Golficoon Woods stelt rentree uit vanwege overlijden moeder
SAN DIEGO (ANP/RTR) - Golficoon Tiger Woods heeft zijn rentree op de golfbaan uitgesteld vanwege het recente overlijden van zijn moeder. De 49-jarige Amerikaan zou donderdag bij de Genesis Invitational op de golfbaan van Torrey Pines bij San Diego zijn eerste toernooi sinds juli spelen.
"Ik was van plan om deze week weer af te slaan, maar ik ben gewoon nog niet klaar", schreef Woods, wiens moeder op 4 februari overleed, op X. "Ik heb mijn best gedaan om me voor te bereiden, wetende dat dit is wat mijn moeder zou hebben gewild, maar ik ben nog steeds bezig met het verwerken van haar verlies."
Woods, die gastheer is van de Genesis Invitational, hoopt later in de week nog wel aanwezig te zijn op het evenement. De vijftienvoudig majorkampioen heeft sinds juli geen toernooien meer gespeeld en onderging in september een operatie aan zijn onderrug. De carrière van Woods leek na een ernstig verkeersongeluk in 2021 voorbij. Na lang revalideren maakte hij voorzichtig toch weer zijn rentree en speelde hij zelfs weer mee in de majors.
Meer uit Sport
WOERDEN (ANP) - Organisaties van sportevenementen worstelen door de aanhoudende hitte met de vraag of de geplande wedstrijden deze week kunnen doorgaan. Bij de Singelloop in Woerden gaat de hardloopwedstrijd maandagavond over 5 en 10 kilometer wel door, maar zijn de onderdelen voor kinderen afgelast, laat een woordvoerder weten. De jongste deelnemers zouden starten in de vroege avond, een warm moment.
5 uur geledenBONN (ANP/DPA) - De Italiaanse atleet Alex Schwazer is in april bij de open Duitse nationale wegkampioenschappen positief getest op het bloeddopingmiddel epo. Het Duitse nationale antidopingagentschap (NADA) is een procedure tegen de olympisch kampioen snelwandelen van 2008 gestart. Hij is tevens voorlopig geschorst.
6 uur geledenASSEN (ANP) - Het TT Circuit Assen neemt voor de aankomende TT van 26 tot en met 28 juni extra maatregelen vanwege de verwachte warmte. Bezoekers mogen eigen flessen meenemen mits deze niet van glas zijn, laat de organisatie weten. Ook zijn er verspreid over het terrein waterpunten en toiletgebouwen waar bezoekers hun fles gratis kunnen vullen.
7 uur geledenSOUTHAMPTON (ANP/AFP) - Golfer Wyndham Clark heeft voor de tweede keer de US Open gewonnen. De 32-jarige Amerikaan hield in de laatste ronde op de bij New York gelegen Shinnecock Hills Golf Club net genoeg over van zijn ruime voorsprong, die hij al sinds de eerste ronde in handen had. Zo werd Clark de negende winnaar ooit die van begin tot eind leidde.
10 uur geledenLONDEN (ANP) - Tennisster Serena Williams maakt over ruim een week op Wimbledon na bijna vier jaar haar rentree in het enkelspel. De 23-voudig grandslamkampioen heeft van de organisatie een wildcard gekregen, na eerder ook al met haar zus Venus via deze weg te zijn toegelaten tot het dubbelspel in Londen.
22 uur geledenBANGKOK (ANP) - De Nederlandse volleybalsters hebben de tweede week in de Nations League afgesloten met de vierde zege. De ploeg van bondscoach Felix Kozlowski versloeg in Bangkok gastland Thailand in drie sets: 25-23 25-22 25-15.
1 dag geledenVILLARS-SUR-OLLON (ANP/Belga) - Tadej Pogačar heeft ook de Ronde van Zwitserland aan zijn lange palmares toegevoegd. De Sloveense wereldkampioen won de Zwitserse rittenkoers voor het eerst. De renner van UAE Team Emirates zag de leiderstrui die hij al in de eerste etappe veroverde in de slotrit, met start en finish in Villars-sur-Ollon, niet meer in gevaar komen. Met een inhaalrace boekte hij zijn derde etappezege deze week.
1 dag geleden