Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nederlanders gaven in 2021 3,8 miljard euro uit aan e-learning

Nederlanders gaven in 2021 3,8 miljard euro uit aan e-learning

DEN BOSCH (ANP) - Nederlanders besteedden in het afgelopen jaar 3,8 miljard euro aan e-learning, waarbij de online-opleidingen steeds vaker door de werkgever worden betaald. Daarnaast werd 15 procent van de online-opleidingen in een abonnementsvorm afgenomen. Dit blijkt uit de E-learning Monitor, een onderzoek van Multiscope onder ruim 3000 personen.

In het afgelopen jaar volgden 3,6 miljoen Nederlanders één of meerdere online-opleidingen. Per persoon werd er gemiddeld 1036 euro aan deze opleidingen besteed. Personen tussen de 35 en 49 jaar besteden met een gemiddelde van 1567 euro het meest aan online-opleidingen in vergelijking met 18 tot 34-jarigen (900 euro) en 50-plussers (648 euro).

Van de online-opleidingen is ruim de helft betaald door de werkgever. In de voorgaande meting bedroeg dit percentage nog 42 procent. Bijna twee op de vijf opleidingen worden door de consument zelf betaald en slechts 2 procent wordt door de overheid gefinancierd.

Bijna één op de zeven opleidingen is betaald in een abonnementsvorm, waarbij mannen vaker gebruik maken van een abonnement dan vrouwen. Bovendien hebben 18 tot 34-jarigen vaker een e-learningabonnement dan 50-plussers.

Meer uit Financieel

Topman TotalEnergies waarschuwt voor grote afhankelijkheid lng VS

PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - Europa moet voorkomen dat het te afhankelijk wordt van de import van vloeibaar gemaakt aardgas (lng) uit de Verenigde Staten. Dat zei topman Patrick Pouyanné van het grote Franse olie- en gasconcern TotalEnergies. De Europese Unie wil in 2027 de import van lng uit Rusland helemaal verbieden, wat weer de prijzen van Amerikaans gas kan aanjagen.

1 uur geleden
Chipbedrijven aan kop in groene AEX-index na cijfers Nvidia

AMSTERDAM (ANP) - De chipbedrijven ASML, Besi en ASMI stonden donderdag bij de grootste stijgers op de Amsterdamse beurs. De resultaten van het Amerikaanse chipconcern Nvidia zorgden voor opluchting bij beleggers. De grootste verkoper van AI-chips ter wereld presteerde afgelopen kwartaal beter dan verwacht en bleef optimistisch over de vooruitzichten voor de komende maanden.

1 uur geleden
Aziatische chipbedrijven flink hoger na resultaten Nvidia

TOKIO (ANP) - De Aziatische chipbedrijven gingen donderdag flink omhoog. Beleggers trokken zich op aan de beter dan verwachte resultaten van Nvidia, de grootste verkoper van AI-chips ter wereld. Nvidia boekte afgelopen kwartaal meer omzet en winst dan verwacht. Ook de vooruitzichten voor het huidige kwartaal vielen hoger uit dan voorzien.

2 uur geleden
Meta verwijdert Australische tieners in december van platforms

CANBERRA (ANP/AFP) - Australiërs jonger dan 16 jaar worden vanaf 4 december van Instagram en Facebook verwijderd. Dat heeft moederbedrijf Meta donderdag gemeld. Het Australische parlement stemde vorig jaar in met het instellen van een verbod op sociale media voor kinderen en tieners onder de 16 jaar. Dat gaat op 10 december in.

2 uur geleden
Verzekeraars stellen meer fraudegevallen vast

DEN HAAG (ANP) - Verzekeraars hebben vorig jaar meer fraudegevallen vastgesteld. Volgens cijfers van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit van het Verbond van Verzekeraars ging het om ruim 9000 gevallen. Het gaat dan om fraude bij onterechte claims en het aanvragen van verzekeringen.

2 uur geleden
Werkloosheid blijft stabiel op 4 procent in oktober

DEN HAAG (ANP) - De werkloosheid is in oktober onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Net als in september zat 4 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk. Dat is het hoogste niveau in vier jaar.

3 uur geleden
Toezichthouder ACM waarschuwt voor misleidende kortingen

DEN HAAG (ANP) - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor misleidende kortingen. Volgens de toezichthouder vermelden veel winkels hun kortingen niet op de juiste manier. Dat kan consumenten op het verkeerde been zetten, vooral nu veel mensen aankopen doen rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst.

3 uur geleden