237 nieuwe coronapatiënten op de verpleegafdelingen
ZEIST (ANP) - Op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen zijn afgelopen etmaal 237 nieuwe patiënten met corona opgenomen, zo valt te lezen in de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat is het hoogste aantal nieuwe opnames op de verpleegafdelingen in één dag sinds 14 december.
In totaal liggen er nu 1137 coronapatiënten op de verpleegafdelingen. Dat zijn er 102 meer dan maandag, de grootste stijging in de bezetting sinds 29 november. Dat getal is kleiner dan het aantal nieuwe opnames, doordat er ook mensen de verpleegafdelingen mochten verlaten.
Op de intensive cares nam het aantal patiënten met corona afgelopen etmaal af. Nog 206 bedden worden daar bezet gehouden door mensen met het coronavirus, 6 bedden minder dan maandag. Er werden 19 nieuwe coronapatiënten op de ic's opgenomen, maar doordat er ook mensen overleden of de afdelingen mochten verlaten, daalde de bezetting toch.
Geen onderscheid
In de afgelopen zeven dagen werden er gemiddeld 171 nieuwe mensen met corona opgenomen in de ziekenhuizen per dag. Het is de negende dag op rij dat dat gemiddelde stijgt.
In totaal liggen er dinsdag 1343 mensen met corona in de ziekenhuizen. Het LCPS maakt geen onderscheid tussen mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis omdat ze ziek zijn geworden van corona en mensen die om een andere reden worden opgenomen, maar die toevallig ook corona onder de leden hebben.
Meer uit Binnenland
UTRECHT (ANP) - Er rijden zaterdagavond en zondagochtend geen treinen tussen Utrecht en Den Haag. Door een blikseminslag op het traject is de treindienst verstoord. Wel kunnen reizigers nog naar Gouda, dat halverwege de twee steden ligt.
40 minuten geledenSCHARENDIJKE (ANP) - Een medewerker van Concert at Sea die last had van de gevolgen van een blikseminslag bij het terrein van het festival blijft een nacht ter observatie in het ziekenhuis. Dat heeft de organisatie laten weten. Volgens de organisatie maakt deze medewerker het goed.
1 uur geledenDE BILT (ANP) - In heel het land is code oranje van kracht wegens zware onweersbuien, meldt het KNMI. Eerst gold dit weeralarm in slechts vier provincies (Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel), maar dat is uitgebreid.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De landelijke technische storing bij Rijkswaterstaat van zaterdag is verholpen. "Alle systemen werken weer", zegt een woordvoerster van de weg- en waterbeheerder. Volgens haar heeft de storing niet geleid tot grote ongeregeldheden in het verkeer en op het water.
2 uur geledenALMERE (ANP) - In Almere zijn twee nachten op rij scooters geroofd onder bedreiging van wapens, meldt de politie. In beide gevallen werden ook persoonlijke eigendommen gestolen.
4 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De systemen van Rijkswaterstaat die door een landelijke storing eruit liggen, beginnen langzaam weer te werken. Dat meldt de weg- en waterbeheerder op X, waar het voorlopig communiceert over actuele verkeersinformatie nu meerdere RWS-websites eruit liggen. "De eerste systemen komen inmiddels weer in de lucht, wat een hoopgevend signaal is."
5 uur geledenTERNEUZEN (ANP) - In de buurt van het Zeeuwse Terneuzen zijn zaterdag twee auto's op elkaar gebotst. Bij het ongeval zijn vijf personen betrokken. Meerdere ambulances en traumahelikopters, waaronder eentje uit het Belgische Brugge, werden opgeroepen, meldde de veiligheidsregio.
6 uur geleden