Casino- en hotelconcern MGM Resorts ontslaat 18.000 werknemers
LAS VEGAS (ANP/RTR) - Het Amerikaanse casino- en hotelconcern MGM Resorts International ontslaat in de Verenigde Staten 18.000 medewerkers. Ze waren eerder al met verlof gestuurd vanwege de coronapandemie en de vele bijkomende reisbeperkingen, en krijgen nu te horen dat ze niet terug hoeven te komen.
Het bedrijf wordt net als tal van bedrijven in de reiswereld hard geraakt door de crisis. MGM zag zich in maart gedwongen om al zijn casino's te sluiten en ongeveer 62.000 werknemers in de Verenigde Staten naar huis te sturen. Later werden tienduizenden mensen weer terug in dienst genomen toen veel casino's weer open konden na een versoepeling van de plaatselijke coronamaatregelen.
De 18.000 mensen die nu worden ontslagen, komen volgens topman Bill Hornbuckle nog op een speciale terugroeplijst te staan. Als het bedrijf volgend jaar weer meer mensen zou kunnen aannemen, dan staan ze vooraan in de rij en krijgen ze bovendien hun opgebouwde anciënniteit en andere voordelen weer terug.
Meer uit Financieel
ROME (ANP) - De Italiaanse mededingingsautoriteit AGCM onderzoekt Microsoft vanwege oneerlijke handelspraktijken. Het gaat om de informatie die consumenten kregen over de prijsverhoging van een Microsoft 365-abonnement.
24 minuten geledenWOLFSBURG (ANP/BLOOMBERG) - Volkswagen zou bij herstructureringsplannen de komende jaren zo'n 100.000 banen willen schrappen. Dat meldt vakblad Manager Magazin op basis van anonieme bronnen. De plannen zouden zijn gepresenteerd door de topman tijdens een vergadering met de raad van bestuur.
1 uur geledenDEN BOSCH (ANP) - Het aantal aanvragen voor een stroomaansluiting voor kleine verbruikers is in Noord-Brabant hard gestegen. Vanaf 1 juli is er voor huishoudens en kleine bedrijven niet meer automatisch plek op het stroomnet door veranderende regels en in sommige gebieden gaat het stroomnet op slot. Daardoor lag het aantal aanvragen in het eerste halfjaar ruim de helft hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
1 uur geledenPARIJS (ANP) - Het aantal schepen dat door de Straat van Hormuz vaart is verder opgelopen, blijkt uit data van AXSMarine. Sinds dinsdag is er een evacuatieplan in werking om schepen na maanden veilig uit de Perzische Golf te krijgen. Het begeleiden van schepen is donderdagavond echter stilgelegd na een aanval op een schip, meldt de Internationale Maritieme Organisatie (IMO).
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De aandelenbeurs in Amsterdam is vrijdag met een verlies geopend. Hoofdindex AEX reageerde op verliezen op de Aziatische beurzen, ingegeven door zorgen over de gevolgen van de sterk gestegen prijzen voor geheugenchips voor de techsector.
4 uur geledenFRANKFURT (ANP) - Webwinkelconcern Zalando wordt onderzocht voor het schenden van boekhoudregels. Dat maakt de Duitse Federale Autoriteit voor Financieel Toezicht (BaFin) bekend. Het gaat om een transactie rond de overname van About You.
5 uur geledenDELHI (ANP/RTR) - De Indiase regering haalt vloeibaar petroleumgas (lpg) van het rantsoen. Door de Iranoorlog en de sluiting van de Straat van Hormuz kampte 's werelds meest bevolkte land met tekorten aan de brandstof, dus beperkte de regering de levering van lpg aan bepaalde bedrijfstakken en zakelijke afnemers. Nu de toevoer dankzij een voorlopige vredesdeal weer toeneemt, heft India die beperkingen weer op.
5 uur geleden