Kylie Minogue roept Britten op brexit te vergeten in Australië
LONDEN (ANP/RTR) - Volgens Kylie Minogue kunnen Britten die brexitmoe zijn en ook genoeg hebben van de politiek het beste even naar Australië komen. Dat zegt de Australische popster in een kostbare toerismecampagne die met kerst is gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk.
Met de Australische campagne is een bedrag gemoeid van omgerekend bijna 9,4 miljoen euro. Het is de grootste investering van het toerismebureau in het VK in meer dan tien jaar. Relatief veel Britten bezoeken doorgaans Australië. Van alle buitenlandse toeristen staan de Britten op de vierde plaats.
Naast Minogue zetten de Australiërs ook andere, in het VK bekende, landgenoten in om Britten over te halen. Zo spelen ook voormalig cricketspeler Shane Warne en komiek Adam Hills een rol in de campagne.
Hoewel in de campagne niet direct naar de brexit wordt verwezen wordt wel gerept over een "zwaar en verwarrend jaar" voor de Britten. De beelden van stranden en natuur in de advertentie staan overigens in scherp contrast met journaalbeelden van de felle bosbranden. Of de branden toeristen hebben afgeschrikt, is nog niet bekend.
Meer uit Financieel
GORINCHEM (ANP) - De grote Amerikaanse investeringsmaatschappij KKR neemt het moederbedrijf nexeye van optiek- en hoorzorgketen Hans Anders over van het Britse investeringsbedrijf 3i Group. De partijen hebben daarvoor een definitieve koopovereenkomst getekend.
7 minuten geledenAMSTERDAM (ANP) - Het luchtverkeer tussen Schiphol en Parijs ondervindt grote hinder van een staking van Franse luchtverkeersleiders. Donderdagochtend moesten acht vluchten van KLM en Air France worden geannuleerd.
9 minuten geledenALPHEN AAN DEN RIJN (ANP) - Supermarkt Dirk van den Broek gaat personeelsleden uitrusten met bodycams. De kleine draagbare camera's kunnen worden ingezet bij gespannen of dreigende situaties en moeten onveilige incidenten in de winkels tegengaan.
10 minuten geledenAMSTERDAM (ANP) - Betaalbedrijf Adyen en chiptoeleverancier Besi gingen donderdag onderuit op de Amsterdamse beurs. Adyen, dat de betaaltransacties afhandelt voor bedrijven als McDonald's en Hennes & Mauritz (H&M), zag het aantal transacties afgelopen kwartaal stijgen. Volgens analisten van investeringsbank Jefferies viel de omzet van het bedrijf echter tegen. Het aandeel werd daarop ruim 14 procent lager gezet en was daarmee de grootste daler in de AEX.
1 uur geledenLONDEN (ANP/BLOOMBERG) - Het grootste mijnbouwbedrijf ter wereld BHP heeft een overnamevoorstel gedaan aan zijn rivaal Anglo American. Het bod waardeert Anglo American op 31,1 miljard pond (ruim 36 miljard euro). Anglo American bevestigde eerder al een ongevraagd overnamevoorstel te hebben ontvangen van BHP en het bod te bestuderen.
1 uur geledenBERLIJN (ANP) - HelloFresh heeft in het afgelopen kwartaal flinke groei behaald met de bezorging van kant- en klaarmaaltijden. Daarmee ving het Duitse bedrijf krimp bij de leveringen van boxen met ingrediënten om maaltijden zelf te maken op. HelloFresh is het aanbod van die kant- en klaarmaaltijden aan het uitbreiden naar steeds meer markten. In Nederland zijn sinds afgelopen zomer die maaltijden te bestellen.
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Op de Amsterdamse beurs gaat de aandacht donderdag uit naar de resultaten van levensmiddelenconcern Unilever, chiptoeleverancier Besi en betaalbedrijf Adyen. Unilever, bekend van merken als Axe, Dove en Calvé, zag de omzet in het eerste kwartaal licht stijgen tot 15 miljard euro. Exclusief overnames en afgestoten activiteiten bedroeg steeg de omzet met 4,4 procent. Het aantal verkochte producten nam toe met 2,2 procent. Het concern bevestigde daarnaast de groeiverwachting voor dit jaar.
2 uur geleden