Dodental ingestorte flat bij Miami loopt verder op
MIAMI (ANP/RTR) - Het dodental door het instorten van een flatgebouw bij Miami (Florida) loopt gestaag op. Met de ontdekking van veertien lichamen onder het puin is het totaal aantal slachtoffers opgelopen tot 78, melden de autoriteiten. Nog 62 personen gelden als vermist.
De berging van stoffelijke overschotten kon worden versneld nadat het zoeken naar overlevenden tussen de puinhopen twee weken na de ramp officieel was beëindigd.
Het is nog steeds onduidelijk waardoor een groot deel van het appartementencomplex bezweek. Drie jaar geleden was al wel gewaarschuwd voor structurele problemen bij het pand aan de kust.
Meer uit Buitenland
BÜRGENSTOCK (ANP/RTR) - De Amerikaanse vicepresident JD Vance heeft gezegd dat de Straat van Hormuz geopend wordt en dat Iran inspecteurs van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) uitnodigt voor nieuwe inspecties, mogelijk deze week al.
3 minuten geledenMADRID (ANP) - Het Spaanse hooggerechtshof heeft oud-minister van Transport José Luis Ábalos veroordeeld tot 24 jaar cel. De oud-minister werd schuldig bevonden aan onder meer omkoping, verduistering en deelname aan een criminele organisatie.
1 uur geledenLONDEN (ANP) - De afzwaaiende burgemeester van Manchester Andy Burnham zegt premier van het Verenigd Koninkrijk te willen worden. In een bericht op X reageert hij op het aftreden van Keir Starmer, eerder op maandagochtend. Die kondigde zijn opstappen aan nadat de druk op zijn positie sterk was toegenomen, onder meer vanwege een verwachte leiderschapsstrijd.
1 uur geledenBEIROET (ANP/RTR) - De Libanese president Joseph Aoun en de Amerikaanse vicepresident JD Vance hebben telefonisch overlegd over de inspanningen voor een staakt-het-vuren in Libanon. Dat meldt het kantoor van Aoun maandag.
2 uur geledenPARIJS (ANP) - Verspreid over heel Frankrijk zijn het afgelopen weekend minstens dertien mensen verdronken, meldt de Franse omroep BFMTV. Onder de drenkelingen zijn twee minderjarigen.
2 uur geledenBRUSSEL (ANP) - Voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen heeft via X de afgetreden Britse premier Keir Starmer bedankt. De premier kondigde maandagochtend zijn vertrek aan, onder meer vanwege de toenemende dreiging van een leiderschapsverkiezing binnen zijn partij Labour.
2 uur geledenLONDEN (ANP) - Keir Starmer treedt af als premier van het Verenigd Koninkrijk. Dat zei hij tijdens een persconferentie voor Downing Street 10. Starmer zei zijn ontslag maandagochtend bij koning Charles te hebben ingediend.
3 uur geleden