Kassa: grote ontevredenheid over klantenservices
HILVERSUM (ANP) - Veel mensen zijn niet blij met de klantenservices van Nederlandse bedrijven en overheidsinstellingen, zegt het consumentenprogramma Kassa. Het programma van BNNVARA heeft dit in het voorjaar gepeild onder meer dan 1800 consumenten. Driekwart van de ondervraagde mensen heeft volgens het programma een slechte ervaring gehad met een klantenservice, zoals lange wachttijden, telefoonnummers die niet of moeilijk zijn te vinden en chatbots die vragen niet begrijpen.
Gemiddeld geven mensen die aan het onderzoek meededen een 5,1 aan klantenservices. In het onderzoek gaat Kassa dieper in op die van energieaanbieders, telecomproviders en zorgverzekeraars. Over dit soort organisaties komen volgens het consumentenprogramma veel vragen binnen. Ongeveer een op de drie klanten van energieaanbieders en telecombedrijven vindt de geboden service onvoldoende.
Klanten van zorgverzekeraars waren vaker tevreden, 17 procent van de consumenten vond de service niet goed. Ook de hulpafdelingen van webwinkels en overheidsorganisaties worden positiever ervaren.
Kassa, die de resultaten van het onderzoek behandelt in de uitzending zaterdag, heeft de klachten voorgelegd aan een aantal veelgenoemde organisaties. Die geven in een reactie aan dat bijvoorbeeld lange wachttijden maar tijdelijk zijn en dat het telefoonnummer goed te vinden is op de website.
Meer uit Financieel
NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - Net als in Nederland is rundvlees in de Verenigde Staten duurder dan ooit. Dit komt doordat het aantal runderen dat klaar is voor de slacht in de VS historisch laag is en de aanvoer onder druk staat.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP/BLOOMBERG) - Na de historische prijsstijging van 2024 zijn de cacaoprijzen op de wereldmarkt dit jaar met zo'n 50 procent gekelderd. Dit betekent echter niet dat de prijzen van chocoladerepen en bonbons binnenkort omlaag gaan.
2 uur geledenSCHIPHOL (ANP) - Schiphol is "volop bezig" met het nasturen van achtergebleven koffers na een storing in een deel van het bagagesysteem, zegt een woordvoerster van de luchthaven zaterdag. Het duurt nog "enkele dagen" voordat iedereen zijn koffer weer terug heeft. "Er wordt hard gewerkt om onze passagiers zo snel mogelijk hun bagage na te leveren", laat ook een woordvoerster van KLM weten.
3 uur geledenROCKY MOUNT (ANP/RTR) - De Amerikaanse economie heeft volgens president Donald Trump de weg omhoog gevonden, nu de inflatie afneemt en de prijsdruk op belangrijke goederen afzwakt.
5 uur geledenCHICAGO (ANP/BLOOMBERG/RTR) - De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA gevraagd zijn 777-vrachtvliegtuig tijdelijk vrij te stellen van een uitstootregel die eind 2027 ingaat. Daarbij verwijst Boeing naar een wereldwijd tekort aan dit soort brede vrachttoestellen.
15 uur geledenNEW YORK (ANP) - De aandelenbeurzen in New York zijn vrijdag hoger gesloten. Het optimisme werd aangejaagd door techbedrijven als Oracle. Dat aandeel steeg 6,6 procent.
16 uur geledenPARIJS (ANP/RTR) - De Franse regering gaat de komende dagen in beroep tegen de uitspraak van een rechtbank in Parijs vrijdag over een tijdelijke blokkade van Shein in het land. Frankrijk wilde Shein drie maanden blokkeren omdat op de Chinese webwinkel op kinderen lijkende sekspoppen en wapens werden verkocht. Maar de rechtbank vond zo'n maatregel buiten proportie.
18 uur geleden