Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Eneco-klanten krijgen week extra voor doorgeven meterstand

Eneco-klanten krijgen week extra voor doorgeven meterstand

ROTTERDAM (ANP) - Energieleverancier Eneco geeft klanten een week langer om hun meterstanden door te geven. Een deel van de huishoudens moet dit doen vanwege het prijsplafond dat sinds deze maand geldt en dat heeft deze week lange wachttijden bij de klantenservice opgeleverd. "Om klanten de zekerheid te geven" dat ze op tijd zijn, krijgen zij van Eneco nu tot en met 15 januari.

Volgens Eneco heeft ruim de helft van de klanten om wie het gaat inmiddels hun meterstanden doorgegeven. Mensen met een oude meter moeten dit doen, maar ook klanten die hun gegevens van de slimme meter niet willen delen of van wie die meter defect is. In totaal gaat het om honderdduizenden klanten.

Eneco zegt dat er bij de klantenservice nog altijd langere wachttijden zijn dan normaal. "Veel klanten willen meer weten over de impact van de invoering van het prijsplafond op hun persoonlijke situatie." Consumenten kunnen niet precies zien wat het prijsplafond voor hun situatie betekent. Eind deze maand wordt dat volgens Eneco beter, als online "wordt aangegeven hoeveel gas en elektriciteit men nog over heeft om onder het verbruiksplafond te blijven".

Andere energiemaatschappijen

Klanten van Vattenfall hebben ook nog zo’n anderhalve week om hun meterstand door te geven. Ruim 30 procent van de gebruikers voor wie dit nodig is, deed dat al. Greenchoice geeft klanten tot 22 januari.

Bij Essent hebben klanten nog tot en met zondag om hun meterstand door te geven. Bijna de helft van hen heeft dit tot nu toe gedaan, aldus een woordvoerster van het concern. "Maar klanten kunnen bij ons altijd hun standen doorgeven." Als dit na zondag is, maakt Essent voor de eerste periode een eigen berekening op basis van het historische verbruik.

De wachttijden bij de klantenservices van alle genoemde leveranciers zijn na pieken eerder deze week weer wat teruggelopen, maar zijn nog altijd langer dan normaal. Bij Eneco moeten klanten vrijdagmiddag ongeveer 20 minuten wachten, Vattenfall heeft een wachttijd van ongeveer 10 minuten. De medewerkers van Essent zijn nog altijd het meest bezig vragen te beantwoorden over de meterstanden. Bij de drie concurrenten is vooral behoefte aan informatie over de persoonlijke situatie van klanten met het prijsplafond.

Meer uit Financieel

Europese Commissie wil nieuwe regels tegen greenwashing schrappen

BRUSSEL (ANP/AFP) - De Europese Commissie is van plan om nieuwe regels tegen greenwashing te schrappen. Dit meldt de Europese Commissie nadat conservatieve politici kritiek hadden geuit op de regels. Die zouden volgens hen te belastend zijn voor bedrijven.

2 minuten geleden
Uitzendbranche noemt uitzendverbod vleessector 'disproportioneel'

AMERSFOORT (ANP) - Uitzendverboden voor een bepaalde sector zoals het verbod op uitzendkrachten in de vleessector dat demissionair minister Eddy van Hijum (Sociale Zaken) voorbereidt, zijn "disproportioneel". Dit vindt adjunct-directeur van uitzendbrancheorganisatie NBBU Cor de Koeijer.

25 minuten geleden
Fiscus loopt bijna miljard euro mis door uitspraak Hoge Raad

DEN HAAG (ANP) - De fiscus loopt richting een miljard euro aan belastinginkomsten mis, na een uitspraak van de Hoge Raad eerder dit jaar. De raad oordeelde eind maart dat Aegon het verlies bij de liquidatie van dochtervennootschappen wel degelijk mocht wegstrepen tegen de in Nederland belastbare winst. Alleen Aegon al hoefde daardoor 50 miljoen euro minder winstbelasting te betalen, maar in totaal kost de uitspraak de staatskas eenmalig 840 miljoen euro. Jaarlijks loopt de Belastingdienst bovendien 65 miljoen euro mis.

1 uur geleden
Han Noten toch geen toezichthouder bij FNV

AMSTERDAM (ANP) - Han Noten wordt toch geen lid van de raad van toezicht van FNV. De ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam wees de oud-PvdA-senator aan als een van de twee leden die moeten adviseren over een verbetering van de organisatie, die kampt met interne onrust. Maar Noten was zelf een van de 480 leden van FNV die hadden verzocht om zo'n ingreep, wat de ondernemingskamer naar eigen zeggen "ten onrechte" niet had opgemerkt.

2 uur geleden
Chipbedrijven lager op Damrak om mogelijke ontheffingenstop VS

AMSTERDAM (ANP) - Chipbedrijven ASML, ASMI en Besi stonden vrijdag bij de verliezers in de AEX-index. Een Amerikaanse functionaris heeft topfabrikanten van halfgeleiders laten weten dat hij de ontheffingen wil intrekken waarmee zij toegang hebben tot Amerikaanse technologie in China, meldden bronnen aan The Wall Street Journal. Door de maatregel kunnen de handelsspanningen tussen de twee landen oplopen.

3 uur geleden
Dealers druk met telefoontjes over terugroepactie Citroën

BUNNIK (ANP) - Autodealers hebben het vrijdag druk gehad met bezorgde telefoontjes van automobilisten met Citroëns die niet meer de weg op mogen om defecte airbags die kunnen ontploffen. Bij de aankondiging van een terugroepactie van ruim 33.000 Citroëns C3 en DS3 in Nederland deed moederbedrijf Stellantis de oproep niet met de auto's te rijden, waardoor veel mensen willen weten waar ze aan toe zijn.

3 uur geleden
Franse justitie onderzoekt defecte airbags Takata

PARIJS (ANP) - Justitie in Frankrijk heeft een gerechtelijk onderzoek geopend naar defecte airbags van fabrikant Takata, die in het land voor dodelijke ongelukken hebben gezorgd. Het Franse Openbaar Ministerie zegt tegen persbureau AFP dat het onderzoek draait om mogelijke ernstige misleiding en het in gevaar brengen van levens.

5 uur geleden