Aanvoerder Van Dijk: geen excuses, matig tot slecht
AMSTERDAM (ANP) - Aanvoerder Virgil van Dijk van het Nederlands elftal hield een "rot gevoel" over aan de verloren thuiswedstrijd tegen Italië in de Nations League (0-1). "Het was een heel matige wedstrijd van onze kant", gaf de verdediger van Liverpool toe bij de NOS. "We konden niet echt druk zetten of zo en we waren slordig in balbezit. Het veld hielp ook niet echt mee, maar dat mag geen excuus zijn. Ik wil sowieso voor deze nederlaag geen excuses aanvoeren."
Volgens Van Dijk had Oranje het veel beter kunnen en ook moeten doen. "In de tweede helft kwam er meer pit en strijd in en namen we ook wat meer risico. Daardoor konden we nog wel tot een aantal gevaarlijke momenten komen, maar de conclusie is dat het matig tot slecht was."
Van Dijk zag Italië een slimme wedstrijd spelen. "Dat moet je toegeven. Ze hadden heel veel bewegende spelers die van links naar rechts goed positie probeerden te kiezen. We kregen er geen druk en geen vat op. Het was matig tot slecht bij ons."
Meer uit Voetbal
MIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië heeft in de nacht van zondag op maandag opnieuw voor een stunt gezorgd door de tweede groepswedstrijd in het Miami Stadium met 2-2 gelijk te spelen tegen Uruguay. Het elftal van bondscoach Pedro Leitão Brito veroverde eerder ook al verrassend een punt tegen Spanje (0-0). WK-debutant Kaapverdië speelde met vijf geboren Rotterdammers tegen de Zuid-Amerikanen.
57 minuten geledenMIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië begint aan de tweede wedstrijd op het WK voetbal tegen Uruguay met drie in Nederland geboren spelers in de startopstelling. Bondscoach Pedro Leitão Brito heeft een basisplaats voor verdediger Sidny Lopes Cabral en middenvelders Jamiro Monteiro en Garry Rodrigues.
3 uur geledenINGLEWOOD (ANP) - België heeft ook de tweede groepswedstrijd op het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico niet weten te winnen. Iran hield de Rode Duivels in het stadion nabij Los Angeles op een doelpuntloos gelijkspel: 0-0.
4 uur geledenATLANTA (ANP) - Spanje heeft zich met een 4-0-zege op Saudi-Arabië op het WK hersteld van de teleurstellende openingswedstrijd tegen Kaapverdië (0-0). Met Lamine Yamal voor het eerst in de basis zette de Europees kampioen de nummer 61 van de wereld in Atlanta vanaf het begin onder zware druk, met halverwege de eerste helft een 3-0-voorsprong als resultaat. Spits Mikel Oyarzabal was met twee treffers en een assist de uitblinker.
7 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal blijft voorlopig in Kansas City op het WK. Bondscoach Ronald Koeman en zijn spelers zijn in ieder geval tot de eventuele achtste finale in het huidige basiskamp.
9 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - Quinten Timber heeft zondag de training bij het Nederlands elftal hervat. De middenvelder liep drie dagen geleden tijdens de training na een duel met Frenkie de Jong een lichte hersenschudding op en kon daardoor zaterdag niet meedoen in de tweede groepswedstrijd tegen Zweden, die Oranje met 5-1 won.
9 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft afscheid genomen van trainer Oscar García. De Spaanse coach had nog een contract tot medio 2027, maar in goed onderling overleg is besloten de samenwerking per direct te beëindigen, meldt de club. Ajax had al de Spaanse trainer Míchel aangetrokken voor het nieuwe seizoen.
9 uur geleden