Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Mediabedrijf RTL kampt met dalende inkomsten uit tv-reclame

Mediabedrijf RTL kampt met dalende inkomsten uit tv-reclame

LUXEMBURG (ANP) - Mediabedrijf RTL Group heeft last van adverteerders die minder geld besteden aan spotjes op televisie. Door de slechtere economische vooruitzichten zijn veel bedrijven voorzichtiger met hun marketinguitgaven, en dat merkt het Luxemburgse moederbedrijf van zenders als RTL 4 en RTL 5. De toestroom van nieuwe abonnees voor streamingplatform Videoland was een lichtpunt.

Mede door de reclamedip daalde de omzet in de eerste negen maanden met bijna 7 procent tot net geen 4,7 miljard euro. Over de rest van het jaar is RTL nu somberder. Zo gaat het bedrijf niet langer uit van een stijging van de opbrengsten. In plaats daarvan verwacht RTL een lichte daling van de omzet. Ook over de operationele winst is het bedrijf negatiever geworden.

Naast de kwakkelende markt voor advertenties, kampte RTL ook met mindere verkopen van tv-programma's door het eigen productiehuis Fremantle. RTL richt zich de afgelopen jaren steeds meer op de markt voor streamingdiensten, waarvoor ook fikse investeringen in de achterliggende technologie nodig zijn.

Dat zorgt vooralsnog voor groei bij die streamingplatforms. Zo steeg het aantal betalende abonnees bij Videoland met ruim 16 procent tot bijna 1,3 miljoen. Samen met de aanwas van abonnees voor RTL+ zorgde dat tussen januari en september voor 263 miljoen euro aan streamingopbrengsten, 21 procent meer dan een jaar eerder.

Meer uit Financieel

Amsterdamse AEX sluit licht lager, Philips grootste daler

AMSTERDAM (ANP) - De AEX-index op de aandelenbeurs in Amsterdam is donderdag met een kleine min gesloten na de plus een dag eerder. Zorgtechnologieconcern Philips was de grootste daler bij de hoofdfondsen op het Damrak en zorgde voor koersdruk op de hoofdindex.

20 minuten geleden
Albert Heijn berispt om vage duurzaamheidsclaims zuivelproducten

AMSTERDAM (ANP) - Albert Heijn heeft consumenten misleid met vage duurzaamheidsclaims op zuivelverpakkingen van zijn huismerk en moet ze aanpassen. Dat maakte de Reclame Code Commissie (RCC) donderdag bekend na een klacht van Wakker Dier.

20 minuten geleden
Salesforce iets hoger op Wall Street na sterke vooruitzichten

NEW YORK (ANP) - Salesforce behoorde donderdag tot de winnaars op de beurzen in New York. Het softwareconcern boekte afgelopen kwartaal meer winst dan verwacht. Ook verhoogde het bedrijf de omzetverwachting voor het hele jaar. Het aandeel Salesforce, dat deel uitmaakt van de Dow-Jonesindex, steeg licht.

3 uur geleden
Schiphol halveert aantal grondafhandelaren in 2027

SCHIPHOL (ANP) - Het duurt tot 2027 voordat het aantal grondafhandelaren op Schiphol is teruggebracht naar drie, in plaats van de huidige zes. Dat maakte de luchthaven bekend bij het begin van de aanbesteding voor bedrijven die verantwoordelijk worden voor de bagageafhandeling en werkzaamheden rond vliegtuigen. Het is al jaren de wens van de politiek en Schiphol om het aantal afhandelaren te beperken.

4 uur geleden
ING: economie groeit door ondanks handelsstrijd en spaarwoede

AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse economie groeit voorlopig door ondanks de handelsstrijd van Donald Trump en andere geopolitieke spanningen, voorspellen economen van ING. Voor 2026 voorzien zij daarbij een stevige koopkrachtstijging, al blijft de consument voorzichtig en wachten grote dossiers als het overvolle stroomnet en de stikstofproblematiek nog altijd op aanpak.

5 uur geleden
Brussel onderzoekt Meta om misbruik marktpositie AI op WhatsApp

BRUSSEL (ANP) - Brussel heeft een onderzoek geopend naar Meta's beleid rondom AI-functies in WhatsApp. De Europese Commissie gaat beoordelen of het Amerikaanse techbedrijf mogelijk in strijd handelt met Europese mededingingsregels door het concurrerende bedrijven moeilijker te maken om klanten via WhatsApp te bereiken.

7 uur geleden
Verzekeraars beloven hogere premie voor trouwe klant te voorkomen

AMSTERDAM (ANP) - Nederlandse verzekeraars hebben actie beloofd om te voorkomen dat trouwe klanten onnodig hogere premies betalen dan nieuwe. Een aantal van hen controleert het verzekeringenaanbod blijvend om deze prijsverschillen te voorkomen, melden het Verbond van Verzekeraars en de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

7 uur geleden