Atlético-trainer Simeone en vier spelers hebben corona
MADRID (ANP) - Atlético Madrid is de volgende voetbalclub in Spanje met een flinke uitbraak van het coronavirus. Trainer Diego Simeone heeft positief getest, net als vier voetballers: Koke, Antoine Griezmann, Héctor Herrera en João Félix.
Het vijftal zit in isolatie en mist zondag de thuiswedstrijd tegen Rayo Vallecano.
Bij FC Barcelona liep het aantal coronagevallen in de selectie donderdag op tot tien.
Meer uit Voetbal
VANCOUVER (ANP) - Zwitserland heeft zich dankzij een zege op gastland Canada verzekerd van de winst van poule B op het WK. De ploeg van bondscoach Murat Yakin maakte in Vancouver aan het begin van de tweede helft het verschil via Rubén Vargas en Johan Manzambi: 2-1.
1 uur geledenUTRECHT (ANP) - FC Utrecht heeft de Amerikaanse linksback Kevin Paredes transfervrij vastgelegd. De 23-jarige voetballer stond sinds begin 2022 onder contract bij VfL Wolfsburg, waarmee hij vorige maand degradeerde uit de Bundesliga. De viervoudig international van de VS kwam door een voetblessure de afgelopen twee seizoenen niet veel in actie. Daarvoor kreeg hij wel veel speeltijd.
2 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal is met een fitte selectie begonnen aan de laatste training voor het duel met Tunesië op het WK. Bondscoach Ronald Koeman staat met al zijn 26 spelers op het veld in Kansas City.
6 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Verdedigster Jonna van de Velde verruilt Ajax voor Hoffenheim. De 24-jarige voetbalster verlaat de Amsterdammers na acht jaar voor de Duitse nummer 4 van vorig seizoen.
7 uur geledenTORONTO (ANP/RTR) - Keeper Édouard Mendy mist de laatste groepswedstrijd van Senegal op het WK voetbal tegen Irak. De doelman is in de met 3-2 verloren groepswedstrijd tegen Noorwegen geblesseerd geraakt aan een knie, zo meldde de Senegalese voetbalbond.
8 uur geledenROTTERDAM (ANP) - Sparta Rotterdam neemt verdediger Bas Kuipers over van FC Twente. Beide clubs hebben een akkoord bereikt over de transfer van de 31-jarige linksback, die op Het Kasteel een contract tekent tot medio 2028, met een optie voor nog een jaar.
9 uur geledenLAUSANNE (ANP/DPA) - De vrouwentak van de Italiaanse club Lazio moet de Zweedse voetbalster Maja Göthberg een schadevergoeding van ongeveer 69.000 euro betalen om het onrechtmatig beëindigen van haar contract. Lazio besloot haar dienstverband niet te verlengen nadat de verdedigster de club had verteld dat ze zwanger was. Het hof van sportarbitrage CAS bepaalde dat Lazio dat niet had mogen doen.
9 uur geleden