Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta Smart TV apps (test)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht

    Het klopt dat de TV (en normale) apps momenteel voor live TV gelimiteerd zijn op 720i. Op de normale ontvanger is er wel 1080i beschikbaar.
    Dank voor de duidelijke communicatie Eduard, is dit een tijdelijke situatie in de opstartfase van de apps en is het de bedoeling dat dit in een latere fase wordt aangepast naar een hogere resolutie? Zou mij kunnen voorstellen dat dit vanwege bandbteedte is?

    Reageer


    • Excuses allemaal, ik haal de ontvanger en de TV apps daar elkaar.

      Op de ontvanger geven wij 1080i door voor kanalen die dat ondersteunen. De reden dat wij hier voor i(nterlaced) kiezen, is omdat het signaal ook zo binnenkomt. Transcoderen naar (p)rogressive heeft dan geen meerwaarde.

      Op de TV apps zetten wij 1080p door, maar met een gereduceerde bandbreedte. Wij zijn van plan dit in de nabije toekomst gelijk te trekken met de kwaliteit die jullie op de ontvanger gewend zijn.

      Reageer


      • Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
        Excuses allemaal, ik haal de ontvanger en de TV apps daar elkaar.

        Op de ontvanger geven wij 1080i door voor kanalen die dat ondersteunen. De reden dat wij hier voor i(nterlaced) kiezen, is omdat het signaal ook zo binnenkomt. Transcoderen naar (p)rogressive heeft dan geen meerwaarde.

        Op de TV apps zetten wij 1080p door, maar met een gereduceerde bandbreedte. Wij zijn van plan dit in de nabije toekomst gelijk te trekken met de kwaliteit die jullie op de ontvanger gewend zijn.
        Is 1080P onmogelijk op de decoder stel het aangelverde signaal is 1080P zoals NPO1 UHD ?

        Reageer


        • NLZiet levert ook de NPO en RTL zenders in 1080P. Ook Digitenne doet het in 1080P. Krijgt NLZiet deze dan niet aangeleverd in 1080P maar doen ze zelf het opwaarderen of zijn er wel 1080P streams beschikbaar?

          Reageer


          • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Is 1080P onmogelijk op de decoder stel het aangelverde signaal is 1080P zoals NPO1 UHD ?
            Nee hoor, p(rogressive) is zeker mogelijk op de decoders. Het kost iets meer bandbreedte (ongeveer 2x zoveel), maar het is technisch goed mogelijk. Helaas heeft het op dit moment geen meerwaarde omdat kanalen zelf alles in i(interlaced) aanbieden. Sterker nog, wij zouden dan i(interlaced) moeten omzetten in p(rogressive), wat ook weer kwaliteitsverlies met zich meebrengt.

            Ik weet overigens niet hoe de NPO hun UHD-stream aanleveren. Hoogstwaarschijnlijk in (i)nterlaced formaat.
            Laatst bewerkt door Eduard B; 5 Dec 2022, 17:33.

            Reageer


            • Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht

              Nee hoor, p(rogressive) is zeker mogelijk op de decoders. Het kost iets meer bandbreedte (ongeveer 2x zoveel), maar het is technisch goed mogelijk. Helaas heeft het op dit moment geen meerwaarde omdat kanalen zelf alles in i(interlaced) aanbieden. Sterker nog, wij zouden dan i(interlaced) moeten omzetten in p(rogressive), wat ook weer kwaliteitsverlies met zich meebrengt.

              Ik weet overigens niet hoe de NPO hun UHD-stream aanleveren. Hoogstwaarschijnlijk in (i)nterlaced formaat.
              De berichten gaven aan 1080P HDR, tenminste zo geven KPN en Ziggo deze door, en ik neem aan dat deze partijen ook niet van het omzetten zijn.
              Sterker nog 1080I met HDR mag geen UHD heten heb ik me laten vertellen.
              1080P zorgt voor strakker beeld bij bewegende beelden ( geen vegen). Bij sportwedstrijden kijkt dat prettiger.

              ESPN UHD schijnt ook 1080P aangeleverd te worden. Maar ik schrijf hier TotaalTV na, jullie weten dat zelf beter lijkt me….
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 5 Dec 2022, 18:20.

              Reageer


              • Hoe gaat het met de Tizenapp? Ik heb ooit een test gehad, maar de app is nu verdwenen uit de developmentomgeving?
                Is er iets te melden?

                Reageer


                • Kan je niet meer Tizen testen dan?
                  Als je de app eenmaal hebt kan je toch doorgaan met testen?

                  Reageer


                  • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                    Hoe gaat het met de Tizenapp? Ik heb ooit een test gehad, maar de app is nu verdwenen uit de developmentomgeving?
                    Is er iets te melden?
                    Als je hem zelf niet verwijdert, blijft hij toch gewoon werken?

                    Reageer


                    • Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Als je hem zelf niet verwijdert, blijft hij toch gewoon werken?
                      Deze app wordt in de developmentomgeving gezet in de store. Hij staat niet meer in de store bij mij.
                      Je kunt de app niet uit de store verwijderen, wel van je tv. Dat laatste heb ik gedaan om de laatste versie binnen te kunnen halen.
                      Echter de app staat niet meer in mijn store. Vandaar mijn vraag of men nog bezig is met updaten en het opnieuw neerzetten van de app. Dan kan ik deze weer testen.

                      Over de resultaten kan en mag ik hier niet communiceren, dat verloopt via DELTA-TV-team

                      Reageer


                      • Ik zag dat er ondertussen ook weer een nieuwe versie is voor de androidTV, versie 1.30.

                        Nog iets van release notes of zaken waar we tijdens het testen op moeten letten?

                        Hier ondertussen de hoop op een goed werkende Samsung app opgegeven en een GoogleTV 4K aangesloten, werkt echt perfect met de androidTV app en de standaard tv afstandsbediening (CEC)
                        Laatst bewerkt door reddwarf; 9 Jan 2023, 17:30.

                        Reageer


                        • Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                          Ik zag dat er ondertussen ook weer een nieuwe versie is voor de androidTV, versie 1.30.

                          Nog iets van release notes of zaken waar we tijdens het testen op moeten letten?

                          Hier ondertussen de hoop op een goed werkende Samsung app opgegeven en een GoogleTV 4K aangesloten, werkt echt perfect met de androidTV app en de standaard tv afstandsbediening (CEC)
                          Ik geef de hoop niet op aangezien ik de Tizenapp in een vroege versie heb getest, Die komt er echt wel aan.

                          Reageer


                          • Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            Ik geef de hoop niet op aangezien ik de Tizenapp in een vroege versie heb getest, Die komt er echt wel aan.
                            Ik zou mij maar alvast gaan voorbereiden op Android TV of Apple TV want Tizen zal er niet meer echt van komen.

                            Is eigenlijk ook wel logisch want andere providers bieden dit ook niet aan.

                            Reageer


                            • Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                              Ik zou mij maar alvast gaan voorbereiden op Android TV of Apple TV want Tizen zal er niet meer echt van komen.

                              Is eigenlijk ook wel logisch want andere providers bieden dit ook niet aan.
                              Dat zou vreemd zijn aangezien de app op een aantal bugs na gereed was.

                              Reageer


                              • Ook Caiway heeft nu een definitieve app voor Apple TV.
                                Op de Samsung televisie ( Tizen) is de Caiway app ook niet te vinden.
                                Maar zo erg is dat niet, want Apple TV 4K, biedt een ongekende kijkervaring en bedieningsgemak en een veel sterkere chip als die
                                de televisiefabrikanten meestal gebruiken.

                                Ik vermoed dat Tizen een gepasseerd station is.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X