Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nog meer banen weg bij Duits sportmerk Puma

Nog meer banen weg bij Duits sportmerk Puma

HERZOGENAURACH (ANP/RTR/DPA) - Het Duitse sportmerk Puma schrapt nog eens negenhonderd banen om kosten te besparen. Het bedrijf kampt met dalende verkopen en verliezen. Eerder dit jaar verdwenen al vijfhonderd banen bij Puma. De nieuwe ontslagronde treft kantoorpersoneel en moet volgend jaar afgerond zijn.

Puma neemt onder leiding van de nieuwe topman Arthur Hoeld ook andere maatregelen om de zaken te verbeteren. Zo komt er meer focus op de kernactiviteiten rond voetbal, training en rennen en moeten de directe verkopen aan klanten sterker groeien. Puma was al bezig onrendabele winkels te sluiten en overtollige voorraden weg te werken. Hoeld ziet 2026 als een overgangsjaar en denkt dat er vanaf 2027 weer groei zal zijn.

De omzet van Puma daalde in het derde kwartaal met ruim 15 procent tot net geen 2 miljard euro in vergelijking met een jaar eerder. Daarbij werd een nettoverlies geleden van meer dan 62 miljoen euro. Een jaar geleden boekte Puma nog een winst van bijna 128 miljoen euro.

Op de beurs in Frankfurt is het aandeel Puma dit jaar meer dan 50 procent in waarde gedaald. Het 77 jaar oude bedrijf uit Herzogenaurach kwam in juli nog met een zware winstwaarschuwing voor heel dit jaar. In augustus meldde persbureau Bloomberg dat de Franse zakenfamilie Pinault zou overwegen om het belang van 29 procent in Puma te verkopen.

Meer uit Financieel

ECB optimistischer over economische groei eurolanden

FRANKFURT (ANP/AFP) - De Europese Centrale Bank (ECB) is optimistischer geworden over de economie van de eurolanden. De "neerwaartse risico's" voor economische groei in de eurozone zijn afgenomen, stelde centralebankpresident Christine Lagarde in haar toelichting op het rentebesluit.

22 minuten geleden
Google-eigenaar Alphabet flink hoger op Wall Street na cijfers

NEW YORK (ANP) - Alphabet behoorde donderdag tot de grote stijgers op de beurzen in New York. Het moederbedrijf van Google boekte afgelopen kwartaal fors meer winst. De clouddiensten van het concern bleven profiteren van de snelle groei van nieuwe toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI). Ook de advertentie-inkomsten van de zoekmachine en videoplatform YouTube namen verder toe.

1 uur geleden
Heineken stopt na dertig jaar als sponsor Champions League

AMSTERDAM (ANP/BELGA) - Bierbrouwer Heineken stopt na dertig jaar als sponsor van de Champions League. Het Nederlandse concern, dat gedurende die periode prominent zichtbaar was rond de wedstrijden in het belangrijkste Europese voetbaltoernooi voor clubs, geeft de voorkeur aan andere sponsordeals. Onder meer bij de Formule 1 blijft het merk goed zichtbaar, meldt de brouwer.

1 uur geleden
ECB laat rente in eurozone opnieuw onveranderd

FLORENCE (ANP) - De Europese Centrale Bank (ECB) laat de rente in de eurozone opnieuw onveranderd, zoals algemeen werd verwacht op de financiële markten. Het belangrijkste rentetarief blijft staan op 2 procent. Het is de derde rentepauze op rij van de ECB.

2 uur geleden
VodafoneZiggo verliest minder internetklanten

UTRECHT (ANP) - VodafoneZiggo blijft omzet en internetklanten verliezen, maar laat daarbij wel verbetering zien. Het verlies van 18.500 internetklanten in het derde kwartaal is het beste resultaat sinds begin 2023. Dat komt doordat "het proactief vernieuwen van contracten zichtbaar heeft bijgedragen aan klantbehoud", meldt het telecombedrijf.

2 uur geleden
ECB: proef met digitale euro kan al in 2027 van start gaan

BRUSSEL (ANP/BLOOMBERG) - De Europese Centrale Bank (ECB) wil in 2027 een proef starten met de digitale euro, mits de regeringen van Europese lidstaten en het Europees Parlement volgend jaar overeenstemming bereiken over het wettelijke kader. Dat maakte de ECB donderdag bekend. Volgens de bank kan de digitale euro in 2029 officieel worden ingevoerd als de proef succesvol verloopt.

2 uur geleden
Platenconcern achter Taylor Swift sluit deal over AI-muziek

HILVERSUM (ANP/BLOOMBERG) - Platenconcern Universal Music Group heeft een licentiedeal gesloten met de AI-muziekstart-up Udio. Dat bedrijf krijgt daardoor toegang tot de muziek van sterren als Taylor Swift, Billie Eilish en Elton John om zijn kunstmatige intelligentiemodellen te trainen. De artiesten worden hiervoor gecompenseerd.

2 uur geleden