Aegon wil met nieuw logo inzetten op groei in Verenigde Staten
DEN HAAG (ANP) - Verzekeraar Aegon wil volop in gaan zetten op groei in de Verenigde Staten. De Amerikaanse tak, met de naam Transamerica, moet daarom uit gaan breiden, meldde Aegon donderdag in aanloop naar een beleggersdag. De overname van de Nederlandse verzekeringsactiviteiten door ASR is binnen enkele weken afgerond en dan zal Aegon beleggers gaan belonen. Bovendien heeft Aegon zichzelf een nieuw logo aangemeten voor deze verandering.
Dat logo bestaat nog steeds uit een licht gekanteld vierkant en de naam van het bedrijf, maar het vierkant is nu zwart met meerdere gekleurde strepen erin. De naam wordt daarnaast in een ronder lettertype geschreven.
Aegon wil in de VS groeien door het netwerk van adviseurs van Transamerica uit te breiden van 70.000 naar 110.000. Die adviseurs verkopen niet alleen producten van Transamerica, maar ook van andere bedrijven. Tegelijkertijd gaat de Amerikaanse Aegon-tak meer zaken in eigen hand nemen, zoals het ontwerpen en maken van nieuwe financiële diensten. Ook de ondersteuning van verkopers en klanten krijgt meer prioriteit en zal niet meer worden uitbesteed.
Verder wil Aegon met Transamerica ook groeien in de pensioenen. Het bedrijf regelt al de financiële kant van veel pensioenen in de VS en ziet op die markt nog meer kansen nu ook in de VS de vergrijzing eraan komt.
Meer uit Financieel
TOKIO (ANP) - De Aziatische chipbedrijven gingen donderdag flink omhoog. Beleggers trokken zich op aan de beter dan verwachte resultaten van Nvidia, de grootste verkoper van AI-chips ter wereld. Nvidia boekte afgelopen kwartaal meer omzet en winst dan verwacht. Ook de vooruitzichten voor het huidige kwartaal vielen hoger uit dan voorzien.
8 minuten geledenCANBERRA (ANP/AFP) - Australiërs jonger dan 16 jaar worden vanaf 4 december van Instagram en Facebook verwijderd. Dat heeft moederbedrijf Meta donderdag gemeld. Het Australische parlement stemde vorig jaar in met het instellen van een verbod op sociale media voor kinderen en tieners onder de 16 jaar. Dat gaat op 10 december in.
10 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - Verzekeraars hebben vorig jaar meer fraudegevallen vastgesteld. Volgens cijfers van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit van het Verbond van Verzekeraars ging het om ruim 9000 gevallen. Het gaat dan om fraude bij onterechte claims en het aanvragen van verzekeringen.
12 minuten geledenDEN HAAG (ANP) - De werkloosheid is in oktober onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Net als in september zat 4 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk. Dat is het hoogste niveau in vier jaar.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor misleidende kortingen. Volgens de toezichthouder vermelden veel winkels hun kortingen niet op de juiste manier. Dat kan consumenten op het verkeerde been zetten, vooral nu veel mensen aankopen doen rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Het vertrouwen van consumenten is in november opnieuw minder negatief dan een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De index voor het vertrouwen verbeterde deze maand naar min 21, van min 27 in oktober. Dat is de grootste verbetering in bijna 4,5 jaar.
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Jongeren tussen de 10 en 16 jaar sturen gemiddeld een tot drie keer per maand een Tikkie naar hun ouders. Uit onderzoek van BUUT, een digitale bank voor jongeren, blijkt dat 54 procent van de ouders regelmatig extra geld overmaakt via een betaalverzoek. Vaak doen ouders dit zonder daar vragen over te stellen.
1 uur geleden