Kappers hebben het meteen druk na heropening
AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse kappers hebben het zaterdag direct druk nu ze weer open mogen. Veel kapperszaken merkten vanaf het moment dat de mogelijke heropening uitlekte dat het aantal reserveringen toenam en zitten dit weekeinde helemaal volgeboekt. Zaterdag waren klanten dan ook al vroeg aanwezig om weer geknipt te worden.
Bij Hairby Colours in de Neerstraat in Roermond waren alle zestien stoelen even na 09.30 uur al bezet. "We hebben afgelopen week al een planning gemaakt voor het geval we vanaf de 15e open gingen", zegt kapper Peter van Meel, die weet dat het ook de komende dagen druk zal blijven. Ook bij de overburen van kapsalon Vasco is het druk. "Mensen laten zich hier bevrijden van hun fout-beleid-kapsel", grapt eigenaar Vasco Campos van de huiskapper van acteur Huub Stapel.
Ook in winkelcentrum Middenwaard in het Noord-Hollandse Heerhugowaard is het al vroeg druk bij de kapper. Die drukte merkte ook Anne-Christien van Beekhuizen, die vier kapperszaken van de keten Hizi Hair bezit in Castricum, Baarn, Soest en Amersfoort. "Wij zitten zaterdag helemaal vol en zondag ook." Hoewel Hizi Hair alleen op afspraak werkt, komen er toch nog regelmatig klanten binnenlopen om te vragen of er nog plek is.
Klanten voor de deur
Bij Leon Zuidgeest Kappers in Den Haag gebeurt dat ook. "Maar we zitten helemaal vol", zegt bedrijfsleidster Priscilla Takats van het filiaal in winkelcentrum Het Kleine Loo. "Toen we om 09.00 uur open gingen stonden er al zes klanten voor de deur", lacht ze. "De klanten zijn heel blij dat ze weer naar de kapper kunnen en we hebben al bloemen en chocolaatjes gehad", aldus Takats. "Wij zijn ook blij dat we weer aan de slag kunnen, want thuiszitten is ook niks."
Dat sentiment merkt Peter-Paul Wilson van Kinki Kappers aan de Rotterdamse Binnenweg eveneens, zowel bij de kappers als bij de klanten. "Mensen komen natuurlijk voor hun haar, maar veel mensen zitten ook echt om een praatje verlegen en blijven zo lang mogelijk hangen", vertelt hij. Wilson en zijn kappers zaten vanaf donderdag in de kapsalon om telefoontjes aan te nemen. "80 procent van de reserveringen komt online binnen, maar het was toch nog druk." In januari zit zijn filiaal van Kinki dan verder vol. "En februari begint ook al aardig vol te lopen."
Meer uit Binnenland
HOUTEN (ANP) - Voor de derde dag op rij is het landelijke junirecord voor de hoogste minimumtemperatuur verbroken, meldt Weeronline zaterdag. In Maastricht daalde de temperatuur gedurende het etmaal van vrijdag niet onder de 22,9 graden.
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De laatste groepswedstrijd van het Nederlands elftal op het WK voetbal is in de nacht van donderdag op vrijdag door zo'n 1,6 miljoen mensen bekeken. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
1 uur geledenROTTERDAM (ANP) - Er zijn zaterdagochtend veel hulpdiensten in touw bij een grote brand in een parkeergarage aan de Bas Paauwestraat in Rotterdam-Zuid waarbij vijf auto's zijn uitgebrand. Een deel van het complex met 159 woningen boven de parkeergarage is ontruimd. Ongeveer 150 mensen zijn even elders opgevangen.
2 uur geledenROTTERDAM (ANP) - In een parkeergarage aan de Bas Paauwestraat in Rotterdam-Zuid is een autobrand uitgebroken. De brand is uitslaand en er komt daarbij veel rook vrij, meldt de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
4 uur geledenGRONINGEN (ANP) - Bij een aanrijding tussen een fietser en een auto op de Hereweg in Groningen is een fietser zwaargewond geraakt. De automobilist is na het ongeval doorgereden, meldt de politie.
9 uur geledenROTTERDAM (ANP) - In Rotterdam mogen zaterdag meerdere evenementen niet doorgaan vanwege de hitte. Het gaat om Nous'klaer Festival in Delfshaven, Buiten Gewoon Festival in Kralingen en I Love Urban in Nesselande. Ook de Kuip Run, die zondag plaats zou vinden, gaat niet door, meldt Feyenoord op de website.
9 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Ook op melk- en sapflessen moet volgens het kabinet statiegeld komen. Minister Stientje van Veldhoven (Klimaat en Groene Groei, D66) werkt aan een voorstel om de statiegeldplicht uit te breiden naar alle plastic flessen tot en met 3 liter, schrijft ze aan de Tweede Kamer. Een voorwaarde is dat er maatregelen komen om problemen met hygiëne te voorkomen, vooral bij de zuivelflessen.
14 uur geleden