Nieuwjaarsontvangst koning voor coronahulpverleners afgelast
DEN HAAG (ANP) - De kleine nieuwjaarsontvangst van koning Willem-Alexander en koningin Máxima op 12 januari af gaat niet door. Zij zouden in kleine kring betrokkenen bij de bestrijding en gevolgen van de coronapandemie ontvangen. Deze bijeenkomst is afgelast vanwege de lockdown, laat de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) weten.
De bijeenkomst zou plaatsvinden op Paleis Noordeinde. Het is niet bekend of de receptie na de lockdown alsnog plaatsvindt.
Eerder was al besloten de traditionele nieuwjaarsontvangsten van Willem-Alexander en Máxima af te gelasten vanwege de reguliere coronamaatregelen. Tijdens de jaarlijkse ontvangsten mogen leden van het corps diplomatique bij het koninklijk paar op bezoek komen. Daarbij gaat het om functionarissen die hun staat vertegenwoordigen, zoals ambassadeurs en consuls.
Meer uit Binnenland
AMSTERDAM (ANP) - In Amsterdam zorgt het noodweer voor veel wateroverlast. De veiligheidsregio vraagt mensen de hulpdiensten alleen nog te bellen bij direct gevaar, om zo de meldkamer niet te overbelasten.
5 uur geledenUTRECHT (ANP) - Op verschillende plekken in Nederland is brand uitgebroken door blikseminslag. In het hele land geldt code oranje vanwege zware onweersbuien, die gepaard gaan met bliksem.
7 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Een concert van Lil Kleine in het Olympisch Stadion in Amsterdam is zaterdagavond voortijdig gestopt wegens het slechte weer. Een bezoeker van het concert heeft dat laten weten aan het ANP.
8 uur geledenUTRECHT (ANP) - Er rijden zaterdagavond en zondagochtend geen treinen tussen Utrecht en Den Haag. Door een blikseminslag op het traject is de treindienst verstoord. Wel kunnen reizigers nog naar Gouda, dat halverwege de twee steden ligt.
9 uur geledenSCHARENDIJKE (ANP) - Een medewerker van Concert at Sea die last had van de gevolgen van een blikseminslag bij het terrein van het festival blijft een nacht ter observatie in het ziekenhuis. Dat heeft de organisatie laten weten. Volgens de organisatie maakt deze medewerker het goed.
10 uur geledenDE BILT (ANP) - In heel het land is code oranje van kracht wegens zware onweersbuien, meldt het KNMI. Eerst gold dit weeralarm in slechts vier provincies (Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel), maar dat is uitgebreid.
10 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De landelijke technische storing bij Rijkswaterstaat van zaterdag is verholpen. "Alle systemen werken weer", zegt een woordvoerster van de weg- en waterbeheerder. Volgens haar heeft de storing niet geleid tot grote ongeregeldheden in het verkeer en op het water.
11 uur geleden