Kassa: grote ontevredenheid over klantenservices
HILVERSUM (ANP) - Veel mensen zijn niet blij met de klantenservices van Nederlandse bedrijven en overheidsinstellingen, zegt het consumentenprogramma Kassa. Het programma van BNNVARA heeft dit in het voorjaar gepeild onder meer dan 1800 consumenten. Driekwart van de ondervraagde mensen heeft volgens het programma een slechte ervaring gehad met een klantenservice, zoals lange wachttijden, telefoonnummers die niet of moeilijk zijn te vinden en chatbots die vragen niet begrijpen.
Gemiddeld geven mensen die aan het onderzoek meededen een 5,1 aan klantenservices. In het onderzoek gaat Kassa dieper in op die van energieaanbieders, telecomproviders en zorgverzekeraars. Over dit soort organisaties komen volgens het consumentenprogramma veel vragen binnen. Ongeveer een op de drie klanten van energieaanbieders en telecombedrijven vindt de geboden service onvoldoende.
Klanten van zorgverzekeraars waren vaker tevreden, 17 procent van de consumenten vond de service niet goed. Ook de hulpafdelingen van webwinkels en overheidsorganisaties worden positiever ervaren.
Kassa, die de resultaten van het onderzoek behandelt in de uitzending zaterdag, heeft de klachten voorgelegd aan een aantal veelgenoemde organisaties. Die geven in een reactie aan dat bijvoorbeeld lange wachttijden maar tijdelijk zijn en dat het telefoonnummer goed te vinden is op de website.
Meer uit Financieel
BRUSSEL (ANP) - Brussel ziet af van een mogelijke boete voor socialmediabedrijf TikTok omdat het Chinese bedrijf toezeggingen heeft gedaan voor het transparanter maken van zijn database van advertenties. Dat meldt de Europese Commissie vrijdag.
50 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - Huishoudens die zijn aangesloten op het warmtenet met een laag verbruik gaan mogelijk volgend jaar meer betalen voor de levering van warmte. Dat volgt uit de maximale warmtetarieven die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vrijdag bekendmaakte voor energieleveranciers.
52 minuten geledenBRUSSEL (ANP/AFP) - De Europese Commissie heeft socialemediaplatform X een boete opgelegd van 120 miljoen euro voor het overtreden van Europese digitale regels, onder meer vanwege misleiding over blauwe vinkjes.
57 minuten geledenROME (ANP/RTR) - De wereldwijde voedselprijzen zijn in november voor de derde maand op rij gedaald. Alle belangrijke basisvoedingsmiddelen, met uitzondering van granen, lieten vorige maand een daling zien, meldt de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO). De daling kwam voornamelijk door ruime voorraden.
1 uur geledenLUXEMBURG (ANP) - De economie van de eurozone is in het derde kwartaal van dit jaar iets sterker gegroeid dan eerder gemeld. Volgens een nieuwe raming van het Europese statistiekbureau Eurostat bedroeg de groei 0,3 procent in vergelijking met een kwartaal eerder. Bij een eerdere schatting werd nog een groei van 0,2 procent op kwartaalbasis gemeld.
1 uur geledenEINDHOVEN (ANP) - Eindhoven Airport heeft vrijdagochtend last van de mist die over delen van het land hangt, waardoor er geen vliegtuigen kunnen landen op de luchthaven. Dat leidt tot vertragingen en vluchten die moeten uitwijken naar Keulen en Maastricht, is te zien op de website. Er is wel startend vliegverkeer.
2 uur geledenMUMBAI (ANP/RTR) - De grootste luchtvaartmaatschappij van India, IndiGo, heeft spijt betuigd voor wijdverbreide verstoringen in zijn vliegschema voor het Aziatische land. Het door oud-KLM-topman Pieter Elbers geleide bedrijf schrapte de afgelopen dagen honderden vluchten. Dat gebeurde omdat nieuwe regels rond rust- en werktijden voor piloten voor roosterproblemen zorgden.
3 uur geleden