Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nog geen 'derde helft' maar TOP Oss is blij met terugkeer fans

Nog geen 'derde helft' maar TOP Oss is blij met terugkeer fans

OSS (ANP) - Bij TOP Oss overheerst woensdag de vreugde over het feit dat de derby van vrijdag tegen FC Den Bosch in een deels gevuld stadion mag worden gespeeld. "Je moet het positief bekijken", zegt Rianne Haegens, woordvoerster van de Brabantse club uit de eerste divisie. "We zijn allang blij dat er weer publiek welkom is. Al moeten ze de 'derde helft' nog wel even vergeten."

"Wat zijn wij blij dat we jullie weer mogen verwelkomen! Wat hebben we jullie gemist! Vrijdagavond is het derby day! De wedstrijd van het jaar", begroet de Osse club bezoekers van de website. De versoepelingen van de coronamaatregelen, dinsdag aangekondigd, leidden weliswaar nog niet tot de door de betaaldvoetbalclubs gewenste twee derde bezetting van de stadions en een 'sluitingstijd' van 23.00 uur in plaats van 22.00 uur, maar de vreugde is enorm.

"Ook bij mij overheerst toch de opluchting dat we voor het eerst sinds 12 november weer fans bij een wedstrijd hebben", zegt Haegens. "Nu hoeft ESPN er bij de tv-uitzending ook geen sfeergeluiden meer achter te zetten. Betaald voetbal doe je toch vooral voor het publiek. Liefst zo veel mogelijk, maar nu dan nog maar even zo."

Vanwege de bezettingsbeperking - een derde van de capaciteit mag worden benut - zijn er 1500 toeschouwers welkom in het Frans Heesen Stadion, ook wel bekend als het Osse Kuipje. De negenhonderd seizoenkaarthouders hebben voorrang. Van de zeshonderd kaarten die overblijven, gaat een deel naar sponsors. "De rest komt in de verkoop, hier in de fanshop van het stadion. Het mag niet online omdat het een derby is. Alle aanwezigen moeten geregistreerd staan. We waren al anderhalve week in voorbereiding, niet alleen met de kaartverkoop maar ook bijvoorbeeld met de inzet van stewards. Nu staan alle seinen op groen." Toeschouwers moeten vrijdagavond, wanneer de kassa's gesloten blijven, een geldige QR-code en een identiteitsbewijs laten zien.

Haegens noemt het "extra mooi" dat de eerste wedstrijd met fans uitgerekend de derby met de buurman uit Den Bosch betreft. "Dat is toch de kers op de taart. Nu de 3 punten hier houden, zou helemaal geweldig zijn. Nee, een feestje in het stadion zit er dan nog niet in. Dat is dan maar zo, ik denk toch liever in mogelijkheden."

Meer uit Voetbal

Oranje traint met fitte groep voor laatste groepsduel met Tunesië

KANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal is met een fitte selectie begonnen aan de laatste training voor het duel met Tunesië op het WK. Bondscoach Ronald Koeman staat met al zijn 26 spelers op het veld in Kansas City.

42 minuten geleden
Voetbalster Van de Velde verlaat Ajax voor Hoffenheim

AMSTERDAM (ANP) - Verdedigster Jonna van de Velde verruilt Ajax voor Hoffenheim. De 24-jarige voetbalster verlaat de Amsterdammers na acht jaar voor de Duitse nummer 4 van vorig seizoen.

1 uur geleden
Keeper Mendy van Senegal mist WK-duel met Irak door knieblessure

TORONTO (ANP/RTR) - Keeper Édouard Mendy mist de laatste groepswedstrijd van Senegal op het WK voetbal tegen Irak. De doelman is in de met 3-2 verloren groepswedstrijd tegen Noorwegen geblesseerd geraakt aan een knie, zo meldde de Senegalese voetbalbond.

2 uur geleden
Sparta neemt verdediger Kuipers over van FC Twente

ROTTERDAM (ANP) - Sparta Rotterdam neemt verdediger Bas Kuipers over van FC Twente. Beide clubs hebben een akkoord bereikt over de transfer van de 31-jarige linksback, die op Het Kasteel een contract tekent tot medio 2028, met een optie voor nog een jaar.

3 uur geleden
Lazio bestraft na beëindigen contract Göthberg om zwangerschap

LAUSANNE (ANP/DPA) - De vrouwentak van de Italiaanse club Lazio moet de Zweedse voetbalster Maja Göthberg een schadevergoeding van ongeveer 69.000 euro betalen om het onrechtmatig beëindigen van haar contract. Lazio besloot haar dienstverband niet te verlengen nadat de verdedigster de club had verteld dat ze zwanger was. Het hof van sportarbitrage CAS bepaalde dat Lazio dat niet had mogen doen.

3 uur geleden
Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd comeback bij Ravenna

MIAMI (ANP) - Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd een comeback in het voetbal. De Braziliaan, die in 2002 met de nationale ploeg wereldkampioen werd en in 2006 met FC Barcelona de Champions League won, is gepresenteerd als de nieuwe aanwinst van de Italiaanse club Ravenna. Die club is actief in de derde divisie.

8 uur geleden
Bondscoach Ghana bespot VAR: nam zeker weer koffiepauze

FOXBOROUGH (ANP/DPA) - Bondscoach Carlos Queiroz van Ghana heeft de VAR bespot na de 0-0 tegen Engeland op het WK voetbal. "De VAR zat weer eens koffie te drinken. Dat snap ik, want ik trakteer mezelf ook weleens op een kop koffie, maar er was sprake van een duidelijke strafschop en ook een rode kaart", zei de 73-jarige coach na afloop van de wedstrijd in het Boston Stadium.

8 uur geleden