Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nieuwe strategie veevoerbedrijf ForFarmers leidt tot hogere winst

Nieuwe strategie veevoerbedrijf ForFarmers leidt tot hogere winst

LOCHEM (ANP) - Veevoerbedrijf ForFarmers heeft de winst dit jaar verder zien stijgen. Het bedrijf uit Lochem zette wel nog altijd minder om dan een jaar eerder.

Vorig jaar belandde ForFarmers nog in de rode cijfers, maar door een nieuwe werkwijze met een lokale marktaanpak gaat het nu een stuk beter. ForFarmers-topman Pieter Wolleswinkel is "trots op de sterke prestatie in het eerste halfjaar", zegt hij. "De positieve trends van het eerste kwartaal hebben zich doorgezet."

ForFarmers besloot vorig jaar de strategie om te gooien. De voorheen sterk centraal geleide werkwijze werd ingeruild voor een meer lokale aanpak. "De wijze waarop boeren hun veevoer inkopen, kan sterk verschillen", legt Wolleswinkel uit. "De een gaat voor langere afspraken, de ander voor dagprijzen. Daar kunnen we nu meer op inspelen."

Overname

De reorganisatie die vorig jaar plaatsvond, wierp de eerste zes maanden van dit jaar zijn vruchten af. De brutowinst steeg met 6 procent naar 249 miljoen euro. De omzet daalde met 15,6 procent door de grondstofprijzen, die na een lange periode van daling weer gestegen zijn, maar de verkopen namen toe. Wolleswinkel verwacht dat de goede resultaten voorlopig aanhouden. "Ondanks de macro-economische en geopolitieke onzekerheid hebben we vertrouwen in de toekomst."

Het begin dit jaar overgenomen Poolse mengvoerbedrijf Piast draagt bij aan de goede resultaten. ForFarmers heeft ook hoge verwachtingen van de onlangs aangekondigde overname van Van Triest Veevoeders uit Hoogeveen.

Meer uit Financieel

Verzekeraar Achmea mikt op resultaat van 1 miljard euro in 2030

ZEIST (ANP) - Verzekeraar Achmea streeft naar een verdere stijging van het operationeel resultaat tot 1 miljard euro in 2030. De grootste zorgverzekeraar van Nederland, bekend van merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer, Interpolis en FBTO, wil dat nieuwe doel bereiken met investeringen in groei, innovatie, digitalisering en efficiency.

38 minuten geleden
EU wordt mogelijk strenger voor clouddiensten Amazon en Microsoft

BRUSSEL (ANP) - De Europese Commissie onderzoekt of de clouddiensten van Amazon en Microsoft zo belangrijk zijn voor andere bedrijven dat ze een zogenaamde poortwachtersrol spelen. Als dat het geval is, legt Brussel de divisies strengere regels op binnen de Wet digitale markten (DMA). Ze moeten dan onder andere meer ruimte bieden aan concurrenten.

39 minuten geleden
AkzoNobel heft bij fusie beschermingsmuur tegen overnames op

AMSTERDAM (ANP) - Na de fusie tussen AkzoNobel en het Amerikaanse Axalta, heft het Nederlandse verfconcern ook zijn beschermingsconstructie tegen ongewenste overnamepogingen op. Dat zei voorzitter van de raad van commissarissen Ben Noteboom in een toelichting op de samensmelting.

2 uur geleden
Verfmaker AkzoNobel zakt op rood Damrak na fusienieuws

AMSTERDAM (ANP) - AkzoNobel ging dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. De verfproducent, bekend van merken als Flexa, Dulux en Sikkens, gaat fuseren met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems. De fusie vindt plaats via een aandelenruil. Na afronding van de deal bezitten aandeelhouders van AkzoNobel 55 procent en Axalta-aandeelhouders 45 procent van het nieuwe bedrijf, dat wordt geleid door AkzoNobel-topman Greg Poux-Guillaume. Het aandeel AkzoNobel zakte ruim 2 procent.

3 uur geleden
Claimstichting begint zaak tegen Netflix om prijsverhogingen

AMSTERDAM (ANP) - Een Nederlandse claimstichting bereidt een collectieve rechtszaak tegen Netflix voor vanwege de prijsverhoging die de streamingdienst vorige week aankondigde. Stichting Bescherming Consumentenbelang stelt dat Netflix met het eenzijdig verhogen van de abonnementsprijzen EU-regels voor consumentenbescherming overtreedt.

3 uur geleden
Levensmiddelenindustrie: stabiele prijzen minder vanzelfsprekend

DEN HAAG (ANP) - Stabiele prijzen in de supermarkt worden steeds minder vanzelfsprekend, stellen levensmiddelenfabrikanten. Consumenten zullen "moeten wennen aan steeds sterker fluctuerende prijzen als gevolg van sterk schommelende grondstofprijzen", zegt Cees-Jan Adema, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

4 uur geleden
Mkb-bedrijven krimpen vaker dan dat ze groeien

DEN HAAG (ANP) - Mkb-bedrijven zijn de afgelopen tien jaar vaker gekrompen dan gegroeid. Vooral ondernemingen in de categorie kleinbedrijf, met tien tot vijftig medewerkers, belandden vaker in de lagere categorie micro dan dat ze een middenbedrijf werden. Deze middenbedrijven groeiden wel vaker in aantal werknemers dan dat ze krompen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

4 uur geleden