Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Betaalbedrijf Klearly haalt 6 miljoen op voor Europese expansie

Betaalbedrijf Klearly haalt 6 miljoen op voor Europese expansie

AMSTERDAM (ANP) - Betaaldienstverlener Klearly heeft in een investeringsronde 6 miljoen euro extra groeikapitaal opgehaald. Daarmee wil de Amsterdamse start-up verder uitbreiden in Europa. Tot de investeerders behoren onder andere oud-bestuurders van betalingsverwerker Mollie en betaaldienstverlener Adyen.

Klearly is op dit moment actief in Nederland, Duitsland en Belgiƫ. Welke landen daarbij komen, is nog niet bekend. Volgens een woordvoerder wordt in ieder geval gekeken naar de grotere markten in Europa. "De investeringsronde is net afgelopen, dus daar moeten nog afspraken over worden gemaakt", laat hij weten.

Klearly werd opgericht in 2022. De technologie die de onderneming aanbiedt, maakt het mogelijk om ieder apparaat in te zetten als pinapparaat, bijvoorbeeld ook telefoons. Sinds de lancering van de app in 2023 hebben 4000 gebruikers zich volgens Klearly aangemeld.

Hoeveel het bedrijf waard is na de nieuwe investeringsronde, wil de zegsman niet zeggen. In aanloop naar de lancering wist het bedrijf al 2,1 miljoen euro op te halen bij investeerders.

Meer uit Financieel

Ngo: TotalEnergies betrokken bij oorlogsmisdaden in Mozambique

MOZAMBIQUE (ANP/AFP) - Een mensenrechtengroep heeft een juridische klacht ingediend tegen TotalEnergies, waarin het Franse energieconcern wordt beschuldigd van "medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden" bij zijn gasproject in Mozambique. Het European Centre for Constitutional and Human Rights (ECCHR) richt zijn klacht op vermeende misstanden door soldaten van een gezamenlijke taskforce (JTF). Deze eenheid was ingezet om het terrein te beveiligen waar TotalEnergies actief is.

45 minuten geleden
Verzekeraar Achmea mikt op resultaat van 1 miljard euro in 2030

ZEIST (ANP) - Verzekeraar Achmea streeft naar een verdere stijging van het operationeel resultaat tot 1 miljard euro in 2030. De grootste zorgverzekeraar van Nederland, bekend van merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer, Interpolis en FBTO, wil dat nieuwe doel bereiken met investeringen in groei, innovatie, digitalisering en efficiency.

1 uur geleden
EU wordt mogelijk strenger voor clouddiensten Amazon en Microsoft

BRUSSEL (ANP) - De Europese Commissie onderzoekt of de clouddiensten van Amazon en Microsoft zo belangrijk zijn voor andere bedrijven dat ze een zogenaamde poortwachtersrol spelen. Als dat het geval is, legt Brussel de divisies strengere regels op binnen de Wet digitale markten (DMA). Ze moeten dan onder andere meer ruimte bieden aan concurrenten.

1 uur geleden
AkzoNobel heft bij fusie beschermingsmuur tegen overnames op

AMSTERDAM (ANP) - Na de fusie tussen AkzoNobel en het Amerikaanse Axalta, heft het Nederlandse verfconcern ook zijn beschermingsconstructie tegen ongewenste overnamepogingen op. Dat zei voorzitter van de raad van commissarissen Ben Noteboom in een toelichting op de samensmelting.

2 uur geleden
Verfmaker AkzoNobel zakt op rood Damrak na fusienieuws

AMSTERDAM (ANP) - AkzoNobel ging dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. De verfproducent, bekend van merken als Flexa, Dulux en Sikkens, gaat fuseren met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems. De fusie vindt plaats via een aandelenruil. Na afronding van de deal bezitten aandeelhouders van AkzoNobel 55 procent en Axalta-aandeelhouders 45 procent van het nieuwe bedrijf, dat wordt geleid door AkzoNobel-topman Greg Poux-Guillaume. Het aandeel AkzoNobel zakte ruim 2 procent.

3 uur geleden
Claimstichting begint zaak tegen Netflix om prijsverhogingen

AMSTERDAM (ANP) - Een Nederlandse claimstichting bereidt een collectieve rechtszaak tegen Netflix voor vanwege de prijsverhoging die de streamingdienst vorige week aankondigde. Stichting Bescherming Consumentenbelang stelt dat Netflix met het eenzijdig verhogen van de abonnementsprijzen EU-regels voor consumentenbescherming overtreedt.

4 uur geleden
Levensmiddelenindustrie: stabiele prijzen minder vanzelfsprekend

DEN HAAG (ANP) - Stabiele prijzen in de supermarkt worden steeds minder vanzelfsprekend, stellen levensmiddelenfabrikanten. Consumenten zullen "moeten wennen aan steeds sterker fluctuerende prijzen als gevolg van sterk schommelende grondstofprijzen", zegt Cees-Jan Adema, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

5 uur geleden