten van het bedrijf namen daardoor in het eerste kwartaal van dit jaar fors toe.

57 minuten geleden
A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument

VEVEY (ANP) - Nestlé, het bedrijf achter A-merken als KitKat, Maggi en Nespresso, blijft last houden van concurrentie van goedkopere merken na stevige prijsstijgingen in de afgelopen jaren. Het bedrijf wist de omzet in het eerste kwartaal weliswaar op te voeren dankzij hogere prijzen, maar de hoeveelheid verkochte producten bleef dalen.

1 uur geleden