Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

CNBC: Peloton pauzeert productie fitnessapparatuur om zwakke vraag

CNBC: Peloton pauzeert productie fitnessapparatuur om zwakke vraag

NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - De Amerikaanse maker van fitnessapparatuur voor thuisgebruik Peloton Interactive gaat de productie van zijn dure hometrainers en loopbanden tijdelijk stilleggen vanwege een sterk gedaalde vraag. Dat meldde zakenzender CNBC op basis van interne documenten. Op Wall Street ging de koers van Peloton hard omlaag door het nieuws.

Volgens CNBC gaat het bedrijf de productie van hometrainers met twee maanden onderbreken en die van loopbanden met zes weken. Peloton spreekt van een "significante afname" van de vraag en wijst op toenemende concurrentie en ook prijsgevoeligheid bij consumenten waardoor zij terughoudender zijn om de dure producten van het bedrijf te kopen.

Peloton verdient zowel met de verkoop van fitnessapparaten als met abonnementen op trainingsvideo's. In november verlaagde Peloton al sterk zijn financiële verwachtingen voor het lopende boekjaar. Door de versoepelde coronamaatregelen in veel landen zouden mensen minder geneigd zijn om thuis te sporten en gingen ze weer vaker naar de sportschool.

Op de beurs in New York is het aandeel afgelopen jaar hard omlaaggegaan door de zwakkere vooruitzichten. Daardoor gingen miljarden dollars aan beurswaarde van Peloton in rook op. In 2020 steeg de koers juist nog heel sterk door de grote vraag naar de producten van Peloton tijdens de pandemie.

Meer uit Financieel

Aandacht voor cijfers Unilever, Besi en Adyen op Damrak

AMSTERDAM (ANP) - Op de Amsterdamse beurs gaat de aandacht donderdag uit naar de resultaten van levensmiddelenconcern Unilever, chiptoeleverancier Besi en betaalbedrijf Adyen. Unilever, bekend van merken als Axe, Dove en Calvé, zag de omzet in het eerste kwartaal licht stijgen tot 15 miljard euro. Exclusief overnames en afgestoten activiteiten bedroeg steeg de omzet met 4,4 procent. Het aantal verkochte producten nam toe met 2,2 procent. Het concern bevestigde daarnaast de groeiverwachting voor dit jaar.

23 minuten geleden
Unilever voert verkoop Dove-shampoo en Knorr-blokjes op

LONDEN (ANP) - Unilever weet weer meer voedingsmiddelen en verzorgingsproducten te verkopen. Na een periode waarin het bedrijf achter merken als Knorr, Dove en Calvé de omzet vooral dankzij duurdere producten zag stijgen, neemt nu het volume voor het tweede kwartaal op rij toe.

28 minuten geleden
Hinder vliegverkeer door staking Franse luchtverkeersleiders

PARIJS (ANP/RTR) - Het luchtverkeer in grote delen van Europa dreigt donderdag grote hinder te ondervinden door een staking van Franse luchtverkeersleiders. De staking heeft niet alleen gevolgen voor vluchten naar Frankrijk, maar ook voor vluchten door het luchtruim van het land.

32 minuten geleden
Betalingsverwerker Adyen verdient meer bij bestaande klanten

AMSTERDAM (ANP) - Betalingsverwerker Adyen heeft in de eerste drie maanden van dit jaar geprofiteerd van de forse uitbreiding van een klant. Mede dankzij die groei van dit niet bij naam genoemde bedrijf had de Amsterdamse fintechonderneming bijna de helft meer werk. Ook maakten andere al bestaande klanten meer gebruik van de diensten van Adyen.

52 minuten geleden
Daling bij nieuwe orders voor chiptoeleverancier Besi

DUIVEN (ANP) - Besi heeft in het eerste kwartaal de instroom van orders zien dalen. Het bedrijf uit Duiven levert bijvoorbeeld technologie voor het plaatsen van chips op printplaten en verpakkingen voor de zeer kwetsbare chips. In verschillende eindmarkten voor halfgeleiders zoals smartphones en de autosector is er zwakte, nu de investeringshausse in de chipindustrie van eerdere jaren minder is geworden.

1 uur geleden
Omzet Fugro stijgt door bouw van nieuwe windparken op zee

LEIDSCHENDAM (ANP) - Fugro blijft goede zaken doen met bodemonderzoek voor nieuwe windparken op zee. De inkomsten van het bedrijf namen daardoor in het eerste kwartaal van dit jaar fors toe.

1 uur geleden
A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument

VEVEY (ANP) - Nestlé, het bedrijf achter A-merken als KitKat, Maggi en Nespresso, blijft last houden van concurrentie van goedkopere merken na stevige prijsstijgingen in de afgelopen jaren. Het bedrijf wist de omzet in het eerste kwartaal weliswaar op te voeren dankzij hogere prijzen, maar de hoeveelheid verkochte producten bleef dalen.

1 uur geleden