NEC-verdediger Van Wermeskerken vertrekt naar Japan
NIJMEGEN (ANP) - Sai van Wermeskerken (29) gaat NEC na drie maanden alweer verlaten. De Eredivisionist uit Nijmegen heeft de Japans/Nederlandse rechtsback de kans gegeven naar Japan af te reizen om een transfer af te ronden. Volgens NEC zijn Kawasaki Frontale en Van Wermeskerken het op hoofdlijnen eens over een transfer. Begin deze week ondergaat hij de medische keuring.
Van Wermeskerken, geboren in Maastricht, ondertekende eind oktober een contract bij NEC nadat hij eerder in Nederland uitkwam voor FC Dordrecht, SC Cambuur en PEC Zwolle. Hij speelde drie competitieduels voor de Nijmegenaren. "We hebben Sai eind oktober naar Nijmegen gehaald omdat Brayann Pereira een blessure had opgelopen", zegt technisch directeur Carlos Aalbers op de website van de club. "Sai kon ons voor een korte periode helpen, zodat we de rechtsbackpositie weer dubbel bezet hadden. Hij gaf toen al aan de ambitie te hebben om in Japan te gaan voetballen en daarom hebben we destijds afspraken gemaakt over een transfer in de winterstop."
Meer uit Voetbal
KANSAS CITY (ANP) - Het is 2,5 uur voor de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië op het WK begonnen te onweren in Kansas City. Toeschouwers mogen nog niet in het onoverdekte stadion plaatsnemen omdat er nog meer onweer wordt verwacht. Ze zoeken naar plekken waar ze kunnen schuilen voor zware regenbuien.
51 minuten geledenPRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.
2 uur geledenLONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
4 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
4 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
4 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
5 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
6 uur geleden