Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

ANWB: iets minder Nederlanders willen in 2025 op vakantie gaan

ANWB: iets minder Nederlanders willen in 2025 op vakantie gaan

DEN HAAG (ANP) - Iets minder Nederlanders zijn dit jaar van plan om op vakantie te gaan, komt naar voren uit een onderzoek van de ANWB. Iets meer dan 85 procent zei op vakantie te willen gaan, in 2024 en 2023 gaven ongeveer negen op de tien mensen dit aan.

De kosten van een vakantie zijn volgens het onderzoek voor sommige mensen een reden om niet op vakantie te gaan. Mensen kiezen er daarom voor om thuis te blijven of hebben er het geld niet voor, aldus een woordvoerster van de ANWB. Ook gaven mensen aan thuis te blijven vanwege hun gezondheid.

Vakanties zijn duurder geworden vanwege de inflatie, aldus de ANWB. Daardoor past bijna een op de drie vakantiegangers de plannen aan. Zo gaan mensen minder vaak op vakantie, vaker buiten de vakantieseizoenen en naar minder dure bestemmingen. Door de duurder geworden vakanties denkt 38 procent meer uit te geven dan ze in 2024 deden.

Ruim een kwart van de ondervraagden gaf aan al een vakantie voor 2025 te hebben geboekt. Dat is iets meer dan in begin 2023, de laatste keer dat de ANWB mensen hiernaar vroeg. Steeds meer vakantiegangers boeken hun vakantie vroeg en ongeveer een kwart van de mensen ervaart daardoor druk om dat nu ook te doen, aldus de ANWB.

Nederland en andere Europese landen als Spanje en Duitsland zijn de populairste plekken. De ANWB ziet dat Aziƫ populairder is geworden. Eerder waren landen in Noord- en Midden-Amerika het meest geliefd na Europa , maar de ANWB stelt dat generatie Z dit jaar vaker op vliegvakantie wil, vooral naar Thailand of Japan. Voor het onderzoek zijn ruim 2400 Nederlanders ondervraagd.

Meer uit Financieel

Verzekeraar Achmea mikt op resultaat van 1 miljard euro in 2030

ZEIST (ANP) - Verzekeraar Achmea streeft naar een verdere stijging van het operationeel resultaat tot 1 miljard euro in 2030. De grootste zorgverzekeraar van Nederland, bekend van merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer, Interpolis en FBTO, wil dat nieuwe doel bereiken met investeringen in groei, innovatie, digitalisering en efficiency.

30 minuten geleden
EU wordt mogelijk strenger voor clouddiensten Amazon en Microsoft

BRUSSEL (ANP) - De Europese Commissie onderzoekt of de clouddiensten van Amazon en Microsoft zo belangrijk zijn voor andere bedrijven dat ze een zogenaamde poortwachtersrol spelen. Als dat het geval is, legt Brussel de divisies strengere regels op binnen de Wet digitale markten (DMA). Ze moeten dan onder andere meer ruimte bieden aan concurrenten.

31 minuten geleden
AkzoNobel heft bij fusie beschermingsmuur tegen overnames op

AMSTERDAM (ANP) - Na de fusie tussen AkzoNobel en het Amerikaanse Axalta, heft het Nederlandse verfconcern ook zijn beschermingsconstructie tegen ongewenste overnamepogingen op. Dat zei voorzitter van de raad van commissarissen Ben Noteboom in een toelichting op de samensmelting.

2 uur geleden
Verfmaker AkzoNobel zakt op rood Damrak na fusienieuws

AMSTERDAM (ANP) - AkzoNobel ging dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. De verfproducent, bekend van merken als Flexa, Dulux en Sikkens, gaat fuseren met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems. De fusie vindt plaats via een aandelenruil. Na afronding van de deal bezitten aandeelhouders van AkzoNobel 55 procent en Axalta-aandeelhouders 45 procent van het nieuwe bedrijf, dat wordt geleid door AkzoNobel-topman Greg Poux-Guillaume. Het aandeel AkzoNobel zakte ruim 2 procent.

3 uur geleden
Claimstichting begint zaak tegen Netflix om prijsverhogingen

AMSTERDAM (ANP) - Een Nederlandse claimstichting bereidt een collectieve rechtszaak tegen Netflix voor vanwege de prijsverhoging die de streamingdienst vorige week aankondigde. Stichting Bescherming Consumentenbelang stelt dat Netflix met het eenzijdig verhogen van de abonnementsprijzen EU-regels voor consumentenbescherming overtreedt.

3 uur geleden
Levensmiddelenindustrie: stabiele prijzen minder vanzelfsprekend

DEN HAAG (ANP) - Stabiele prijzen in de supermarkt worden steeds minder vanzelfsprekend, stellen levensmiddelenfabrikanten. Consumenten zullen "moeten wennen aan steeds sterker fluctuerende prijzen als gevolg van sterk schommelende grondstofprijzen", zegt Cees-Jan Adema, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

4 uur geleden
Mkb-bedrijven krimpen vaker dan dat ze groeien

DEN HAAG (ANP) - Mkb-bedrijven zijn de afgelopen tien jaar vaker gekrompen dan gegroeid. Vooral ondernemingen in de categorie kleinbedrijf, met tien tot vijftig medewerkers, belandden vaker in de lagere categorie micro dan dat ze een middenbedrijf werden. Deze middenbedrijven groeiden wel vaker in aantal werknemers dan dat ze krompen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

4 uur geleden