Crypto.com wil meer sportsponsoring na deal Miami Grand Prix
SINGAPORE (ANP) - Crypto.com wil meer sporten gaan sponsoren, nadat het handelsplatform voor cryptomunten de titelsponsor werd van het Formule 1-evenement in Florida, de Crypto.com Miami Grand Prix. Het bedrijf ziet sport als groeimotor om mensen bekend te maken met de cryptowereld, zegt Steven Kalifowitz, marketingdirecteur van Crypto.com, tegen Bloomberg News.
Het bedrijf sloot in 2022 een sponsordeal met de Miami Grand Prix voor 10 miljoen dollar, met een looptijd van tien jaar. Daarnaast sponsort de onderneming de Formule 1 wereldwijd in een vijfjarige deal ter waarde van 100 miljoen dollar.
Cryptobedrijven zijn meer sportevenementen gaan sponsoren sinds de dramatische ineenstorting van cryptobeurs FTX in november 2022. Veel mensen raakten toen hun geld kwijt, waarna rechtszaken volgden tegen beroemdheden die investeren in crypto's promootten.
Boete
Crypto.com is ook al partner van de NBA's Philadelphia Sixers, het voetbalteam Paris Saint-Germain, het Ultimate Fighting Championship en de Australian Football League. "De zichtbaarheid van Crypto.com is aanzienlijk gestegen sinds het zijn marketinginspanningen heeft gericht op sport", stelt Kalifowitz. Hij voegt daaraan toe dat het handelsplatform nu meer dan 100 miljoen gebruikers heeft.
Eerder dit jaar legde De Nederlandsche Bank (DNB) een boete op van 2,85 miljoen euro aan Crypto.com. Het bedrijf bood een tijdlang onrechtmatig cryptodiensten aan in Nederland zonder zich daarvoor bij DNB te hebben geregistreerd.
Meer uit Financieel
TOKIO (ANP) - De Aziatische chipbedrijven gingen donderdag flink omhoog. Beleggers trokken zich op aan de beter dan verwachte resultaten van Nvidia, de grootste verkoper van AI-chips ter wereld. Nvidia boekte afgelopen kwartaal meer omzet en winst dan verwacht. Ook de vooruitzichten voor het huidige kwartaal vielen hoger uit dan voorzien.
40 minuten geledenCANBERRA (ANP/AFP) - Australiƫrs jonger dan 16 jaar worden vanaf 4 december van Instagram en Facebook verwijderd. Dat heeft moederbedrijf Meta donderdag gemeld. Het Australische parlement stemde vorig jaar in met het instellen van een verbod op sociale media voor kinderen en tieners onder de 16 jaar. Dat gaat op 10 december in.
42 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - Verzekeraars hebben vorig jaar meer fraudegevallen vastgesteld. Volgens cijfers van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit van het Verbond van Verzekeraars ging het om ruim 9000 gevallen. Het gaat dan om fraude bij onterechte claims en het aanvragen van verzekeringen.
44 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - De werkloosheid is in oktober onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Net als in september zat 4 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk. Dat is het hoogste niveau in vier jaar.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor misleidende kortingen. Volgens de toezichthouder vermelden veel winkels hun kortingen niet op de juiste manier. Dat kan consumenten op het verkeerde been zetten, vooral nu veel mensen aankopen doen rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst.
2 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Het vertrouwen van consumenten is in november opnieuw minder negatief dan een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De index voor het vertrouwen verbeterde deze maand naar min 21, van min 27 in oktober. Dat is de grootste verbetering in bijna 4,5 jaar.
2 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Jongeren tussen de 10 en 16 jaar sturen gemiddeld een tot drie keer per maand een Tikkie naar hun ouders. Uit onderzoek van BUUT, een digitale bank voor jongeren, blijkt dat 54 procent van de ouders regelmatig extra geld overmaakt via een betaalverzoek. Vaak doen ouders dit zonder daar vragen over te stellen.
2 uur geleden