Gemeente Haarlem sluit horecazaak die deuren openhield
HAARLEM (ANP) - Burgemeester Jos Wienen van de gemeente Haarlem heeft de Stella-Maris Bar & Lounge aan de Kleine Houtweg voor drie maanden gesloten omdat het horecabedrijf in strijd met de coronaregels open was. De gemeente Haarlem meldt in een persbericht dat de eigenaar niet wilde meewerken aan de controle door toezichthouders. Ook zou de eigenaar zich dreigend richting toezichthouders hebben opgesteld.
Toezichthouders voerden dinsdag een controle uit bij de horecazaak. Volgens de gemeente waren er toen dertig tot veertig bezoekers binnen en bedreigde de eigenaar een toezichthouder. Ook is een toezichthouder mishandeld door een van de bezoekers. Zij is later op de avond in het ziekenhuis behandeld voor de verwondingen die ze daarbij opliep.
"Het is onaanvaardbaar dat de horecazaak open was, zeker gezien het risico op coronabesmetting", zegt Wienen. "Het is van het grootste belang dat de regels, om het risico op verdere besmettingen te beperken, worden nageleefd. Dat een toezichthouder door de eigenaar is bedreigd en dat een toezichthouder gewond is geraakt, maakt de situatie nog ernstiger."
De eigenaar van de horecazaak was niet direct bereikbaar voor een reactie.
Meer uit Binnenland
DEN HAAG (ANP) - De landelijke technische storing bij Rijkswaterstaat van zaterdag is verholpen. "Alle systemen werken weer", zegt een woordvoerster van de weg- en waterbeheerder. Volgens haar heeft de storing niet geleid tot grote ongeregeldheden in het verkeer en op het water.
39 minuten geledenALMERE (ANP) - In Almere zijn twee nachten op rij scooters geroofd onder bedreiging van wapens, meldt de politie. In beide gevallen werden ook persoonlijke eigendommen gestolen.
2 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De systemen van Rijkswaterstaat die door een landelijke storing eruit liggen, beginnen langzaam weer te werken. Dat meldt de weg- en waterbeheerder op X, waar het voorlopig communiceert over actuele verkeersinformatie nu meerdere RWS-websites eruit liggen. "De eerste systemen komen inmiddels weer in de lucht, wat een hoopgevend signaal is."
3 uur geledenTERNEUZEN (ANP) - In de buurt van het Zeeuwse Terneuzen zijn zaterdag twee auto's op elkaar gebotst. Bij het ongeval zijn vijf personen betrokken. Meerdere ambulances en traumahelikopters, waaronder eentje uit het Belgische Brugge, werden opgeroepen, meldde de veiligheidsregio.
4 uur geledenLA GUAIRA (ANP) - Twee reddingsgroepen van USAR zijn zaterdag gelijk ingezet na aankomst op de plek waar het basiskamp in Venezuela wordt opgezet. Dat laat een woordvoerder van het Nederlandse Urban Search and Rescue weten.
5 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Rijkswaterstaat (RWS) kampt met een landelijke technische storing. Hierdoor heeft het op meerdere plekken geen cameratoezicht en kan het geen rode kruizen plaatsen om rijstroken af te sluiten. Dit kan gevaarlijk zijn als er een voertuig stilstaat op de snelweg.
5 uur geledenDE BILT (ANP) - De hitte in Nederland wordt langzaam verdreven vanuit het kustgebied, meldt het KNMI zaterdagmiddag. Daardoor is in veel westelijke provincies niet meer code oranje van kracht, maar geel.
5 uur geleden