Engelse bondscoach Southgate denkt aan vertrek bij uitschakeling
LONDEN (ANP/RTR) - Bondscoach Gareth Southgate verwacht dat het EK voetbal in Duitsland zijn laatste kans is op een hoofdprijs met Engeland. Het contract van de 53-jarige oud-speler loopt in december af. "Als we niet winnen, zal ik hier waarschijnlijk niet meer zijn. Dan is dit misschien wel de laatste kans", aldus Southgate.
"Ik denk dat ongeveer de helft van de bondscoaches na een toernooi vertrekt, dat is de aard van het internationale voetbal", zei Southgate tegen de Duitse krant Bild. "Ik bekleed deze functie bijna acht jaar en we zijn er dichtbij geweest. Ik weet dat je niet steeds tegen het publiek kan zeggen, 'nog een beetje meer, graag', want op een gegeven moment zullen mensen het vertrouwen verliezen in je boodschap."
"Als wij een geweldig team willen zijn en ik een topcoach, dan moet je presteren op de grote momenten", aldus Southgate. Engeland verloor onder Southgate de EK-finale van 2020 tegen Italië en eindigde een jaar eerder als derde in de Nations League. Op het laatste WK werd Engeland in de kwartfinales uitgeschakeld door verliezend finalist Frankrijk.
Engeland speelt zondag zijn eerste wedstrijd tegen Servië, waarna duels tegen Denemarken en Slovenië volgen.
Meer uit Voetbal
KANSAS CITY (ANP) - Het is 2,5 uur voor de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië op het WK begonnen te onweren in Kansas City. Toeschouwers mogen nog niet in het onoverdekte stadion plaatsnemen omdat er nog meer onweer wordt verwacht. Ze zoeken naar plekken waar ze kunnen schuilen voor zware regenbuien.
24 minuten geledenPRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.
1 uur geledenLONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
3 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
3 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
4 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
4 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
5 uur geleden