Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Argentinië roept Ajax-verdedigers en drie spelers uit Engeland op

Argentinië roept Ajax-verdedigers en drie spelers uit Engeland op

BUENOS AIRES (ANP) - De Argentijnse bondscoach Lionel Scaloni heeft de verdedigers Lisandro Martínez en Nicolás Tagliafico van Ajax opgeroepen voor de komende drie WK-kwalificatiewedstrijden. Scaloni nam ook drie spelers uit de Premier League op in zijn selectie van dertig man: keeper Emiliano Martínez (Aston Villa), Giovani Lo Celso en Cristian Romero (beiden Tottenham Hotspur). Argentinië staat nog steeds op de zogeheten 'rode' lijst van de Britse overheid, wat betekent dat reizigers uit dat land tien dagen in quarantaine moeten bij aankomst in Groot-Brittannië.

Argentinië speelt in oktober in de WK-kwalificatie tegen Paraguay, Uruguay en Peru. Begin deze maand werd het duel met Brazilië in São Paulo al na een paar minuten gestaakt. Medewerkers van de Braziliaanse gezondheidsdienst kwamen het veld op omdat enkele spelers van Argentinië zich niet aan de coronaregels wat betreft quarantaine zouden hebben gehouden. Het ging om doelman Martínez, Lo Celso en Romero. De drie spelers uit de Engelse competitie hadden allemaal een basisplaats tegen Brazilië.

De meeste clubs uit de Premier League wilden hun Zuid-Amerikaanse internationals niet vrijgeven voor de recente interlands vanwege de quarantaineplicht. Sommige nationale bonden waren daar zo boos over, dat ze eisten dat de betreffende spelers dan ook niet voor hun clubs zouden mogen spelen. De wereldvoetbalbond FIFA voorkwam dat na een gesprek met de Britse overheid, waarin onder meer werd gesproken over versoepeling van de quarantaineregels voor de volgende interlandperiode.

Scaloni heeft verder onder anderen Lionel Messi, Ángel Di María, Lautaro Martínez en Paulo Dybala opgeroepen. Feyenoord-verdediger Marcos Senesi kreeg geen uitnodiging.

Meer uit Voetbal

Oranje-international Pelova maakt overstap naar Tottenham Hotspur

LONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.

1 uur geleden
Kansas City loopt massaal uit voor fanwalk van Oranjefans

KANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.

1 uur geleden
Gedragen shirts Oranje-spelers voor 50.618 euro geveild

KANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.

1 uur geleden
Spaanse media: doelman Ter Stegen op huurbasis onderweg naar Ajax

BARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.

2 uur geleden
Neymar 'in tranen' na langverwachte rentree bij Brazilië op WK

MIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).

3 uur geleden
Koster heeft nieuwe strategische rol vrouwenvoetbal bij Ajax

AMSTERDAM (ANP) - Daphne Koster heeft een nieuwe functie bij Ajax en is sinds begin deze maand hoofd strategie vrouwenvoetbal. Dat heeft de Amsterdamse club donderdag bekendgemaakt. De 45-jarige oud-speelster was jarenlang hoofd vrouwenvoetbal. In haar nieuwe, strategische, adviserende rol gaat ze zich richten op "de brede ontwikkeling van de Ajax Vrouwen op het gebied van opleiding, nationale en internationale groei."

3 uur geleden
Frappart treedt toe tot scheidsrechterscommissie UEFA

NYON (ANP) - Stéphanie Frappart treedt toe tot de scheidsrechterscommissie van de Europese voetbalbond UEFA. Dat heeft de organisatie donderdag bekendgemaakt. De Française staat hoog aangeschreven binnen de UEFA en werd bekend als de eerste vrouwelijke scheidsrechter in zowel de Champions League als op het WK in het mannenvoetbal.

6 uur geleden