Advocaat rekent op versterkingen in transferperiode
ARNHEM (ANP) - Dick Advocaat hoopt dat hij komende maand bij Feyenoord enkele nieuwe spelers tot zijn beschikking krijgt als de transfermarkt weer open gaat. De 73-jarige trainer heeft al het hele seizoen te maken met veel blessuregevallen. Volgens Advocaat is versterking nodig om zijn selectie op peil te houden.
"We hebben nu weer twee, drie spelers die twee of drie maanden eruit liggen. Dan wordt het een moeilijk verhaal als we niets doen", zei Advocaat na de eerste nederlaag van het seizoen in de Eredivisie, bij Vitesse (1-0). "We kunnen niet iedere wedstrijd blijven worstelen. De leiding van Feyenoord zal toch ook wel begrijpen dat we iets moeten doen. Ze zijn bezig om te kijken of we iets kunnen creëren. Dat moet ook."
De Portugese middenvelder João Teixeira brak afgelopen week op de training een kuitbeen en is voor langere tijd uitgeschakeld. Ook onder anderen Justin Bijlow, Sven van Beek, Ridgeciano Haps, Robert Bozenik en Orkun Kökcü zijn geblesseerd. Leroy Fer maakte tegen Vitesse na twee maanden afwezigheid zijn rentree in de basis. De middenvelder gebaarde na bijna een uur spelen dat hij gewisseld moest worden. Luis Sinisterra, terug na een zware knieblessure, kwam voor Fer in het veld.
"Je zag weer wat voor verschil het maakt voor ons voetbal als Sinisterra erin komt", zei Advocaat. "Dat is een jongen die dreiging heeft, die tegenstanders kan lokken en uitspelen. We hebben niet zoveel van zulke spelers. Maar ja, bij jongens als Fer en Sinisterra moet ik voorlopig met van alles rekening houden. De één mag 55, 60 minuten spelen van de medische staf, de ander 45 minuten. Daar zijn ze heel voorzichtig mee. Maar dat begrijp ik ook wel hoor, na zo'n lange blessure."
Meer uit Voetbal
KANSAS CITY (ANP) - Doelman Bart Verbruggen van het Nederlands elftal baalde ervan dat hij op het wereldkampioenschap voetbal ook in de derde en laatste groepswedstrijd tegen Tunesië een doelpunt tegen kreeg. Het werd 3-1. Ook tegen Japan (2-2) en Zweden (5-1 winst) wist Oranje de nul niet te houden.
50 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Nathan Aké kan na een seizoen met weinig speeltijd bij Manchester City leven met een rol als reserve bij het Nederlands elftal. De 31-jarige verdediger mocht in de met 3-1 gewonnen laatste groepswedstrijd tegen Tunesië wel vanaf het begin meedoen, omdat bondscoach Ronald Koeman Micky van de Ven op de bank hield. Van de Ven kreeg in het openingsduel met Japan een gele kaart en zou bij een gele kaart tegen Tunesië geschorst zijn voor de ontmoeting in de zestiende finales met Marokko.
50 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Brian Brobbey hecht niet veel waarde aan zijn uitverkiezing als beste speler van de wedstrijd tussen het Nederlands elftal en Tunesië (3-1). "Ik weet niet of je dat moet vieren", zei hij in een flashinterview vlak na de wedstrijd.
50 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Justin Kluivert heeft goede hoop dat hij dit wereldkampioenschap nog belangrijk kan zijn voor het Nederlands elftal. Dat zei de 27-jarige aanvallende middenvelder van Bournemouth na zijn WK-debuut tegen Tunesië. Oranje won met 3-1 en plaatste zich zo als groepswinnaar voor de knock-outfase.
50 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal heeft tot nu toe 11 miljoen dollar (ongeveer 9,68 miljoen euro) verdiend op het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Oranje dankt het bedrag aan deelname aan de groepsfase en plaatsing voor de zestiende finales.
50 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Virgil van Dijk baalde dat het Nederlands elftal ook tijdens het gewonnen groepsduel met Tunesië (3-1) een doelpunt na een hoekschop moest incasseren. "Weer een tegentreffer na een spelhervatting", mopperde de aanvoerder. "Ik werd opnieuw geblokt, dat moeten we beter doen."
1 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - Ronald Koeman benadrukte dat het Nederlands elftal tegen Marokko beter moet spelen dan in de poule van het WK. "Ik zag slordige momenten die je de kop kunnen kosten", zei de bondscoach na een zege op Tunesië (3-1) in de laatste groepswedstrijd in Kansas City.
1 uur geleden