Duitse minister dankt voetbalfans voor gedrag
DÜSSELDORF (ANP) - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Herbert Reul van de deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft de voetbalfans in zijn regio bedankt voor hun "voorbeeldige gedrag" bij de herstart van het seizoen in de Bundesliga. "Ik moet iedereen een compliment maken. Het is gegaan zoals we hadden gehoopt."
Vooraf bestond de vrees dat supporters zouden gaan samenscholen in de buurt van het stadion, dan wel massaal de cafés zouden overlopen. Ook bestond vrees voor demonstraties van fans die niet willen dat er wordt gespeeld zolang er, vanwege de uitbraak van het nieuwe coronavirus, geen publiek bij mag.
"Veel mensen zijn op een zeer emotionele wijze betrokken bij de Bundesliga", zegt Reul. "Vooral in deze tijd heb ik daar alle begrip voor. Het is echter vooral nu van groot belang dat het gedrag van iedereen binnen de perken blijft. Dat is gebeurd. Ik heb in het verleden de 'ultra's' vaak bekritiseerd, nu maak ik ze een groot compliment. Laten we zo doorgaan."
In de betreffende regio, in Duitsland één van de zwaarst getroffene door het virus, speelden Borussia Dortmund, Fortuna Düsseldorf en 1. FC Köln het afgelopen weekeinde thuis.
Meer uit Voetbal
LONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
1 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
1 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
1 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
2 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
3 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Daphne Koster heeft een nieuwe functie bij Ajax en is sinds begin deze maand hoofd strategie vrouwenvoetbal. Dat heeft de Amsterdamse club donderdag bekendgemaakt. De 45-jarige oud-speelster was jarenlang hoofd vrouwenvoetbal. In haar nieuwe, strategische, adviserende rol gaat ze zich richten op "de brede ontwikkeling van de Ajax Vrouwen op het gebied van opleiding, nationale en internationale groei."
3 uur geledenNYON (ANP) - Stéphanie Frappart treedt toe tot de scheidsrechterscommissie van de Europese voetbalbond UEFA. Dat heeft de organisatie donderdag bekendgemaakt. De Française staat hoog aangeschreven binnen de UEFA en werd bekend als de eerste vrouwelijke scheidsrechter in zowel de Champions League als op het WK in het mannenvoetbal.
6 uur geleden