Britse variant coronavirus in zorginstelling Ermelo
ERMELO (ANP) - Drie cliënten en twee medewerkers van een zorginstelling in Ermelo zijn besmet met de Britse variant van het coronavirus. Een woordvoerster van de zorginstelling, 's Heeren Loo, bevestigt vrijdag berichtgeving hierover door Omroep Gelderland.
Het gaat om een zorginstelling waar mensen wonen met een verstandelijke beperking. In totaal wonen daar bijna achthonderd mensen.
De drie wonen samen met elkaar in een huis samen met nog eens drie anderen. Mogelijk zijn ook die andere drie besmet geraakt. De GGD doet onderzoek. Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak van de besmetting is.
Andere bewoners
Volgens de woordvoerster zijn de bewoners van het huis niet in contact geweest met andere bewoners van het zorgpark. Het park is voorlopig dicht voor bezoek.
De zieke bewoners zijn opgenomen in een speciale corona-unit.
Het park is een van de 1100 locaties die 's Heeren Loo heeft in Nederland. De organisatie heeft ongeveer 14.000 cliënten. 's Heeren Loo begint volgende week met vaccineren.
Meer uit Binnenland
DEN HAAG (ANP) - De zedenzaak op een school in Zoetermeer, waarbij Oskar van der V. dinsdag terechtstaat voor ontucht en het heimelijk filmen van kinderen, heeft diepe sporen nagelaten bij de slachtoffers en de gezinnen waaruit zij komen. De ouders van tien slachtoffers oefenden dinsdag hun spreekrecht uit. Ook de moeder die eind 2022 al een officiële melding bij de school maakte, nadat haar dochter thuis vertelde dat de conciërge haar had aangeraakt, las een verklaring voor.
44 minuten geledenAMSTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie verdenkt de 42-jarige Marcel de G. uit Vught van poging tot moord op een of meerdere asielzoekers begin april in Amsterdam-West. Volgens de officier van justitie heeft hij verklaard dat hij dit van plan was, omdat hij een statement wilde maken na onder meer de dood van de 17-jarige Lisa uit Abcoude. Dat kwam dinsdag naar voren tijdens een niet-inhoudelijke zitting bij de rechtbank in Amsterdam.
54 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - De ANWB zet de rest van de week extra personeel in vanwege de voorspelde hitte. Tot en met zondag wordt gewerkt met een maximale bezetting van wegenwachten, meldt een woordvoerder.
58 minuten geledenUTRECHT (ANP) - Rijkswaterstaat heeft het hitteprotocol uitgebreid naar zes provincies. Maandag werd het al van kracht voor Limburg en Noord-Brabant. Sinds dinsdagochtend geldt het ook voor Gelderland, Utrecht, Zeeland en Zuid-Holland, zegt een woordvoerder. Het betekent dat gestrande weggebruikers in deze provincies zo snel mogelijk naar "een veilige locatie met voorzieningen" worden gebracht, zoals een tankstation of parkeerplaats.
1 uur geledenHOUTEN (ANP) - Door de verwachte zon en warmte van de aankomende dagen zal het neerslagtekort flink oplopen. Weeronline verwacht dat veel vocht verdampt door de hitte.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Het Openbaar Ministerie heeft vier jaar celstraf geëist in een 36 jaar oude zedenzaak. Willem V. (59) stond dinsdag voor de rechtbank in Den Haag terecht voor het verkrachten van een 14-jarig meisje in het Zuid-Hollandse Bodegraven op 30 maart 1990.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Meerdere ouders van de Zoetermeerse basisschool waar zedenverdachte Oskar van der V. werkte, trokken al eerder aan de bel over het gedrag van de conciërge. De 58-jarige Van der V. was sinds december 2019 conciërge op de school.
2 uur geleden