Hugo Boss richt zich met nieuwe strategie op jongere kopers
BERLIJN (ANP/BLOOMBERG) - Modemerk Hugo Boss gaat zich meer richten op jonge kopers. De Duitse onderneming vernieuwt zijn kledingcollectie als onderdeel van een breder plan uit de koker van de nieuwe topman Daniel Grieder. De nieuwe strategie moet tegen 2025 hebben gezorgd voor een verdubbeling van de omzet tot 4 miljard euro.
Grieder deed zijn plan woensdag uit de doeken. Naast een verdubbeling van de omzet moet ook de winstmarge van het concern omhoog tot een niveau van voor de crisis van 12 procent.
Het is niet voor het eerst dat Hugo Boss, vooral bekend van de pakken en andere formele kleding, zichzelf opnieuw wil uitvinden. De onderneming werd door de crisis hard getroffen omdat mensen veel thuis werkten en om die reden vaker vrijetijdskleding kochten. In het tweede kwartaal van het jaar waren er bij Hugo Boss wel tekenen van herstel, naarmate de coronabeperkingen werden opgeheven.
Comebac
In de nieuwe strategie concentreert de onderneming zich met name op de merken Hugo en Boss. Daarbij zal Hugo zich richten op jonge trendsettende klanten. Daarbij is er meer ruimte voor zogeheten streetwear en kleurrijke ontwerpen. Boss blijft zich richten op kwaliteitspakken met een twist, voornamelijk in de kleuren zwart, camel en wit. Mogelijk gaat het ook om een uniseks collectie.
Grieder sluit niet uit dat Hugo Boss op termijn zijn collectie jeans, ondergoed, sneakers en make-up uitbreidt. In een toelichting sprak hij van een "comeback" voor de onderneming.
Digitale capaciteit
Het bedrijf is van plan om tegen 2025 zo'n 500 miljoen euro te steken in het opknappen van 80 procent van zijn winkelnetwerk en meer dan 150 miljoen euro in het verbeteren van zijn digitale capaciteit. Voor de promotie van het merk lijkt Hugo Boss ook een aantal beroemdheden te willen strikken om zowel meer fans als klanten te krijgen.
Grieder, die eerder bestuurder was bij Tommy Hilfiger en in juni bij Hugo Boss aan het werk ging, wil ook meer verkopen via derden via zogeheten groothandelsdistributie. Dat staat haaks op de koers van luxemerken als Burberry en Prada die de groothandelsactiviteiten juist aan het terugschroeven zijn.
Meer uit Financieel
BREDA (ANP) - Het Nederlandse GoVolta biedt vanaf maart een nieuwe optie om met de trein naar Berlijn en Hamburg te reizen. Na een moeizaam toegangstraject heeft de Bredase onderneming met steun van Keolis, een dochteronderneming van het Franse spoorwegbedrijf SNCF, genoeg geld beschikbaar om drie keer per week vanuit Amsterdam naar de Duitse steden te reizen. Komende zomer worden dat dagelijkse verbindingen, later moet Parijs daar bijkomen.
39 minuten geledenBRUSSEL (ANP) - "Het ligt binnen de vrijheid van meningsuiting om compleet gekke uitlatingen te doen", laat een woordvoerder van de Europese Commissie weten na opmerkingen van Elon Musk. De eigenaar van X suggereerde de EU volledig af te schaffen en vergeleek op X de EU met het naziregime, nadat de Commissie het socialmediaplatform vrijdag een boete van 120 miljoen euro had gegeven.
1 uur geledenBRUSSEL (ANP) - Meta komt de Europese Commissie tegemoet door gebruikers van Instagram en Facebook binnenkort de keuze te bieden om minder gepersonaliseerde advertenties te zien. Het Amerikaanse techbedrijf moest zijn beleid aanpassen om te ontkomen aan een boete, nadat Brussel eerder had vastgesteld dat Meta de Europese digitale regels had overtreden.
1 uur geledenLUXEMBURG (ANP) - Het aantal luchtvaartpassagiers in de Europese Unie is vorig jaar gegroeid en Schiphol was de op een na drukste luchthaven. Volgens het Europese statistiekbureau Eurostat waren er vorig jaar in totaal 1,1 miljard luchtvaartreizigers binnen de EU, een toename van meer dan 8 procent vergeleken met 2023.
2 uur geledenWIESBADEN (ANP/DPA) - De uitbreiding van windturbines en zonnepanelen heeft in Duitsland bijgedragen aan de opwekking van recordhoeveelheden hernieuwbare energie in juli, augustus en september. Volgens het Duitse statistiekbureau waren wind- en zonne-energie in het derde kwartaal goed voor een recordaandeel van 64,1 procent van de elektriciteitsopwekking.
3 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Unilever stond maandag bij de dalers op de Amsterdamse beurs. Beleggers verwerkten de beursintroductie van The Magnum Ice Cream Company (TMICC), de afgesplitste ijsjesdivisie van voedings- en verzorgingsmiddelenconcern Unilever (min 4 procent). Het aandeel Magnum noteerde op bijna 13 euro, na een openingskoers van 12,20 euro. Het bedrijf, waaronder ijsmerken vallen als Magnum, Cornetto en Ben & Jerry's, gaat ook naar de beurzen in Londen en New York.
5 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De topman van The Magnum Ice Cream Company (TMICC) denkt dat het aandeel van Magnum een echt "volksaandeel" kan worden. "Met een ijsbedrijf weet je precies wat je koopt", zei Magnum-baas Peter ter Kulve maandagochtend in aanloop naar het beursdebuut van de afgesplitste ijsjestak van Unilever op het Damrak.
5 uur geleden