Kooivechter McGregor kondigt voor derde keer afscheid aan
STOCKHOLM (ANP) - De Ierse kooivechter Conor McGregor heeft zijn afscheid van de sport aangekondigd. Die onverwachte mededeling deed hij op Twitter, maar aan het waarheidsgehalte wordt getwijfeld. De 31-jarige McGregor heeft al twee keer eerder gezegd dat hij zou stoppen, maar kwam beide keren al snel op dat besluit terug.
De Ier is een wereldberoemde ster in de vechtsport mixed martial arts, komt uit in de UFC (Ultimate Fighting Championship) en zorgde in 2016 voor een primeur door als eerste de wereldtitel in twee verschillende gewichtsklassen in bezit te hebben (vedergewicht en lichtgewicht).
De boodschap op Twitter liet hij vergezellen van een foto waarop hij zijn moeder omarmt. "Hallo mensen, ik heb besloten met pensioen te gaan. Bedankt allemaal voor de geweldige herinneringen! Wat een avontuur was het", meldde McGregor, om eraan toe te voegen dat hij een droomhuis voor zijn moeder zal kopen.
Korte duur
De Ier stopte voor het eerst met de sport in april 2016. In maart 2019 kondigde hij opnieuw aan dat hij zijn bokshandschoenen voorgoed zou opbergen, maar beide keren was het een afscheid van korte duur. Ook nu is het afwachten of hij serieus is, want hij postte kortgeleden nog een video waarin hij traint in zijn garagebox en eind mei accepteerde McGregor een gevecht met UFC-legende Anderson Silva. In januari was zijn laatste gevecht; na 40 seconden sloeg hij de Amerikaan Donald Cerrone tegen de vlakte.
De Ier, vaak in opspraak vanwege gewelddadige escapades buiten de achthoekige ring (octagon), verloor in augustus 2017 een bijzonder lucratief boksduel in Las Vegas van de ongeslagen Amerikaan Floyd Mayweather. Veelbesproken was ook zijn kooigevecht met de Rus Chabib Noermagomedov in oktober 2018. McGregor verloor die strijd om de wereldtitel bij de lichtgewichten in de UFC en na afloop ontaardde het duel in een massale vechtpartij in de zaal tussen beide kampen. Het leverde hem een schorsing van zes maanden op.
Voorzitter Dana White van de UFC reageerde nogal laconiek op het afscheid van McGregor. "Mensen gedragen zich de laatste tijd nogal vreemd vanwege de coronapandemie, maar als hij wil stoppen, moet hij dat absoluut doen", zei ze op ESPN.
Meer uit Sport
SPIELBERG (ANP) - Max Verstappen heeft bij de derde vrije training van de Grote Prijs van Oostenrijk de zesde tijd neergezet. Op de Red Bull Ring in Spielberg moest de Nederlander 0,273 seconde toegeven op de Brit George Russell in de Mercedes. Die was met 1.07,096 net iets sneller dan zijn Italiaanse teamgenoot Kimi Antonelli (0,038 seconde).
24 minuten geledenLONDEN (ANP) - Botic van de Zandschulp komt maandag als eerste Nederlandse tennisser in actie op Wimbledon. De nummer 52 van de wereldranglijst speelt tegen de Amerikaan Aleksandar Kovacevic de eerste partij op baan 7. De wedstrijd begint om 11.00 uur plaatselijke tijd, dus 12.00 uur Nederlandse tijd.
1 uur geledenRALEIGH (ANP) - De Amerikaanse oud-atlete Jenny Simpson heeft vrijdag het ziekenhuis mogen verlaten. De voormalige wereldkampioene op de 1500 meter moest anderhalve week geleden gereanimeerd worden nadat ze bij een atletiekevenement in Raleigh (North Carolina) onwel was geworden.
2 uur geledenHILVERSUM (ANP) - Schaatsster Antoinette Rijpma-de Jong wil op de Zomerspelen van 2028 in Los Angeles uitkomen als baanwielrenster. De olympisch kampioene van Milaan 2026 op de 1500 meter wil op de Spelen in LA meedoen aan de ploegenachtervolging, zo zegt ze tegen de NOS.
4 uur geledenHAARLEM (ANP) - Nederland is de Honkbalweek Haarlem begonnen met een overwinning. In het Pim Mulierstadion werden de International Globetrotters, een verzameling van honkballers uit verschillende landen over de hele wereld, met 6-1 verslagen.
11 uur geledenBAD HOMBURG (ANP) - De Tsjechische tennisster Karolína Muchová heeft zich vrijdag - na een hittepauze van anderhalf uur - geplaatst voor de finale van het grastoernooi van Bad Homburg. Ze was in twee sets te sterk voor de Roemeense Elena-Gabriela Ruse: 6-4 6-4. Tussen die sets zat de pauze in het stadje nabij Frankfurt.
19 uur geledenBAD HOMBURG VOR DER HÖHE (ANP) - Tennisster Naomi Osaka heeft in Duitsland voor het eerst in haar carrière een finale van een grastoernooi bereikt. De viervoudig grandslamkampioene uit Japan was in de halve finale van het toernooi van Bad Homburg met 6-3 6-3 te sterk voor de Chinese Wang Xinyu.
23 uur geleden