Meerderheid gebruikers Binance overgestapt naar Coinmerce
AMSTERDAM (ANP) - De "meerderheid van de actieve gebruikers" van Binance van wie donderdag de accountants worden gesloten, is inmiddels overgestapt naar het Nederlandse cryptoplatform Coinmerce. Dat heeft Jaap de Bruijn, topman van Coinmerce, woensdag gezegd. Wie crypto's op Binance heeft staan, kan die er woensdag nog vanaf halen.
Vorige maand was het al niet meer mogelijk om te handelen op Binance, een van de grootste cryptobeurzen ter wereld. Dat kwam doordat het bedrijf geen vergunning kreeg van De Nederlandsche Bank (DNB). Die vergunning is nodig om bijvoorbeeld witwassen en financiering van terrorisme tegen te gaan. Tot 17 juli was het mogelijk te handelen op het platform, daarna konden gebruikers alleen nog hun crypto’s opnemen.
Om het voor klanten makkelijker te maken, had Binance een overeenkomst gesloten met Coinmerce. Wanneer gebruikers inloggen op hun account bij Binance, kunnen ze met een klik op de knop automatisch al hun crypto's laten overzetten naar een Coinmerce-account.
Volgens De Bruijn van Coinmerce is zijn klantenbestand zes keer zo groot geworden sinds de aankondiging. Hoeveel klanten hij er precies bij heeft gekregen kan hij wegens regelgeving niet zeggen. Ook kan hij niet aangeven hoeveel mensen nog niet zijn overgestapt. "Er zijn nog klanten die nog niet hebben gereageerd. Vanaf donderdag zijn de accounts bij Binance gesloten, vanaf dan kunnen mensen een claim indienen bij Binance voor hun tegoeden", aldus de topman.
Meer uit Financieel
AMSTERDAM (ANP) - De AEX, de belangrijkste beursindex in Amsterdam, is de week begonnen met een nieuw slotrecord. Na een daling aan het eind van vorige week toonden beleggers zich, mede door de vredesgesprekken tussen de Verenigde Staten en Iran, weer positiever.
40 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - De vraag naar airconditioners is sinds vorige week "explosief" gestegen, meldt Techniek Nederland. Volgens de installatiebrancheorganisatie melden sommige installateurs in de afgelopen dagen vier keer zoveel aanvragen vergeleken met de weken ervoor.
41 minuten geledenROTTERDAM (ANP) - Telecomprovider Odido heeft maandagmiddag last van een storing, blijkt uit duizenden meldingen op Allestoringen. Meerdere personen melden problemen met internetverbindingen en zeggen niet te kunnen bellen.
53 minuten geledenWASHINGTON (ANP/AFP) - De Verenigde Staten hebben maandag aangekondigd bepaalde sancties tegen Iran tijdelijk op te schorten. Daardoor kan de Islamitische Republiek tot en met 21 augustus ruwe olie en aanverwante producten produceren, verkopen en leveren.
1 uur geledenNEW YORK (ANP) - De aandelenbeurzen in New York kwamen maandag bij de opening nauwelijks in beweging. Beleggers op Wall Street keerden terug van een lang weekend, want vrijdag waren de Amerikaanse beurzen dicht voor Juneteenth, waarbij de afschaffing van de slavernij in de Verenigde Staten wordt herdacht. Handelaren volgden verder de ontwikkelingen rond de vredesgesprekken tussen Iran en de VS. De olieprijzen gingen omlaag.
3 uur geledenSCHIPHOL (ANP) - Meer dan de helft van de Schipholbeveiligers heeft te weinig tijd om veiligheidsprocedures goed uit te voeren. Dat concludeert FNV op basis van een analyse van bijna tweehonderd klachten die de vakbond ontving. FNV opende vorige maand een meldpunt voor de duizenden beveiligers op de luchthaven die zijn overgegaan naar een andere werkgever door de nieuwe aanbesteding van de beveiliging.
3 uur geledenEINDHOVEN (ANP) - De netwerkstoring op Eindhoven Airport is verholpen. Daardoor kan het vliegverkeer weer doorgang vinden op de luchthaven. Dat meldt een woordvoerder van de luchtmacht.
4 uur geleden