Dancing in Montfort wil Max met groot feest onthalen
MONTFORT (ANP) - Dancing Housmans in het Limburgse dorp Montfort, bakermat van de familie Verstappen, gaat proberen een groot onthaal te organiseren voor de kersverse wereldkampioen F1 Max Verstappen. Eigenaar Antoine Zeelen zei maandag dat het niet makkelijk zal worden. Maar hij gaat via vader Jos Verstappen proberen contact op te nemen met het management van Max, om te kijken of het mogelijk is de wereldkampioen naar Montfort te halen. De gemeente Roerdalen laat weten dergelijke initiatieven uit de gemeenschap te steunen.
Zaal Housmans ging zondagmiddag compleet uit zijn dak toen Max won. Honderden fans uit heel Nederland, en zelfs uit Duitsland, keken in de zaal naar vijf grote beeldschermen om de verrichtingen van hun held te volgen. Na een wat matte stemming toen Max lange tijd achter Hamilton lag, sloeg de vlam in de pan toen de safety car de baan op moest. Toen Max even later Hamilton via een snelle actie wist te passeren en won, explodeerde de tent. Mensen vielen elkaar in de armen, huilden, juichten, en het dorp werd het toneel van toeterende auto’s met de "VER"-vlaggen van Max, en er werd vuurwerk afgestoken.
Een dag later staat een cameraploeg van RTL bij Antoine Zeelen van zaal Housmans. Hij wil dolgraag Max een groots onthaal geven. Of dat zal lukken is de vraag, zei hij. Maar hij gaat ervoor.
Montfort maakt deel uit van de gemeente Roerdalen, en die is maar wat trots op Max Verstappen. "De gemeente Roerdalen is net als de rest van Nederland trots op de geweldige en unieke prestatie die Max heeft neergezet", laat de gemeente in een verklaring weten. "Montfort, een van de zes dorpen van Roerdalen, heeft natuurlijk een speciale band met Max. De bakermat van het succesverhaal is gestart in Montfort. We horen graag van de inwoners en fans over wat ze zouden willen organiseren. Als zij het initiatief nemen, willen wij meedoen. Samen kunnen we kijken in welke vorm het zou kunnen gebeuren. Onze rol is hierbij vooral faciliterend en ondersteunend en we moeten natuurlijk rekening houden met de coronamaatregelen."
Meer uit Binnenland
HOUTEN (ANP) - Na de hitte van de afgelopen week lijkt het zondag eindelijk af te koelen. Aan het eind van de week is het al minder heet en volgende week wordt het rond de 23 graden, meldt Weeronline.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft, via de Nederlandse ambassade in Caracas, Nederlanders in Venezuela geïnformeerd over wat het beste te doen na de twee aardbevingen. Zo wordt geadviseerd een veilige plek te zoeken, uit de buurt van beschadigde gebouwen te blijven en open ruimtes buiten op te zoeken.
1 uur geledenWILLEMSTAD (ANP) - De Meteorologische Dienst op Curaçao heeft woensdagavond (lokale tijd) bevestigd dat de aardbeving die plaatsvond voor de kust van Venezuela, ook te voelen was op Curaçao. De beving had een kracht van 7.1. Er is een code geel afgegeven op het eiland. De weerdienst laat weten dat er geen kans op een tsunami bestaat.
7 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Het totale oppervlak aan zonneparken is in vijf jaar tijd verviervoudigd, meldt het Kadaster. Vorig jaar besloegen de parken samen 3950 hectare, tegenover minder dan 1000 hectare in 2020. De uitbreiding komt volgens het Kadaster vooral door de aanleg van grote zonneparken.
8 uur geledenWIJK BIJ DUURSTEDE (ANP) - Asielzoekers verblijven sinds woensdag in een tijdelijke noodopvang in Wijk bij Duurstede. Ze mogen daar tot eind augustus blijven. Nadat de Utrechtse gemeente eind mei had aangekondigd dat er een opvang zou komen, waren er meerdere ongeregeldheden. Zo werd het gemeentehuis enkele keren vernield.
17 uur geledenHOUTEN (ANP) - Het is woensdag officieel de warmste 24 juni sinds het begin van de metingen in 1901, meldt Weeronline. De temperatuur in De Bilt steeg om 14.30 uur naar 32,8 graden en daarmee werd het oude record van 32,6 graden uit 2005 verbroken. Het is volgens het weerbureau het zevende datum-warmterecord van dit jaar.
18 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De rechtbank in Den Haag heeft woensdag de 39-jarige Paul V. veroordeeld tot 21 jaar cel voor het doden van zijn 30-jarige ex-partner Laura. De rechtbank acht bewezen dat de man haar op 29 januari 2024 heeft gewurgd met een hondenketting. V. heeft altijd ontkend en beweerd dat de vrouw zichzelf heeft omgebracht.
19 uur geleden