Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Manchester United had vorig seizoen duurste selectie ooit

Manchester United had vorig seizoen duurste selectie ooit

NYON (ANP) - Manchester United heeft vorig seizoen (2022/2023) de duurste selectie ooit op het voetbalveld gehad. Volgens het jaarlijkse financiële rapport van de Europese voetbalbond UEFA gaf de club van trainer Erik ten Hag iets meer dan 1,42 miljard euro uit aan de selectie die dat seizoen speelde.

Daarmee overtrof de Engelse club Real Madrid, dat aan het einde van het seizoen 2019/2020 nog de duurste selectie ooit had samengesteld, namelijk 1,33 miljard euro.

De ploegwaarde van Ten Hag werd vooral bepaald door miljoenentransfers van onder anderen Antony, Harry Maguire, Jadon Sancho en Casemiro. United eindigde dat jaar, het eerste onder het bewind van Ten Hag, als derde in de Premier League.

Hoogste omzet

Manchester City was vorig seizoen een goede tweede, met een financiële waarde van de selectie ter hoogte van 1,286 miljard euro.

Real Madrid was wel de ploeg met de hoogste omzet, namelijk 841 miljoen euro. Gevolgd door Manchester City (836 miljoen euro), Barcelona (815 miljoen euro) en Paris Saint-Germain (807 miljoen euro).

De Premier League telde negen teams in de top twintig van de clubs met de meeste inkomsten. Vijftien van die twintig clubs boekten een recordomzet. Alleen de omzet van Bayern München steeg al met 90 miljoen euro naar 744 miljoen euro.

Meer uit Voetbal

Tweede helft van duel Frankrijk met Irak uitgesteld door noodweer

PHILADELPHIA (ANP) - De tweede helft van het duel tussen Frankrijk en Irak op het WK is voorlopig met een uur uitgesteld. Het regent en onweert in Philadelphia en de lokale autoriteiten vinden het te gevaarlijk om verder te spelen. De toeschouwers op onoverdekte tribunes zijn verzocht de tribunes te verlaten en zich in veiligheid te brengen.

29 minuten geleden
Messi geniet van het moment na verbreken WK-doelpuntenrecord

ARLINGTON (ANP/DPA) - Lionel Messi is zeer tevreden na de 2-0-overwinning van Argentinië tegen Oostenrijk, waarin hij dankzij twee WK-doelpunten alleen recordhouder werd. "Ik geniet van het moment", zei Messi. "Ik had uit de strafschop moeten scoren." Hij miste vroeg in de wedstrijd, maar verzekerde zijn land met zijn zeventiende en achttiende WK-goal van de volgende ronde.

1 uur geleden
Klose feliciteert Messi met overname van zijn WK-doelpuntenrecord

MÜNCHEN (ANP) - Miroslav Klose heeft Lionel Messi gefeliciteerd met het overnemen van zijn WK-doelpuntenrecord. Door twee treffers tegen Oostenrijk (2-0) is Messi met achttien doelpunten de alleen recordhouder op wereldkampioenschappen voetbal geworden. Klose scoorde tussen 2002 en 2014 zestien keer voor Duitsland.

1 uur geleden
Argentinië naar laatste 32, Messi verbreekt WK-doelpuntenrecord

ARLINGTON (ANP) - Argentinië heeft zich maandagavond met een 2-0-zege op Oostenrijk verzekerd van een plek bij de laatste 32 van het wereldkampioenschap voetbal. De regerend wereldkampioen won eerder al van Algerije (3-0) en heeft 6 punten. Argentinië kan in theorie nog derde worden in de groep, maar zal ook dan als een van de beste nummers 3 doorgaan. Oostenrijk won eerder van Jordanië (3-1) en heeft 3 punten.

3 uur geleden
Dumfries vertrouwt erop dat defensie Oranje stabieler wordt

KANSAS CITY (ANP) - Denzel Dumfries heeft er vertrouwen in dat de defensie van het Nederlands elftal op het WK gedurende het toernooi steeds stabieler wordt. Dat vertelde de rechtervleugelverdediger na de training op een persconferentie in Kansas City.

4 uur geleden
Dumfries wil niets zeggen over verwachte overstap naar Real

KANSAS CITY (ANP) - Denzel Dumfries wil niets zeggen over zijn verwachte transfer naar Real Madrid. De rechtsback liet zich begin deze maand vlak voor de oefeninterland van Oranje tegen Algerije keuren door de medische staf van de Spaanse topclub, maar een officiële bevestiging van zijn transfer is uitgebleven.

4 uur geleden
Dumfries: Oranje heeft fitte selectie voor duel met Tunesië

KANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal werkt met een fitte selectie toe naar de laatste groepswedstrijd in de Nederlandse nacht van donderdag op vrijdag op het WK. "Volgens mij is iedereen wel fit", verklapte Denzel Dumfries op een persconferentie.

4 uur geleden