Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nog geen 'derde helft' maar TOP Oss is blij met terugkeer fans

Nog geen 'derde helft' maar TOP Oss is blij met terugkeer fans

OSS (ANP) - Bij TOP Oss overheerst woensdag de vreugde over het feit dat de derby van vrijdag tegen FC Den Bosch in een deels gevuld stadion mag worden gespeeld. "Je moet het positief bekijken", zegt Rianne Haegens, woordvoerster van de Brabantse club uit de eerste divisie. "We zijn allang blij dat er weer publiek welkom is. Al moeten ze de 'derde helft' nog wel even vergeten."

"Wat zijn wij blij dat we jullie weer mogen verwelkomen! Wat hebben we jullie gemist! Vrijdagavond is het derby day! De wedstrijd van het jaar", begroet de Osse club bezoekers van de website. De versoepelingen van de coronamaatregelen, dinsdag aangekondigd, leidden weliswaar nog niet tot de door de betaaldvoetbalclubs gewenste twee derde bezetting van de stadions en een 'sluitingstijd' van 23.00 uur in plaats van 22.00 uur, maar de vreugde is enorm.

"Ook bij mij overheerst toch de opluchting dat we voor het eerst sinds 12 november weer fans bij een wedstrijd hebben", zegt Haegens. "Nu hoeft ESPN er bij de tv-uitzending ook geen sfeergeluiden meer achter te zetten. Betaald voetbal doe je toch vooral voor het publiek. Liefst zo veel mogelijk, maar nu dan nog maar even zo."

Vanwege de bezettingsbeperking - een derde van de capaciteit mag worden benut - zijn er 1500 toeschouwers welkom in het Frans Heesen Stadion, ook wel bekend als het Osse Kuipje. De negenhonderd seizoenkaarthouders hebben voorrang. Van de zeshonderd kaarten die overblijven, gaat een deel naar sponsors. "De rest komt in de verkoop, hier in de fanshop van het stadion. Het mag niet online omdat het een derby is. Alle aanwezigen moeten geregistreerd staan. We waren al anderhalve week in voorbereiding, niet alleen met de kaartverkoop maar ook bijvoorbeeld met de inzet van stewards. Nu staan alle seinen op groen." Toeschouwers moeten vrijdagavond, wanneer de kassa's gesloten blijven, een geldige QR-code en een identiteitsbewijs laten zien.

Haegens noemt het "extra mooi" dat de eerste wedstrijd met fans uitgerekend de derby met de buurman uit Den Bosch betreft. "Dat is toch de kers op de taart. Nu de 3 punten hier houden, zou helemaal geweldig zijn. Nee, een feestje in het stadion zit er dan nog niet in. Dat is dan maar zo, ik denk toch liever in mogelijkheden."

Meer uit Voetbal

Frankrijk wil afwezige Deschamps trots maken in WK-duel met Noren

FOXBOROUGH (ANP/AFP) - De Franse ploeg wil bondscoach Didier Deschamps een hart onder de riem steken tijdens de laatste WK-groepswedstrijd tegen Noorwegen op vrijdagavond. Dat zei middenvelder Aurélien Tchouaméni tijdens de persconferentie voor het duel. Deschamps ontbreekt bij de wedstrijd in Boston Stadium vanwege de uitvaart van zijn moeder.

1 uur geleden
Ajax haalt Marokkaanse vleugelverdediger Zahouani

AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft overeenstemming bereikt over de transfer van vleugelverdediger Fouad Zahouani van het Marokkaanse Union Touarga Sportif. De 20-jarige Marokkaan tekent na het afronden van de laatste formaliteiten een contract tot medio 2029. Dat meldt Ajax op de eigen website.

1 uur geleden
Club Hercules uit medeleven met nabestaanden 'held' Grotenbreg

UTRECHT (ANP) - De Utrechtse amateurvoetbalclub USV Hercules bevestigt dat oud-speler Mats Grotenbreg (28) donderdag is overleden. Hij werd door een boot aangevaren toen hij aan het zwemmen was bij de Mookerplas in het noorden van Limburg. Hercules noemt Grotenbreg een held en wenst zijn nabestaanden "alle kracht dit verlies te dragen".

2 uur geleden
Telecombedrijf KPN verlengt sponsorovereenkomst met KNVB

ROTTERDAM (ANP) - Telecombedrijf KPN heeft de sponsorovereenkomst met de KNVB verlengd. Het nieuwe contract loopt van 1 juli tot en met 30 juni 2030. Dat maakte KPN vrijdag bekend in een persbericht.

4 uur geleden
Doelman Room denkt er op volgende WK weer bij te zijn met Curaçao

PHILADELPHIA (ANP) - Eloy Room (37) denkt over vier jaar opnieuw als doelman van Curaçao naar het WK voetbal te gaan. "Natuurlijk kunnen we het WK nog een keer halen", zei de keeper na de uitschakeling van de kleinste deelnemer ooit in Philadelphia. "Ik ben er dan gewoon weer bij. Ik ga nog veel meer jongens overhalen om mee te doen. Waarom zou je niet voor Curaçao willen spelen?"

5 uur geleden
Renard heeft geen spijt van rol als interim bij Tunesië op WK

KANSAS CITY (ANP) - Hervé Renard heeft geen spijt dat hij na de nederlaag in het eerste WK-duel met Zweden (5-1) aan de slag is gegaan als interim-bondscoach van Tunesië.

5 uur geleden
Gaari: Advocaat mag als bondscoach van Curaçao heel trots zijn

PHILADELPHIA (ANP) - Bondscoach Dick Advocaat mag heel trots zijn op wat hij met Curaçao heeft bereikt. Dat zei verdediger Juriën Gaari (32) in Philadelphia nadat Curaçao op het WK was uitgeschakeld door een 2-0-nederlaag tegen Ivoorkust. "We hebben twee jaar met Advocaat gewerkt. Zijn energie was ondanks zijn leeftijd altijd goed. We hadden een goede connectie. We zijn ook trots op hem. Het is jammer als hij stopt, maar zo is het voetbal. En wie weet gaat hij wel door. Je weet het met deze coach nooit."

5 uur geleden