Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Musk maakt klokkenluiders belachelijk met verkoop Tesla-fluitje

Musk maakt klokkenluiders belachelijk met verkoop Tesla-fluitje

AUSTIN (ANP) - Tesla heeft een bijzonder fluitje op de markt gebracht, de 'cyberwhistle'. "Blow the whistle on Tesla!", schreef topman Elon Musk op Twitter. Het lijkt erop dat hij met het fluitje een sneer wil uitdelen naar voormalig medewerker Owen Diaz. Die klokkenluider, in het Engels whistleblower, klaagde meermaals over een racistische werkomgeving in de Tesla-fabriek in het noorden van Californië in 2015 en 2016.

Een jury kwam in een rechtszaak tot de conclusie dat de maker van elektrische auto's er niet in was geslaagd om te voorkomen dat de werknemer met racisme werd geconfronteerd. Tesla moest Diaz van de jury een schadevergoeding betalen van 137 miljoen dollar. De autofabrikant is in beroep gegaan tegen de uitspraak, die volgens het bedrijf "zonder precedent in de Amerikaanse antidiscriminatiewetgeving" is.

Het ontwerp lijkt op dat van de elektrische Cybertruck die ergens volgend jaar op de markt moet komen. Het fluitje kost 50 dollar, zo'n 44 euro, op de website van Tesla en het is al uitverkocht. Musk riep daarnaast op om niet het speciale poetsdoekje van Apple te kopen. Dat kost 25 dollar.

Meer uit Financieel

Mijnbouwer Anglo American wijst miljardenbod BHP af

LONDEN (ANP/AFP/RTR) - Mijnbouwer Anglo American heeft het overnamevoorstel van zijn grotere concurrent BHP afgewezen. Volgens het bestuur van het Britse en Zuid-Afrikaanse bedrijf is het bod te laag. BHP, het grootste mijnbouwbedrijf ter wereld, bevestigde donderdag zijn rivaal te willen kopen voor 31,1 miljard pond. Dat is ruim 36 miljard euro.

22 minuten geleden
Aandacht voor beursgang moederbedrijf Douglas op Damrak

AMSTERDAM (ANP) - Op de Amsterdamse beurs gaat de aandacht vrijdag onder meer uit naar de beursgang van investeringsmaatschappij CVC Capital Partners. De in Luxemburg gevestigde eigenaar van cosmetica- en parfumerieketen Douglas en het bekende Zwitserse horlogemerk Breitling, verwacht in totaal 2,3 miljard euro op te halen. De introductieprijs bedraagt 14 euro per aandeel. Het gaat om een van de grootste beursgangen in tijden op Beursplein 5.

31 minuten geleden
Basic-Fit ziet aantal sportschoolgangers toenemen

HOOFDDORP (ANP) - Basic-Fit heeft er in de eerste maanden van het jaar meer sportschoolgangers bijgekregen. De beursgenoteerde fitnessketen profiteerde onder meer van een verdere uitbreiding van het aantal vestingen. Topman René Moos spreekt van een "goede start van het jaar", want ook de omzet liep duidelijk op.

50 minuten geleden
Europese markt zit verkopen verlichtingsbedrijf Signify dwars

EINDHOVEN (ANP) - Verlichtingsbedrijf Signify heeft in het eerste kwartaal duidelijk last gehad van problemen op de Europese markt. Particulieren en bedrijven kochten veel minder producten van de voormalige lichtdivisie van Philips. Daarbij speelde onder andere een verbod op tl-buizen en vergelijkbare lampen het bedrijf parten.

1 uur geleden
Onderzoek: Huawei herpakt koppositie op Chinese smartphonemarkt

BEIJING (ANP) - Het Chinese technologieconcern Huawei verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar de meeste smartphones in China, meldt onderzoeksbureau Canalys. Het bedrijf, dat wordt getroffen door Amerikaanse sancties, herpakte daarmee de koppositie op de Chinese markt, nadat Huawei dertien kwartalen geleden van de troon werd gestoten.

1 uur geleden
Moederbedrijf Douglas debuteert op Damrak na uitstel

AMSTERDAM (ANP) - Investeringsmaatschappij CVC Capital Partners maakt vrijdag haar langverwachte debuut op de Amsterdamse beurs. Het bedrijf is eigenaar van onder meer cosmetica- en parfumerieketen Douglas, het bekende Zwitserse horlogemerk Breitling en de voormalige theedivisie van Unilever. Ook investeert de investeringsmaatschappij in Franse en Spaanse voetbalcompetities en in het beroemde rugbytoernooi Six Nations.

5 uur geleden
Campings worden steeds populairder in meivakantie, ziet ABN AMRO

AMSTERDAM (ANP) - Mensen brengen de meivakantie steeds vaker door op een Nederlandse camping, meldt ABN AMRO. Het aantal overnachtingen tijdens de meivakantie is in 2023 gestegen naar ruim 6000, dat is 80 procent meer dan vier jaar eerder. De bank verwacht dit jaar een verdubbeling vergeleken met 2019, het laatste jaar voor de coronapandemie.

8 uur geleden