Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

International Van der Gragt wordt technisch manager AZ Vrouwen

International Van der Gragt wordt technisch manager AZ Vrouwen

ALKMAAR (ANP) - Stefanie van der Gragt gaat komend voetbalseizoen aan de slag als technisch manager van AZ Vrouwen. De Alkmaarse club meldt dat de 101-voudig international van Oranje binnenkort een driejarig contract ondertekent bij de club die na twaalf jaar terugkeert in de Eredivisie. Van der Gragt (30) zelf maakte dinsdag bekend na het WK van komende zomer haar voetbalcarrière te beëindigen.

Van der Gragt, afkomstig uit Heerhugowaard, keert daarmee terug bij de club waarmee ze in het seizoen 2009-2010 landskampioen werd en een jaar later de beker won. Na AZ kwam ze uit voor Telstar, FC Twente, Ajax, Bayern München en FC Barcelona. Met die laatste club bereikte ze vier jaar geleden de finale van de Champions League. Momenteel voetbalt ze in Italië bij Internazionale.

Met Oranje werd ze in 2017 in eigen land Europees kampioen en bereikte de centrale verdediger twee jaar later de WK-finale, waarin de Verenigde Staten te sterk was.

AZ neemt komend seizoen de plaats in van VV Alkmaar in de Eredivisie. "Met het aantrekken van Stefanie hebben we een hele belangrijke slag geslagen. Stefanie kent de voetbalwereld door en door en heeft een wereldwijd netwerk. Met haar aan het roer van AZ Vrouwen gaan we op onze manier bouwen aan een succesvolle periode", zegt Robert Eenhoorn, algemeen directeur van AZ. Eerder werd al bekend dat Mark de Vries de trainer wordt en was Veerle van der Most de eerste speelster die voor komend seizoen is gecontracteerd.

Meer uit Voetbal

Keeper Mendy van Senegal mist WK-duel met Irak door knieblessure

TORONTO (ANP/RTR) - Keeper Édouard Mendy mist de laatste groepswedstrijd van Senegal op het WK voetbal tegen Irak. De doelman is in de met 3-2 verloren groepswedstrijd tegen Noorwegen geblesseerd geraakt aan een knie, zo meldde de Senegalese voetbalbond.

30 minuten geleden
Sparta neemt verdediger Kuipers over van FC Twente

ROTTERDAM (ANP) - Sparta Rotterdam neemt verdediger Bas Kuipers over van FC Twente. Beide clubs hebben een akkoord bereikt over de transfer van de 31-jarige linksback, die op Het Kasteel een contract tekent tot medio 2028, met een optie voor nog een jaar.

1 uur geleden
Lazio bestraft na beëindigen contract Göthberg om zwangerschap

LAUSANNE (ANP/DPA) - De vrouwentak van de Italiaanse club Lazio moet de Zweedse voetbalster Maja Göthberg een schadevergoeding van ongeveer 69.000 euro betalen om het onrechtmatig beëindigen van haar contract. Lazio besloot haar dienstverband niet te verlengen nadat de verdedigster de club had verteld dat ze zwanger was. Het hof van sportarbitrage CAS bepaalde dat Lazio dat niet had mogen doen.

1 uur geleden
Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd comeback bij Ravenna

MIAMI (ANP) - Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd een comeback in het voetbal. De Braziliaan, die in 2002 met de nationale ploeg wereldkampioen werd en in 2006 met FC Barcelona de Champions League won, is gepresenteerd als de nieuwe aanwinst van de Italiaanse club Ravenna. Die club is actief in de derde divisie.

5 uur geleden
Bondscoach Ghana bespot VAR: nam zeker weer koffiepauze

FOXBOROUGH (ANP/DPA) - Bondscoach Carlos Queiroz van Ghana heeft de VAR bespot na de 0-0 tegen Engeland op het WK voetbal. "De VAR zat weer eens koffie te drinken. Dat snap ik, want ik trakteer mezelf ook weleens op een kop koffie, maar er was sprake van een duidelijke strafschop en ook een rode kaart", zei de 73-jarige coach na afloop van de wedstrijd in het Boston Stadium.

6 uur geleden
Hoog ziekenbezoek uit Qatar voor Canadese voetballer Koné

VANCOUVER (ANP) - De Canadese voetballer Ismaël Koné heeft bezoek gekregen van de minister van Sport van Qatar en de Qatarese international Assim Madibo. Beiden wilden weten hoe het ging met de middenvelder, die zijn been brak na een tackle van Madibo in het duel tussen beide landen op het WK voetbal. Canada won met 6-0.

6 uur geleden
Kansas City klaar voor Oranjemars met 25.000 deelnemers

KANSAS CITY (ANP) - Kansas City maakt zich op voor de 'Orange Army'. Lokale media voorspellen dat donderdag zo'n 25.000 mensen deelnemen aan de Oranjemars voor de laatste groepswedstrijd van het Nederlands elftal tegen Tunesië op het WK.

7 uur geleden