Feyenoord heeft met Van den Belt eerste zomeraanwinst binnen
ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord heeft zich voor volgend seizoen versterkt met PEC Zwolle-middenvelder Thomas van den Belt. De club uit Zwolle bevestigde de transfer van de 21-jarige speler op de eigen website. Van den Belt ondertekent een contract voor vier seizoenen bij Feyenoord.
"Ik ben heel blij dat PEC Zwolle en Feyenoord tot overeenstemming zijn gekomen. Feyenoord is voor mij echt een fantastische club", zegt Van den Belt op de site van Zwolle. "Als jongen van de club heb ik de hele PEC Zwolle Voetbalacademie doorlopen en was mijn debuut het moment dat het allemaal echt begon. Daarna heb ik ook nog veel mooie momenten meegemaakt. Na de degradatie, die veel pijn en verdriet heeft gedaan, ben ik dit seizoen aan een nieuw hoofdstuk begonnen bij PEC Zwolle met maar één doel: promotie en een kampioenschap. Daar zal ik alles voor blijven geven."
Met Van den Belt heeft Feyenoord-coach Arne Slot alsnog zijn gewenste versterking binnen. De trainer, een goede vriend van vader Gerard van den Belt, de huidige financieel directeur van SC Cambuur, wilde hem afgelopen winter al naar De Kuip halen.
Grote interesse
"Van den Belt is een interessante speler", zei Slot begin februari. "Wij, en ook andere clubs bovenin, hebben geprobeerd om hem aan te trekken. Dit zal komende zomer niet anders zijn." PEC Zwolle wilde echter indertijd de speler niet halverwege het seizoen verkopen.
Van den Belt, die in Zwolle nog een contract tot de zomer van 2025 had, is al twee seizoenen een vaste waarde voor de huidige koploper van de Keuken Kampioen Divisie. De middenvelder speelde tot op heden 59 competitiewedstrijden voor de club, waarin hij zestien doelpunten maakte.
Meer uit Voetbal
MIAMI GARDENS (ANP) - Colombia gaat als eerste van groep K naar de laatste 32 van het WK voetbal. Het elftal van bondscoach Néstor Lorenzo speelde in de nacht van zaterdag op zondag in Miami Gardens voor tienduizenden eigen fans met 0-0 gelijk tegen Portugal. De Democratische Republiek Congo verraste door zich na een 3-1-zege op Oezbekistan als derde van de groep te plaatsen voor de zestiende finales.
2 uur geledenMIAMI GARDENS (ANP) - De Schotse bondscoach Steve Clarke stapt na de uitschakeling op het WK voetbal op. De Schotten hadden de afgelopen dagen nog even de hoop om als één van de beste nummers 3 door te gaan, maar ze werden ingehaald door andere landen. Schotland eindigde in een groep met Brazilië, Marokko en Haïti met 3 punten op de derde plaats.
2 uur geledenEAST RUTHERFORD (ANP) - Engeland is als eerste van groep L door naar de zestiende finales op het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Het elftal van bondscoach Thomas Tuchel won in East Rutherford in de nacht van zaterdag op zondag met 2-0 van Panama. Jude Bellingham en Harry Kane scoorden.
5 uur geledenTIJUANA (ANP) - Het nationale elftal van Iran is in het Mexicaanse Tijuana in afwachting van het vervolg voor het land op het WK voetbal. De ploeg van bondscoach Amir Ghalenoei eindigde met 3 punten als derde in groep G. Iran plaatst zich mogelijk als een van de beste acht nummers 3 voor de laatste 32, maar is daarbij afhankelijk van de resultaten in de andere groepen. "Wij verdienen het meer dan ieder ander team. Voor de mensen in Iran", zei international Ramin Rezaeian na afloop van het 1-1-gelijkspel tegen Egypte in de nacht van vrijdag op zaterdag in Seattle.
9 uur geledenGUADALUPE (ANP) - De Braziliaanse scheidsrechter Wilton Sampaio heeft in de Nederlandse nacht van maandag op dinsdag de leiding over de WK-wedstrijd tussen het Nederlands elftal en Marokko. Het duel in de zestiende finales vindt plaats in het Monterrey Stadium in het Mexicaanse Guadalupe.
10 uur geledenSEATTLE (ANP/AFP) - De Iraanse voetballers hebben op het WK na de laatste groepswedstrijd tegen Egypte (1-1) opnieuw een brief achtergelaten in de kleedkamer, waarin ze speelstad Seattle bedanken "voor de gastvrijheid". De ploeg deed dat eerder ook na de tweede groepswedstrijd tegen België (0-0) in Los Angeles op dezelfde wijze.
13 uur geledenENSCHEDE (ANP) - Wout Weghorst verruilt Ajax voor FC Twente. De Eredivisieclub uit Enschede heeft met de 33-jarige spits een akkoord bereikt voor twee jaar. De aanvaller had een aflopend contract in Amsterdam.
19 uur geleden