Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Netflix wil met Koreaanse succesformule meer abonnees trekken

Netflix wil met Koreaanse succesformule meer abonnees trekken

LOS GATOS (ANP/BLOOMBERG) - Netflix hoopt door het wereldwijde succes van Zuid-Koreaanse series meer abonnees te trekken, vooral in Aziatische landen. De Amerikaanse streamingdienst, die volgende week met resultaten komt, boekte afgelopen jaar enorme successen met series als Squid Game en Hellbound en wil de Koreaanse succesformule ook naar andere landen in de regio Azië-Pacific brengen.

Het kostte Squid Game afgelopen herfst slechts vier weken om de meest bekeken serie ooit op Netflix te worden, ondanks dat het programma niet Engelstalig was. Nog belangrijker dan de hoge kijkcijfers was dat de kijkers die Squid Game verslonden meer shows in het Koreaans gingen kijken, zoals My Name en The King's Affection.

In de week van 15 november verving Hellbound, een fantasythriller, zelfs Squid Game als de meest bekeken niet-Engelse show wereldwijd op Netflix. In de afgelopen zes maanden heeft Zuid-Korea meer populaire Netflix-programma's geleverd dan enig ander land op de Verenigde Staten na.

Beleggers

Netflix telde eind september 213 miljoen abonnees en denkt ooit 500 miljoen abonnees te kunnen bereiken. Beleggers, die het bedrijf waarderen op meer dan 230 miljard dollar, verwachten dat Netflix zijn trackrecord van ongeveer 20 miljoen klanten per jaar zal voortzetten.

Volgens analist Michael Morris van Guggenheim vertegenwoordigt Azië-Pacific momenteel de grootste groeimogelijkheid van Netflix. "Als je op weg bent naar honderden en honderden miljoenen abonnees, dan moet een groot deel daarvan uit Azië komen, gezien de omvang ervan", aldus Morris.

Buitenlandse streamingdienst

Netflix heeft al een beroep gedaan op Minyoung Kim, ooit de creatief directeur van het bedrijf in Zuid-Korea, om toezicht te houden op de programmering in heel Azië-Pacific, met uitzondering van India. Kim en haar team stonden aan de wieg van het succes van Netflix in Zuid-Korea en willen hun ervaring nu gebruiken om de groei van Netflix in talloze andere landen een boost te geven.

In 2016 lanceerde Netflix met hoge verwachtingen zijn streamingdienst in Zuid-Korea, maar de beginfase verliep moeizaam. De grootste tv-studio's en netwerken van het land waren terughoudend om hun shows in licentie te geven aan de onbekende buitenlandse streamingdienst.

Een van de grootste markten

In 2020 boekte het bedrijf voor het eerst winst in Zuid-Korea. Het land is nu een van de grootste markten van Netflix in Azië, na Australië en Japan. Tot op heden heeft Netflix meer dan 1 miljard dollar uitgegeven aan Koreaanse programma's.

Meer uit Financieel

AMD overtuigt Wall Street niet met nieuwe processors

NEW YORK (ANP) - Chipproducent Advanced Micro Devices (AMD) heeft aangekondigd dat computersystemen met nieuwe processors van het bedrijf beter zijn dan soortgelijke technologie van Nvidia. Daarmee lijkt beurslieveling Nvidia concurrentie te krijgen op de lucratieve markt voor kunstmatige intelligentie-processors. Maar beleggers zijn vooralsnog niet echt onder de indruk. Donderdag was AMD met een min van 4 procent een stevige verliezer op Wall Street.

37 minuten geleden
Grote bedrijven moeten miljarden meebetalen in Franse begroting

PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - De nieuwe Franse regering wil dat grote bedrijven bij elkaar miljarden euro's meebetalen om de overheidsfinanciën op orde te krijgen. Ook wil het kabinet van de vorige maand aangetreden premier Michel Barnier flink gaan bezuinigen en onder meer rijke mensen meer belasting laten betalen.

1 uur geleden
Bank in VS schikt witwasschandaal voor 3 miljard dollar

NEW YORK (ANP/RTR) - De Noord-Amerikaanse TD Bank heeft schuld bekend in een zaak die gaat over tekortschieten bij het tegengaan van witwassen. De bank heeft ook ingestemd met het betalen van 3 miljard dollar aan boetes om de aanklachten af te handelen.

2 uur geleden
Zalando verkoopt meer kleding en verhoogt winstverwachting

BERLIJN (ANP) - Zalando heeft zijn winstverwachting voor dit jaar verhoogd, aangezien de van oorsprong Duitse modewebwinkel blijft profiteren van een sterke vraag naar zijn kleding, schoenen en accessoires. Volgens Robert Gentz, een van de topmannen van het bedrijf, is de vraag van consumenten in het derde kwartaal in de hele branche toegenomen. Ook spreekt hij van een sterk begin van de najaarsperiode.

3 uur geleden
Rockwool vermindert ammoniakuitstoot fabriek in Roermond

ROERMOND (ANP) - Rockwool gaat de uitstoot van ammoniak bij de productie van steenwol in Roermond omlaag brengen. Door de in de fabriek gesponnen wol voor een deel van de producten op een andere manier te verkleven, kan de fabriek de ammoniakemissie van deze steenwolproducten met 70 procent verminderen.

5 uur geleden
ASMI en Besi grote dalers in lagere AEX na verlaging koersdoelen

AMSTERDAM (ANP) - ASMI en Besi waren donderdag de grootste dalers in de lijst met hoofdfondsen op de Amsterdamse beurs. Analisten van Deutsche Bank en Bank of America hebben de koersdoelen voor chipbedrijven als ASMI en Besi verlaagd in aanloop naar de drukke cijferperiode. Dit leidde tot dalende techaandelen op de Europese beurzen.

5 uur geleden
Nieuwe rentestap ECB lijkt nabij, nu zorgen over economie oplopen

AMSTERDAM (ANP) - De Europese Centrale Bank (ECB) verlaagt de rente waarschijnlijk volgende week alweer. Dat denken economen van ING na het verschijnen van de notulen van de laatste rentevergadering van de ECB. Volgens de kenners lijkt de eerdere zeer hoge inflatie "overwonnen" te zijn en keren de zorgen over de groei van de economie in het eurogebied weer terug.

5 uur geleden