Maaltijdboxenbedrijf HelloFresh krijgt er steeds meer klanten bij
BERLIJN (ANP/RTR) - Maaltijdboxenbedrijf HelloFresh rekent erop dit jaar nog harder te kunnen groeien dan eerder gedacht. De van oorsprong Duitse onderneming wierf afgelopen kwartaal namelijk weer veel nieuwe klanten. Wereldwijd kwam de teller daardoor op meer dan 6,9 miljoen klanten, tegen 5 miljoen een jaar terug.
HelloFresh denkt in heel dit jaar nu uit te komen op 57 tot 62 procent omzetgroei, uitgaande van constante wisselkoersen. Eerder lag de voorspelling nog op 45 tot 55 procent groei. Geholpen door de terugkeer naar een volgens HelloFresh "normaler zomerseizoen" steeg de omzet afgelopen periode met zo'n 45 procent op vergelijkbare basis tot 1,4 miljard euro. Er werden in totaal bijna 28 miljoen bestellingen geplaatst. Dat is bijna 42 procent meer dan in het derde kwartaal van vorig jaar.
"Ook in het derde kwartaal van 2021 zijn we fors blijven investeren in ons product en onze service", benadrukt topman Dominik Richter in een verklaring. Zo is de onderneming in juli ook begonnen in Noorwegen. Vorige maand volgde de lancering in Italië. Mede door al die investeringen zakte de winst, gecorrigeerd voor onder meer rente en belastingen, in de voorbije periode wel met 30 procent. HelloFresh handhaaft zijn doelstelling voor de winstmarge voor heel dit jaar.
Meer uit Financieel
LONDEN (ANP/BLOOMBERG) - Mijnbouwer BHP heeft opnieuw interesse in een overname van de kleinere branchegenoot Anglo American. Volgens bronnen tegen persbureau Bloomberg heeft BHP de afgelopen dagen toenadering gezocht tot Anglo American voor een overnamedeal. In 2024 zag BHP nog af van een overname van Anglo American nadat een bod werd verworpen.
1 uur geledenJOHANNESBURG (ANP/RTR) - China wil de economische samenwerking met Italië verder versterken en verwelkomt Italiaanse bedrijven die actief willen worden op de Chinese markt. Dat heeft de Chinese premier Li Qiang gezegd tegen de Italiaanse premier Giorgia Meloni op de G20-top in het Zuid-Afrikaanse Johannesburg.
2 uur geledenROME (ANP/RTR/BLOOMBERG) - EssilorLuxottica, het concern achter zonnebrillenmerk Ray-Ban en Pearle Opticiens, is bereid een belang van 5 tot 10 procent te nemen in modehuis Armani. Dat meldde de Italiaanse krant Il Sole 24 Ore. Volgens de krant heeft het bedrijf Armani geïnformeerd over de interesse in een belang, zonder dat het een actieve rol wil spelen in de gang van zaken bij het modehuis.
3 uur geledenLONDEN (ANP/TRTR/BLOOMBERG) - De Britse regering van premier Keir Starmer wil meer eigen productie van belangrijke grondstoffen om de afhankelijkheid van leveringen uit het buitenland te verminderen. De overheid heeft een strategisch plan opgezet om in 2035 minstens 10 procent van de behoefte uit binnenlandse winning te halen en nog eens 20 procent van de vraag moet dan komen uit recycling.
5 uur geledenWASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse regering werkt aan alternatieve plannen voor de importheffingen van president Donald Trump, voor het geval het Hooggerechtshof de meeste heffingen ongeldig verklaart. De VS willen die dan zo snel mogelijk vervangen door andere opties, melden ingewijden aan persbureau Bloomberg.
20 uur geledenBRUSSEL (ANP/BELGA) - Het bedrijfsleven in België verwacht dat de schade door de driedaagse staking volgende week door Belgische vakbonden honderden miljoenen euro's zal bedragen. Dit meldt het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), de grootste werkgeversorganisatie van België, na een rondvraag onder sectoren en bedrijven.
23 uur geledenLONDEN (ANP/RTR/AFP) - Het Britse mediabedrijf DMGT, eigenaar van de krant Daily Mail, heeft een deal gesloten om zijn concurrent The Telegraph over te nemen. Daarmee is volgens het mediabedrijf 500 miljoen pond gemoeid, zo'n 568 miljoen euro. Met de overname kan DMGT een van de grootste rechtse mediagroepen in het Verenigd Koninkrijk worden.
1 dag geleden