Kassa: grote ontevredenheid over klantenservices
HILVERSUM (ANP) - Veel mensen zijn niet blij met de klantenservices van Nederlandse bedrijven en overheidsinstellingen, zegt het consumentenprogramma Kassa. Het programma van BNNVARA heeft dit in het voorjaar gepeild onder meer dan 1800 consumenten. Driekwart van de ondervraagde mensen heeft volgens het programma een slechte ervaring gehad met een klantenservice, zoals lange wachttijden, telefoonnummers die niet of moeilijk zijn te vinden en chatbots die vragen niet begrijpen.
Gemiddeld geven mensen die aan het onderzoek meededen een 5,1 aan klantenservices. In het onderzoek gaat Kassa dieper in op die van energieaanbieders, telecomproviders en zorgverzekeraars. Over dit soort organisaties komen volgens het consumentenprogramma veel vragen binnen. Ongeveer een op de drie klanten van energieaanbieders en telecombedrijven vindt de geboden service onvoldoende.
Klanten van zorgverzekeraars waren vaker tevreden, 17 procent van de consumenten vond de service niet goed. Ook de hulpafdelingen van webwinkels en overheidsorganisaties worden positiever ervaren.
Kassa, die de resultaten van het onderzoek behandelt in de uitzending zaterdag, heeft de klachten voorgelegd aan een aantal veelgenoemde organisaties. Die geven in een reactie aan dat bijvoorbeeld lange wachttijden maar tijdelijk zijn en dat het telefoonnummer goed te vinden is op de website.
Meer uit Financieel
BERLIJN (ANP/DPA/BELGA) - Duitse wijnbouwers kampen met hun grootste crisis in decennia. Dat komt omdat de prijs die ze krijgen bij de verkoop van de wijn niet meer opweegt tegen de productiekosten, staat in een rapport van de Duitse belangenorganisatie voor de landbouw DBV.
12 uur geledenBEIJING (ANP/RTR) - China wil de kloof in zijn ruimtevaartcapaciteiten in vergelijking met de Verenigde Staten verkleinen. Daarom versoepelt het Aziatische land de beursregels voor Chinese bedrijven die herbruikbare commerciƫle raketten ontwikkelen.
15 uur geledenBERLIJN (ANP/DPA) - De Duitse spoorwegtoezichthouder grijpt in bij Deutsche Bahn om een belabberde planning van spoorwerkzaamheden, waardoor treindienstregelingen verstoord raken. In de zomer informeerde Deutsche Bahn andere spoorvervoerders slechts op tijd over 62 procent van de werkzaamheden, een aandeel dat in de late herfst daalde naar 55 procent.
16 uur geledenGENT (ANP) - Het Kanaal Gent-Terneuzen, dat loopt door Zeeuws-Vlaanderen, ontvangt maandag voor het eerst een schip van meer dan 38 meter breed. Dat is nooit eerder gebeurd, meldt het Belgische persbureau Belga.
17 uur geledenBEIJING (ANP/BLOOMBERG) - De winsten van Chinese industriebedrijven zijn in november voor de tweede maand op rij gedaald. Dat wijst op een verzwakkende binnenlandse vraag en aanhoudende prijsdalingen bij de industriebedrijven.
17 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Defensie is met afstand de grootste werkgever van Nederland, heeft de Volkskrant uitgezocht. Volgens onderzoek van de krant was Defensie eind vorig jaar goed voor 74.333 voltijdsbanen. Dat is bijna een vijfde meer dan in het vorige onderzoek vijf jaar geleden.
18 uur geledenBEIJING (ANP/RTR) - Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken heeft sancties aangekondigd tegen tien individuen en twintig Amerikaanse defensiebedrijven vanwege wapenverkoop aan Taiwan.
20 uur geleden