Duizenden mensen raakten besmet bij EK-finale in Londen
LONDEN (ANP/DPA) - Bij de halve finale en de finale van Engeland bij het EK voetbal deze zomer in Londen zijn duizenden mensen besmet geraakt met het coronavirus. Dat meldt de gezondheidsdienst Public Health England in vrijdag gepubliceerde cijfers over de twee wedstrijden van het Engels elftal op 7 en 11 juli op Wembley.
Bij de finale zijn er volgens de gezondheidsdienst in en om het stadion 2295 mensen aanwezig geweest die hoogstwaarschijnlijk besmettelijk waren. Nog eens 3404 mensen hebben een coronabesmetting opgelopen. Bij de halve finale van Engeland tegen Denemarken waren 375 toeschouwers aanwezig die besmettelijk waren en zijn 2092 mensen besmet geraakt.
Hoeveel mensen er precies in het stadion besmet zijn geraakt en hoe veel bij samenkomsten van toeschouwers buiten het stadion kon het ministerie van Sport niet zeggen. "Grote groepen mensen zonder kaartje zijn bij beide wedstrijden naar Wembley gekomen die waarschijnlijk aan de stijging van het aantal besmettingen hebben bijgedragen", liet het ministerie weten.
Meer uit Voetbal
KANSAS CITY (ANP) - Het is 2,5 uur voor de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië op het WK begonnen te onweren in Kansas City. Toeschouwers mogen nog niet in het onoverdekte stadion plaatsnemen omdat er nog meer onweer wordt verwacht. Ze zoeken naar plekken waar ze kunnen schuilen voor zware regenbuien.
1 uur geledenPRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.
2 uur geledenLONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
4 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
4 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
4 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
5 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
6 uur geleden