Gemeente: ontzettend jammer dat Formule 1 in Zandvoort stopt
ZANDVOORT (ANP) - Burgemeester van Zandvoort David Moolenburgh vindt het ontzettend jammer dat de Formule 1 na 2026 niet terugkeert in Zandvoort. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente Zandvoort.
De organisatie van de Dutch Grand Prix maakte woensdag bekend dat de Formule 1 in 2026 voor de laatste keer naar Zandvoort komt. In een reactie van de gemeente, die ook namens het college van burgemeester en wethouders is gestuurd, staat dat Zandvoort enerzijds blij is dat er nog een jaar aan de "succesvolle reeks toegevoegd kan worden".
Maar de gemeente vindt het ook ontzettend jammer dat er daarna een einde aan komt. "De edities van 2021, 2022, 2023, 2024 vormen een prachtig hoofdstuk in de geschiedenis van onze badplaats en wij vertrouwen erop dat ook 2025 en 2026 hier nog aan toegevoegd gaan worden." De keuze van de organisator om op het hoogtepunt te stoppen, respecteert de gemeente Zandvoort. Ook meldt de gemeente begrip te hebben voor "de overwegingen die hieraan ten grondslag liggen".
Meer uit Binnenland
DEN HAAG (ANP) - Als Nederland migratie beter wil sturen, zal meer dan nu moeten worden ingezet op partnerschappen met landen van buiten de EU. Die samenwerkingen moeten dan ook voor de partnerlanden voordelig zijn. Dat stellen de Adviesraad Migratie (AM) en de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV) in een advies.
7 uur geledenROTTERDAM (ANP) - De Rotterdamse burgemeester Carola Schouten vindt het "krachtig" dat premier Rob Jetten zondag excuses heeft aangeboden aan de Molukse gemeenschap.
13 uur geledenROTTERDAM (ANP) - John Wattilete, president van de niet-erkende Republiek der Zuid-Molukken (RMS), heeft zondag opgeroepen tot de teruggave van het lichaam van een van zijn voorgangers, de Molukse jurist en vrijheidsstrijder Chris Soumokil. Dat deed hij in een toespraak voorafgaand aan de onthulling van het nationale monument op de Lloydkade in Rotterdam, ter ere van de eerste generatie Molukse migranten.
13 uur geledenROTTERDAM (ANP) - Premier Rob Jetten heeft namens de regering excuses aangeboden voor de manier waarop Molukse migranten zijn behandeld na de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog. De minister-president deed dat voorafgaand aan de onthulling van het nationale monument op de Lloydkade in Rotterdam, ter ere van de eerste generatie Molukse migranten.
14 uur geledenLANDGRAAF (ANP) - De provincie Limburg wil dat mensen vaker Limburgs in het openbaar praten. Met een campagne worden sprekers van de streektaal opgeroepen een L-gebaar te maken met hun rechterhand voordat ze een gesprek beginnen, om aan te geven dat ze het Limburgs machtig zijn.
17 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De Nacht van de Vluchteling heeft een recordbedrag van 2,1 miljoen euro opgeleverd, meldt de organisator van het wandelevenement Stichting Vluchteling. Eerder werd al bekend dat een recordaantal van 10.000 mensen mee zou lopen op de afstanden van 10 tot 50 kilometer. Onderweg stuitten de wandelaars wel op de slechte weersomstandigheden.
19 uur geledenWILLEMSTAD (ANP) - Op Curaçao wordt het gelijkspel tegen Ecuador zaterdagavond (lokale tijd) uitgebreid gevierd. Een deel van de fans heeft zich verzameld in de uitgaanswijk Saliña, waar veel auto's toeterend rondrijden en mensen met vlaggen zwaaien.
20 uur geleden