Golfer Woods bevestigt na Masters deelname aan Brits Open
ST ANDREWS (ANP) - Golfer Tiger Woods heeft kort na de Masters zijn deelname aan de 150e editie van het Brits Open bevestigd. Dat majortoernooi vindt plaats van 14 tot en met 17 juli in het Schotse St Andrews.
Woods omschrijft de golfbaan waarop het toernooi gespeeld wordt als zijn 'favoriete golfbaan in de wereld' en kijkt daarom uit naar het toernooi. "Ik heb daar twee Opens gewonnen, St Andrews is waar de golfsport thuis is."
Na een auto-ongeluk in februari 2021 lag Woods weken in het ziekenhuis en was hij maandenlang niet in staat te lopen door zware verwondingen, met name aan zijn rechterbeen. Veertien maanden later maakte hij afgelopen week bij de Masters in Augusta verrassend zijn rentree. De vijfvoudig winnaar van het Amerikaanse majortoernooi eindigde als 47e met 13 slagen boven het baangemiddelde.
De 46-jarige Woods weet nog niet of hij in aanloop naar het Brits Open ook nog meedoet aan het US PGA Championship in mei. "Een volledig schema zal ik niet meer kunnen spelen, dus pik ik de grote evenementen eruit," zei Woods.
Meer uit Sport
BERLIJN (ANP) - Tennisster Serena Williams heeft haar tweede wedstrijd na haar rentree niet weten te winnen. De 44-jarige Amerikaanse strandde met haar Tsjechische partner Karolína Muchová in de eerste ronde van het dubbelspel op het grastoernooi van Berlijn. Het duo verloor met 6-4 6-4 van de Mexicaanse Giuliana Olmos en Erin Routliffe uit Nieuw-Zeeland.
13 uur geledenOSTRAVA (ANP) - Femke Broeders-Bol is bij haar outdoordebuut op de 800 meter in het Tsjechische Ostrava tweede geworden in een tijd van 1.57,13. De wedstrijd werd gewonnen door de Zwitserse Audrey Werro in een razendsnelle 1.54,45. Met haar tijd is Bol ruim anderhalve seconde langzamer dan het Nederlands record dat Ellen van Langen tijdens haar gouden olympische race in Barcelona in 1992 noteerde.
13 uur geledenARNHEM (ANP) - De functie van chef de mission is een tijdelijke rol voor Nederlandse iconen in de sport. Dat benadrukte directeur topsport André Cats van NOC*NSF tijdens een persmoment op sportcentrum Papendal. Daar werd oud-schaatsster Ireen Wüst gepresenteerd als de nieuwe chef de mission van de olympische equipe op de Zomerspelen van Los Angeles in 2028 en handbiker Jetze Plat als chef de mission van de paralympische ploeg.
15 uur geledenARNHEM (ANP) - Voormalig topschaatsster Ireen Wüst wil een "steun en toeverlaat" zijn voor de olympische sporters. Dat zei de meest succesvolle Nederlandse olympiër bij haar presentatie als chef de mission voor de Olympische Zomerspelen van 2028 in Los Angeles. Ze is de opvolger van oud-zwemmer Pieter van den Hoogenband.
17 uur geledenARNHEM (ANP) - Jetze Plat is de nieuwe chef de mission voor de Paralympische Zomerspelen van Los Angeles 2028. Dat maakte sportkoepel NOC*NSF bekend tijdens een persconferentie op sportcentrum Papendal.
18 uur geledenARNHEM (ANP) - Ireen Wüst is definitief de nieuwe chef de mission voor de Olympische Spelen van 2028. Dat heeft sportkoepel NOC*NSF dinsdagmiddag bekendgemaakt, nadat het al enige tijd eerder was uitgelekt. Oud-schaatsster Wüst (40) wordt de eerste vrouwelijke chef de mission en krijgt deze functie als het bevalt ook tijdens de Winterspelen van 2030.
18 uur geledenLONDEN (ANP) - De zussen Venus en Serena Williams komen samen uit in het dubbelspel op Wimbledon. De veelvoudig grandslamkampioenen hebben van de organisatie een wildcard gekregen. Het toernooi begint over een kleine twee weken.
21 uur geleden