Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Estafettemannen 4x400 meter veroveren goud op EK indoor

Estafettemannen 4x400 meter veroveren goud op EK indoor

TORUN (ANP) - De estafettemannen van de 4x400 meter hebben bij de EK indoor in het Poolse Torun goud veroverd. Jochem Dobber, Liemarvin Bonevacia, Ramsey Angela en Tony van Diepen kwamen tot een tijd van 3.06,06, een Nederlands record. Het viertal bleef Tsjechië en Groot-Brittannië voor.

Startloper Dobber nam meteen de leiding en wisselde goed met Bonevacia, die fel doortrok en de eerste positie vasthield. Ramsey Angela, die als enige niet individueel uitkwam op de 400 meter in Torun, nam zelfs afstand van zijn achtervolgers. Van Diepen hield in de laatste ronde de lopers van Tsjechië en Groot-Brittannië van zich af.

"Het was de vierde race van het weekend, dus mentaal zwaar", zei Dobber. "Je moet weer op je best zijn en zelfverzekerd blijven. Je mag op zo'n 400 meter in de estafette geen moment van twijfel in je hoofd laten komen."

Bonevacia was uitzinnig van vreugde. Hij haalde individueel brons op de 400 meter, maar was daar toch lichtelijk teleurgesteld over. "We kwamen hier om te winnen en ik wilde de boys zeker niet in de steek laten. Na de eerste ronde voelde ik al het melkzuur in mijn benen, maar ik bleef pushen."

Angela, in pikorde de nummer vier van de ploeg, liep misschien wel als sterkste. "Dit was een toprace. Het klopte helemaal. Ik was best even teleurgesteld dat ik hier niet individueel mocht lopen, maar deze gouden medaille vergoedt alles. Het niveau is zo hoog momenteel in Nederland op de 400; het is erop of eronder."

Van Diepen voegde goud toe aan de zilveren plak die hij zaterdag veroverde op de 400 meter individueel. "Ik voelde natuurlijk die pijn in mijn benen, maar had toch wel controle. Ik had het knap gevonden als er nog iemand overheen zou zijn gegaan."

Meer uit Sport

Verstappen rijdt met splinternieuwe motor in Barcelona

MONTMÉLO (ANP) - Max Verstappen rijdt dit weekeinde in de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië met een splinternieuwe motor. "Dat moet wel, want de oude doet het niet meer. Anders ben ik straks Fred Flintstone", zei de viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 op de persdag voorafgaand aan het raceweekend.

5 uur geleden
Van Aert sprint naar ritzege in Tour Auvergne-Rhône-Alpes

VILLARS-LES-DOMBES (ANP) - Wout van Aert heeft de vijfde etappe van de Tour Auvergne-Rhône-Alpes gewonnen, voorheen het Critérium du Dauphiné. De Belgische renner van Visma - Lease a Bike was in Villars-les-Dombes de snelste in de massasprint, voor de Fransman Hugo Hofstetter en Phil Bauhaus uit Duitsland.

6 uur geleden
Antonelli gaat voor zesde zege op rij: ik heb geen twijfels meer

MONTMÉLO (ANP) - Kimi Antonelli is zelf ook verbaasd dat hij al in zijn tweede jaar de Formule 1 domineert. De 19-jarige Italiaan van Mercedes won de laatste vijf grands prix en leidt riant in het wereldkampioenschap. "Als je me twee jaar geleden had gezegd dat ik ooit het kampioenschap zou leiden, had ik je voor gek verklaard", zei hij tijdens de persconferentie van de FIA voorafgaand aan de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië. "Maar ik ben blij dat ik in deze positie verkeer en dankbaar voor de kans die ik heb gekregen."

7 uur geleden
Griekspoor strandt in tweede ronde grastoernooi Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Tallon Griekspoor is er niet in geslaagd de kwartfinales te bereiken van het grastoernooi van Rosmalen. De als zesde geplaatste Nederlander verloor in twee sets van Zhang Zhizhen, de Chinese nummer 214 van de wereldranglijst: 6-7 (5) 4-6.

9 uur geleden
Prijzengeld Wimbledon stijgt met 20 procent naar 74 miljoen euro

LONDEN (ANP) - Wimbledon heeft het prijzengeld voor de tennissers met 20 procent verhoogd. De organisatie meldt dat er een prijzenpot is van in totaal 64,2 miljoen Britse pond, zo'n 74,4 miljoen euro.

10 uur geleden
Titelverdedigster Mertens uitgeschakeld op grastoernooi Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Titelverdedigster Elise Mertens is uitgeschakeld op het grastoernooi van Rosmalen. De als derde geplaatste Belgische verloor in twee sets van de Roemeense Elena-Gabriela Ruse: 6-3 6-3.

11 uur geleden
Rentree Williams in Londen voorbij door afmelding Mboko

LONDEN (ANP) - De rentree van Serena Williams in het vrouwendubbel op het grastoernooi van Queen's is tot een vroegtijdig einde gekomen. Williams' dubbelpartner Victoria Mboko uit Canada heeft zich moeten terugtrekken met een blessure.

11 uur geleden