Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Moederbedrijf Facebook stelt terugkeer naar kantoor in VS uit

Moederbedrijf Facebook stelt terugkeer naar kantoor in VS uit

MENLO PARK (ANP/RTR) - Personeel van Facebook-moeder Meta in de Verenigde Staten hoeft voorlopig nog niet terug naar kantoor. Het bedrijf heeft de heropening van het kantoor uitgesteld. Personeel dat op termijn naar kantoor terugkeert zal wel een bewijs moeten kunnen overleggen dat ze een boosterprik tegen het coronavirus hebben gehad.

Meta is daarmee het zoveelste bedrijf in de VS dat zijn heropeningsplannen herziet. Eigenlijk zou personeel vanaf 31 januari weer welkom zijn op kantoor. Dat is nu na 28 maart. Meta eist al dat al zijn Amerikaanse werknemers die naar kantoor komen, gevaccineerd zijn tegen het coronavirus. Werknemers hebben tot 14 maart de tijd om te beslissen of ze naar kantoor terugkeren. Ze kunnen ook een verzoek indienen om fulltime op afstand te werken of om tijdelijk thuis te werken.

Werknemers die vanwege medische of religieuze redenen niet gevaccineerd zijn, kunnen een verzoek indienen om op afstand te blijven werken. Wie zich niet aan de voorschriften houdt, kan worden ontslagen.

Meer uit Financieel

Ngo: TotalEnergies betrokken bij oorlogsmisdaden in Mozambique

MOZAMBIQUE (ANP/AFP) - Een mensenrechtengroep heeft een juridische klacht ingediend tegen TotalEnergies, waarin het Franse energieconcern wordt beschuldigd van "medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden" bij zijn gasproject in Mozambique. Het European Centre for Constitutional and Human Rights (ECCHR) richt zijn klacht op vermeende misstanden door soldaten van een gezamenlijke taskforce (JTF). Deze eenheid was ingezet om het terrein te beveiligen waar TotalEnergies actief is.

9 minuten geleden
Verzekeraar Achmea mikt op resultaat van 1 miljard euro in 2030

ZEIST (ANP) - Verzekeraar Achmea streeft naar een verdere stijging van het operationeel resultaat tot 1 miljard euro in 2030. De grootste zorgverzekeraar van Nederland, bekend van merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer, Interpolis en FBTO, wil dat nieuwe doel bereiken met investeringen in groei, innovatie, digitalisering en efficiency.

46 minuten geleden
EU wordt mogelijk strenger voor clouddiensten Amazon en Microsoft

BRUSSEL (ANP) - De Europese Commissie onderzoekt of de clouddiensten van Amazon en Microsoft zo belangrijk zijn voor andere bedrijven dat ze een zogenaamde poortwachtersrol spelen. Als dat het geval is, legt Brussel de divisies strengere regels op binnen de Wet digitale markten (DMA). Ze moeten dan onder andere meer ruimte bieden aan concurrenten.

47 minuten geleden
AkzoNobel heft bij fusie beschermingsmuur tegen overnames op

AMSTERDAM (ANP) - Na de fusie tussen AkzoNobel en het Amerikaanse Axalta, heft het Nederlandse verfconcern ook zijn beschermingsconstructie tegen ongewenste overnamepogingen op. Dat zei voorzitter van de raad van commissarissen Ben Noteboom in een toelichting op de samensmelting.

2 uur geleden
Verfmaker AkzoNobel zakt op rood Damrak na fusienieuws

AMSTERDAM (ANP) - AkzoNobel ging dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. De verfproducent, bekend van merken als Flexa, Dulux en Sikkens, gaat fuseren met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems. De fusie vindt plaats via een aandelenruil. Na afronding van de deal bezitten aandeelhouders van AkzoNobel 55 procent en Axalta-aandeelhouders 45 procent van het nieuwe bedrijf, dat wordt geleid door AkzoNobel-topman Greg Poux-Guillaume. Het aandeel AkzoNobel zakte ruim 2 procent.

3 uur geleden
Claimstichting begint zaak tegen Netflix om prijsverhogingen

AMSTERDAM (ANP) - Een Nederlandse claimstichting bereidt een collectieve rechtszaak tegen Netflix voor vanwege de prijsverhoging die de streamingdienst vorige week aankondigde. Stichting Bescherming Consumentenbelang stelt dat Netflix met het eenzijdig verhogen van de abonnementsprijzen EU-regels voor consumentenbescherming overtreedt.

3 uur geleden
Levensmiddelenindustrie: stabiele prijzen minder vanzelfsprekend

DEN HAAG (ANP) - Stabiele prijzen in de supermarkt worden steeds minder vanzelfsprekend, stellen levensmiddelenfabrikanten. Consumenten zullen "moeten wennen aan steeds sterker fluctuerende prijzen als gevolg van sterk schommelende grondstofprijzen", zegt Cees-Jan Adema, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

4 uur geleden