Manchester City voor vierde jaar op rij kampioen van Engeland
MANCHESTER (ANP) - Manchester City heeft zich voor het vierde jaar op rij verzekerd van de Engelse voetbaltitel. Een zege in de thuiswedstrijd tegen West Ham United (3-1) volstond voor het elftal van trainer Pep Guardiola. Voor Manchester City, waar Oranje-international Nathan Aké voetbalt, is het de zesde landstitel in de laatste zeven jaar. Alleen Liverpool kroonde zich in die periode ook tot kampioen, in 2020.
Arsenal streed, net als vorig seizoen, lange tijd mee. De Londenaren, die afsloten met een zege op Everton (2-1), moesten zich opnieuw met de tweede plaats tevreden stellen. Arsenal wacht al sinds 2004 op de landstitel.
Manchester City kende een flitsende start. Phil Foden schoot zijn elftal met een fraai afstandsschot al in de tweede minuut op voorsprong. Op aangeven van Jéremy Doku werkte Foden in de achttiende minuut ook de 2-0 binnen.
Kudus
Oud-Ajacied Mohammed Kudus bracht de spanning kort voor rust met een knappe omhaal terug (2-1). De supporters van Manchester City konden het kampioenschapsfeestje vieren toen Rodri na een uur spelen de 3-1 binnen schoof. Aké viel in de 71e minuut in. De supporters van Manchester City bestormden na het laatste fluitsignaal massaal het veld.
Arsenal moest hopen op puntenverlies van Manchester City. In de thuiswedstrijd tegen Everton kwam de formatie van trainer Mikel Arteta kort voor rust, door een van richting veranderde vrije trap, op achterstand: 0-1. De Japanner Takehiro Tomiyasu maakte nog in de eerste helft gelijk. Kai Havertz bezorgde Arsenal in de 89e minuut de zege, maar die had geen waarde.
Verdediger Jurriën Timber maakte na negen maanden afwezigheid door een knieblessure zijn rentree in het eerste elftal van Arsenal.
Meer uit Voetbal
PRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.
17 minuten geledenLONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
2 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
2 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
2 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
3 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
4 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Daphne Koster heeft een nieuwe functie bij Ajax en is sinds begin deze maand hoofd strategie vrouwenvoetbal. Dat heeft de Amsterdamse club donderdag bekendgemaakt. De 45-jarige oud-speelster was jarenlang hoofd vrouwenvoetbal. In haar nieuwe, strategische, adviserende rol gaat ze zich richten op "de brede ontwikkeling van de Ajax Vrouwen op het gebied van opleiding, nationale en internationale groei."
5 uur geleden