Gemeente Amsterdam roept op Vondelpark te verlaten
AMSTERDAM (ANP) - De gemeente Amsterdam roept bezoekers van het Vondelpark op het park te verlaten wegens de grote drukte.
"Verlaat het Vondelpark! Het is daar te druk en op sommige plekken staan mensen te dicht op elkaar", twittert de gemeente.
Veel mensen willen er van het mooie weer genieten waardoor het er erg druk is. De gemeente Amsterdam riep inwoners al eerder op weg te blijven en niet naar het park te komen.
Eerder op de dag werd bekend dat bij mooi weer in het Vondelpark maatregelen gaan gelden om drukte en daarmee verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
Meer uit Binnenland
HOUTEN (ANP) - Voor de derde dag op rij is het landelijke junirecord voor de hoogste minimumtemperatuur verbroken, meldt Weeronline zaterdag. In Maastricht daalde de temperatuur gedurende het etmaal van vrijdag niet onder de 22,9 graden.
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De laatste groepswedstrijd van het Nederlands elftal op het WK voetbal is in de nacht van donderdag op vrijdag door zo'n 1,6 miljoen mensen bekeken. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
1 uur geledenROTTERDAM (ANP) - Er zijn zaterdagochtend veel hulpdiensten in touw bij een grote brand in een parkeergarage aan de Bas Paauwestraat in Rotterdam-Zuid waarbij vijf auto's zijn uitgebrand. Een deel van het complex met 159 woningen boven de parkeergarage is ontruimd. Ongeveer 150 mensen zijn even elders opgevangen.
2 uur geledenROTTERDAM (ANP) - In een parkeergarage aan de Bas Paauwestraat in Rotterdam-Zuid is een autobrand uitgebroken. De brand is uitslaand en er komt daarbij veel rook vrij, meldt de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
5 uur geledenGRONINGEN (ANP) - Bij een aanrijding tussen een fietser en een auto op de Hereweg in Groningen is een fietser zwaargewond geraakt. De automobilist is na het ongeval doorgereden, meldt de politie.
9 uur geledenROTTERDAM (ANP) - In Rotterdam mogen zaterdag meerdere evenementen niet doorgaan vanwege de hitte. Het gaat om Nous'klaer Festival in Delfshaven, Buiten Gewoon Festival in Kralingen en I Love Urban in Nesselande. Ook de Kuip Run, die zondag plaats zou vinden, gaat niet door, meldt Feyenoord op de website.
9 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Ook op melk- en sapflessen moet volgens het kabinet statiegeld komen. Minister Stientje van Veldhoven (Klimaat en Groene Groei, D66) werkt aan een voorstel om de statiegeldplicht uit te breiden naar alle plastic flessen tot en met 3 liter, schrijft ze aan de Tweede Kamer. Een voorwaarde is dat er maatregelen komen om problemen met hygiëne te voorkomen, vooral bij de zuivelflessen.
15 uur geleden