Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Meer geld voor audio-app Clubhouse, Facebook ontvouwt eigen plan

Meer geld voor audio-app Clubhouse, Facebook ontvouwt eigen plan

SAN FRANCISCO (ANP/AFP/RTR) - De razendpopulaire audio-app Clubhouse groeit sneller dan verwacht. Om de groei bij te kunnen houden, vooral omdat de huidige servers moeite hebben de hoeveelheid gebruikers aan te kunnen, heeft het bedrijf een nieuwe financiering geregeld. Ondertussen onthult Facebook naar verluidt later op maandag plannen voor zijn audiodiensten.

Met Clubhouse kunnen mensen van over de hele wereld samenkomen om in groepsgesprekken met elkaar te praten en mee te luisteren. De vorig jaar gelanceerde app is op dit moment beschikbaar voor Apple-gebruikers en alleen toegankelijk op uitnodiging. Door de coronacrisis en de lockdowns is de populariteit van Clubhouse sterk gestegen.

Clubhouse maakte niet bekend hoeveel geld er is opgehaald, maar naar verluidt is het bedrijf nu 4 miljard dollar waard. Risicokapitaalbedrijf Andreessen Horowitz leidde de laatste financieringsronde. Deelnemers waren onder andere fondsen als DST Global, Tiger Global en zakenman Elad Gil.

Soortgelijke diensten

Het vorig jaar gelanceerde platform uit San Francisco zet zichzelf graag neer als dé app voor digitale audio. De populariteit ervan heeft grote techbedrijven als Facebook en Twitter geïnspireerd om soortgelijke diensten te ontwikkelen. Twitter introduceerde al een vergelijkbare dienst Spaces.

Facebook komt naar verwachting met een reeks producten onder de paraplu van 'sociale audio', waaronder een Clubhouse-concurrent en een dienst om podcasts te ontdekken en te distribueren, meldde technologiewebsite Recode. De plannen omvatten een audio-versie van Rooms, een product voor videovergaderingen dat Facebook een jaar geleden lanceerde. Daarnaast gaat het om een podcastdienst die verbonden zal zijn met streamingplatform Spotify.

Facebook begon eerder deze maand met openbare tests van een nieuwe toepassing, Hotline genaamd. Daarop kunnen sprekers live vragen van een publiek beantwoorden. Het vraag-en-antwoordproduct combineert audio met tekst en video-elementen.

Meer uit Financieel

Verzekeraar Achmea mikt op resultaat van 1 miljard euro in 2030

ZEIST (ANP) - Verzekeraar Achmea streeft naar een verdere stijging van het operationeel resultaat tot 1 miljard euro in 2030. De grootste zorgverzekeraar van Nederland, bekend van merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer, Interpolis en FBTO, wil dat nieuwe doel bereiken met investeringen in groei, innovatie, digitalisering en efficiency.

30 minuten geleden
EU wordt mogelijk strenger voor clouddiensten Amazon en Microsoft

BRUSSEL (ANP) - De Europese Commissie onderzoekt of de clouddiensten van Amazon en Microsoft zo belangrijk zijn voor andere bedrijven dat ze een zogenaamde poortwachtersrol spelen. Als dat het geval is, legt Brussel de divisies strengere regels op binnen de Wet digitale markten (DMA). Ze moeten dan onder andere meer ruimte bieden aan concurrenten.

31 minuten geleden
AkzoNobel heft bij fusie beschermingsmuur tegen overnames op

AMSTERDAM (ANP) - Na de fusie tussen AkzoNobel en het Amerikaanse Axalta, heft het Nederlandse verfconcern ook zijn beschermingsconstructie tegen ongewenste overnamepogingen op. Dat zei voorzitter van de raad van commissarissen Ben Noteboom in een toelichting op de samensmelting.

2 uur geleden
Verfmaker AkzoNobel zakt op rood Damrak na fusienieuws

AMSTERDAM (ANP) - AkzoNobel ging dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. De verfproducent, bekend van merken als Flexa, Dulux en Sikkens, gaat fuseren met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems. De fusie vindt plaats via een aandelenruil. Na afronding van de deal bezitten aandeelhouders van AkzoNobel 55 procent en Axalta-aandeelhouders 45 procent van het nieuwe bedrijf, dat wordt geleid door AkzoNobel-topman Greg Poux-Guillaume. Het aandeel AkzoNobel zakte ruim 2 procent.

3 uur geleden
Claimstichting begint zaak tegen Netflix om prijsverhogingen

AMSTERDAM (ANP) - Een Nederlandse claimstichting bereidt een collectieve rechtszaak tegen Netflix voor vanwege de prijsverhoging die de streamingdienst vorige week aankondigde. Stichting Bescherming Consumentenbelang stelt dat Netflix met het eenzijdig verhogen van de abonnementsprijzen EU-regels voor consumentenbescherming overtreedt.

3 uur geleden
Levensmiddelenindustrie: stabiele prijzen minder vanzelfsprekend

DEN HAAG (ANP) - Stabiele prijzen in de supermarkt worden steeds minder vanzelfsprekend, stellen levensmiddelenfabrikanten. Consumenten zullen "moeten wennen aan steeds sterker fluctuerende prijzen als gevolg van sterk schommelende grondstofprijzen", zegt Cees-Jan Adema, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

4 uur geleden
Mkb-bedrijven krimpen vaker dan dat ze groeien

DEN HAAG (ANP) - Mkb-bedrijven zijn de afgelopen tien jaar vaker gekrompen dan gegroeid. Vooral ondernemingen in de categorie kleinbedrijf, met tien tot vijftig medewerkers, belandden vaker in de lagere categorie micro dan dat ze een middenbedrijf werden. Deze middenbedrijven groeiden wel vaker in aantal werknemers dan dat ze krompen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

4 uur geleden