Kane kritisch over vele afmeldingen bij Engels elftal
LONDEN (ANP/RTR) - Harry Kane snapt niet dat zoveel spelers zich hebben afgemeld bij het Engelse voetbalelftal voor de komende interlands in de Nations League. "Spelen voor Engeland gaat boven alles, ook boven de club", zei de spits en aanvoerder van Engeland op ITV Sport.
Negen internationals meldden zich bij de tussentijdse bondscoach Lee Carsley af voor de komende duels met Griekenland en Ierland. Onder anderen Jack Grealish en Phil Foden (Manchester City), Bukayo Saka en Declan Rice (Arsenal) en Trent Alexander-Arnold (Liverpool) voerden blessures op als reden. "Heel jammer. Het is natuurlijk een zware periode in het seizoen en ik denk dat ze daar een beetje misbruik van hebben gemaakt. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo leuk. Ik denk dat het Engelse elftal het allerbelangrijkst is", aldus Kane.
De topscorer van Bayern München liet weten met heimwee terug te denken aan de periode onder bondscoach Gareth Southgate, die afgelopen zomer opstapte na de verloren finale tegen Spanje op het EK. "Bij hem zou dit nooit zijn gebeurd. Hij bracht de vreugde terug om voor Engeland te spelen. Iedereen was enthousiast als er een trainingskamp kwam en iedereen wilde ook dolgraag voor het nationale team uitkomen."
Meer uit Voetbal
KANSAS CITY (ANP) - Het is 2,5 uur voor de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië op het WK begonnen te onweren in Kansas City. Toeschouwers mogen nog niet in het onoverdekte stadion plaatsnemen omdat er nog meer onweer wordt verwacht. Ze zoeken naar plekken waar ze kunnen schuilen voor zware regenbuien.
50 minuten geledenPRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.
2 uur geledenLONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
4 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
4 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
4 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
5 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
6 uur geleden